[Macbook] NMBD process neemt 50% CPU in beslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Ik heb sinds kort een probleempje. Iedere keer nadat ik mijn macbook uit de standby heb gehaald, begint mijn fan te blazen. IstatPro geeft dan ook een CPU belasting aan van minimaal 50%. De Macbook uitzetten door de powerknop 10 seconden vast te houden en dan weer opnieuw op te starten lost dit probleem op, totdat ik dus weer de Macbook in standby zet en er weer uit haal. Nu blijkt dat volgens iStatPro het proces NMBD 99% processing verbruikt. Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.carlmegens.nl/Afbeelding3.png
Nu blijkt dit process iets met sambasharing te maken te hebben, en inderdaad wanneer ik geen netwerk heb, dan is er geen probleem. Maar ik heb niks gedeeld staan en ben niks op het netwerk aan het doen, dus wat kan dit zijn?

Ik heb dit via Google kunnen vinden, waarin precies hetzelfde probleem wordt beschreven:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=206386

Nu is de oplossing die wordt aangedragen dus niet toereikend, gezien ik helemaal niets deel over het netwerk, en mijn firewall ook netjes aanstaat...
Als ik echter de netwerkkabel uit mijn Macbook haal, stopt het process en loopt de fan na een minuutje netjes terug. Ik snap er dus niks meer van....

Ow, en Mac OS 10.5.3 is al geinstalleerd? Is dit een bug?

[ Voor 24% gewijzigd door cmegens op 30-05-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Controleer toch nog eens zeker of Windows sharing uit staat.

Post anders eens je /var/log/log.nmbd zoals ook in het topic wat je linkt staat :) Het is overduidelijk dat nmbd draait, dus zal er ook een log aan 'moeten' worden gemaakt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ook kun je misschien eens proberen sharing aan te zetten, en dan weer uit.
Misschien dat er een bitje ergens verkeerd staat?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3