Aangezien ik Wordpress met enige regelmaat voorbij zie schuiven, hoop ik dat misschien iemand een oplossing heeft op mijn volgende probleem:
Ik heb Wordpress 2.5.1 draaien, voor zover ik kan zien is PHP 5.2.4. geinstalleerd en is de gettext module geactiveerd op de server.
Wanneer ik een nl_NL.mo & nl_NL.po bestand in /wp-content/languages neerzet, wordt de text die vertaald zou moeten worden middels gettext niet vertaald. Enkel de stukken tekst van een post die ik tussen language tags gezet heb (middels een plugin), dit wordt door Wordpress als dynamische content gezien. Het gedeelte dat ik wil vertalen met gettext, wordt als statische tekst gezien.
In de wpconfig staat de locale op: ('WPLANG', 'nl_NL');
Voorbeeldje van wat er niet goed gaat:
In het bestand sidebar.php heb ik de volgende regel code staan:
<h2><?php _e('Language'); ?></h2>
In het .po bestand heb ik een vertaling gemaakt:
msgid "Language"
msgstr "Taal"
Dit zou dus moeten resulteren in het geval dat men de site in het NL bekijkt er dus het woord "Taal" staat op de plek waar in 't Engels "Lanaguage" staat. Helaas is dit nu dus niet het geval.
Nu blijft gewoon het Engels er staan.
Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Ik heb Wordpress 2.5.1 draaien, voor zover ik kan zien is PHP 5.2.4. geinstalleerd en is de gettext module geactiveerd op de server.
Wanneer ik een nl_NL.mo & nl_NL.po bestand in /wp-content/languages neerzet, wordt de text die vertaald zou moeten worden middels gettext niet vertaald. Enkel de stukken tekst van een post die ik tussen language tags gezet heb (middels een plugin), dit wordt door Wordpress als dynamische content gezien. Het gedeelte dat ik wil vertalen met gettext, wordt als statische tekst gezien.
In de wpconfig staat de locale op: ('WPLANG', 'nl_NL');
Voorbeeldje van wat er niet goed gaat:
In het bestand sidebar.php heb ik de volgende regel code staan:
<h2><?php _e('Language'); ?></h2>
In het .po bestand heb ik een vertaling gemaakt:
msgid "Language"
msgstr "Taal"
Dit zou dus moeten resulteren in het geval dat men de site in het NL bekijkt er dus het woord "Taal" staat op de plek waar in 't Engels "Lanaguage" staat. Helaas is dit nu dus niet het geval.
Nu blijft gewoon het Engels er staan.
Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?