geen 2x Cisco VPN client over Draytek 2820n?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:32
De situatie is alsvolgt. We hebben een netwerk met een aantal Windows XP machines die bij een klant willen inbellen met de Cisco VPN Client. Het netwerk heeft internetverbinding via een XS4All ADSL2 verbinding op een DrayTek 2820n router/modem.

Het probleem is dat er maximaal 1 VPN verbinding (IPSEC) tegelijk actief kan zijn. Als er nog een verbinding wordt opgezet, worden beide verbindingen om de 5 minuten verbroken. Ik heb op GoT geen topics gevonden die dit probleem oplossen. Bovendien heb ik in de admin van de router en op de support forums van DrayTek gezocht, maar niets gevonden.

Het lijkt me dat het geen enkel probleem moet zijn om meerdere VPN verbindingen op te zetten?

De modem/router vervangt een standaard Speedtouch modem wat vaak problemen kreeg asl we met meer dan 2 windows VPN verbindingen overheen naar buiten gingen, mar geen problemen had met Cisco VPN. De problemen zijn nu met de komst van de "echte" merk router omgewisseld.

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het probleem bij je router ligt, maar bij de VPN oplossing. Zodra je met twee clients wilt inbellen die (NATed) vanaf hetzelfde internet IP adres afkomen krijg je problemen.

Je kunt dit zeker weten door een andere VPN op te zetten naar een ander internet IP adres. Dan gaat het waarsch. wel werken naast elkaar.

Een oplossing heb ik niet zo bij de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Dat ben ik met je eens, het vreemde is alleen dat we 2 types verbindingen opbouwen, namelijk VPN verbindingen vannuit Windows XP (Microsoft VPN?) en verbindingen met Cisco VPN client.

Met de oude speedtouch modem/router konden we zonder problemen met 2 Cisco VPN clients naar buiten voor de hele dag, alleen de microsoft VPN deed af en toe raar. Na het wisselen van de router hebben de Microsoft VPN's geen last meer maar de Cisco's vallen na 5 minuten weg. Omdat het enige wat gewijzigd is is de router dacht ik dat er wel een oplossing moet zijn. Zeker omdat er in die Draytek zo veel instelmogelijkheden zitten en in die speedtouch bijna niets had ik goede hoop dat het werkend te krijgen is

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als ik het goed begrijp bouw je dus van achter de Vigor een point to point IPsec tunnel op naar een ander netwerk? (ipsec passthrough)

Gaan beide connecties naar eenzelfde netwerkID/subnet toe misschien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Dat klopt, het zijn beiden een soort thuiswerkplekken die verbinding maken het zelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
Ik heb Draytek gemaild en heb van hun nieuwe firmware gekregen waarmee het probleem is opgelost. We hadden ook last dat Blackberry's in een restart-loop terecht kwamen als we ze aanmelden op het Wifi netwerk van de Draytek en dit probleem is met de nieuwe firmware ook opgelost.

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Met de Windows inbelverbinding kan je inderdaad problemen gehad hebben. Die bouwen namelijk een PPTP-verbinding op. Een PPTP-verbinding kan maar 1x bestaan tussen 2 ip-adressen. Dat betekent dat als je meerdere PPTP-verbindingen naar dezelfde server wilt opzetten, je hier ook meerdere publieke ip-adressen voor beschikbaar moet stellen.

Maar mooi dat het is opgelost met de nieuwste firmware versie.

Vicariously I live while the whole world dies

Pagina: 1