Nieuwe videokaart; geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb gisteren mijn GeForce 8800GT ontvangen, en probeerde die in een MSI K9N platinum moederbord te prikken. En helaas geen beeld, computer gaat aan, fan van de grafische kaart begint te spinnen, maar monitor blijft in standby-stand.
Nou hoor ik hier en daar nogal uiteenlopende verhalen over het verschil tussen PCIe 2.0 (de 8800GT dus) en 1.0a (op mijn moederbord).
Volgens een draadje hier op GoT zouden 2.0 kaarten niet in 1.0a sloten werken, maar volgens andere mensen zijn ze wel weer volledig backward en forward compatible.
Moet ik het toch in de hoek van incompatabiliteit met mijn moederbord zoeken of is er waarschijnlijk wat anders aan de hand?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Misschien een heel stomme vraag, maar heeft de videokaart 2x DVI? Zo ja, heb je je monitor op DVI1, of DVI2 aangesloten?

PCIe2.0 standaard is backwards compatible, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Download my music on SoundCloud

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:35
Al eens gedacht aan IDd DVI1 kanaal te proberen en als dat niet werkt dat je mischien een DOA heb..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Intrepidity
dominic schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:13:
Misschien een heel stomme vraag, maar heeft de videokaart 2x DVI? Zo ja, heb je je monitor op DVI1, of DVI2 aangesloten?

PCIe2.0 standaard is backwards compatible, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Videokaart heeft 2 DVI aansluitingen, en ik heb zowel een monitor aangesloten direct op een DVI-aansluiting als met een VGA-verloopje op de andere, dus beide aansluitingen zijn bezet.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

2e topic waar ik vandaag al in reageer met hetzelfde antwoord :

Je Chipset ondersteunt de 8800 GT niet, enige oplossing is een ander moederbord prikken die x16 v2.0 PCI-e heeft ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Intrepidity
KatirZan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:15:
2e topic waar ik vandaag al in reageer met hetzelfde antwoord :

Je Chipset ondersteunt de 8800 GT niet, enige oplossing is een ander moederbord prikken die x16 v2.0 PCI-e heeft ;)
Hartstikke bedankt, eindelijk iemand die concreet antwoord geeft O+
En de schade is beperkt, want nieuw moederbord + phenom is al onderweg, zit ik alleen een weekendje zonder computer..

Edit: overigens heb je het in dat andere topic over een VIA chipset, op mijn plank zit een nForce MCP55.. op google kan ik zo 1,2,3 niks vinden over problemen met de 8800GT

[ Voor 15% gewijzigd door Intrepidity op 30-05-2008 12:20 ]

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
haal er eens een monitor vanaf en probeer beide uitgangen afzonderlijk; misschien is er een stuk?

ik had in het begin problemen met mijn dual-screen setup doordat ik in het bios PEG enabled had ipv. PCI; ik ben er nog niet achter wat het precies inhoudt, maar het heeft iets te maken met het booten in PCI-e x16 of PCI gewoon; als ik het bios op PEG had staan, wilde mijn windows niet booten. Ik heb dit omgezet naar PCI en nu werkt het perfect. Misschien moet je het ook eens in die hoek zoeken?

Verwijderd

PEG = PCI Express Graphics :P
Pagina: 1