Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb een systeempje gebouwd op basis van een MB Gigabyte GA-G33M-S2L in een kleine Antec case. Er zit nu een P4 2.8 monocore processor op met standaard koeling, TDP = 85W. De ventilator is met EasyTune Center vertraagd, en de temperatuur van de cpu zit rond de 35 graden.

Toch zou ik hem nog wat stiller willen maken, hij staat immers in de woonkamer. Undervolten/clocken, daar begin ik liever niet aan, en performance is niet echt van belang.

Volgens http://tw.giga-byte.com/S...port_Model.aspx?Produc... is de kleinste cpu die er op past de Intel Celeron 400 Sequence 440 2GHz 512KB Conroe-L 65nm A1 met een TDP van 35W. Zou die op een stabiele manier passief te koelen zijn in een kleine case zonder casefans die in een gesloten kast staat? Waar zou je die cpu nog kunnen kopen? Zijn er eventueel andere oplossingen?

thx!

Steven

Verwijderd

Passief koelen gaat niet samen met slechte airflow. Een kleine dichte kast zonder fans geeft slechte airflow.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het lijkt mij verstandig om of voor een casefan vlakbij zo'n passieve opstelling of gewoon een actieve koeler te gaan. Een passieve koeler heb je zonder fatsoenlijke airflow niets aan, zoals HlpDsk ook al zegt.
Er zijn overigens genoeg stille oplossingen die je op je processortje kunt plaatsen en er zijn genoeg stille casefans, bijvoorbeeld fans van Nexus doen het erg goed, maar zo zijn er nog veel meer.Kijk bijvoorbeeld eens even op http://www.silentpcreview.com/, die gasten reviewen stil spul. Middenlinks zit een Articles keuzeboxje waar je kunt specificeren of je naar bijvoorbeeld enkel nieuws over fans wilt lezen of juist heatsinks, etc.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Steven

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:46
Ik heb anders m'n HTPC met Speedfan geregeld, dat hij is volledig passief idle en stressed slaat hij aan boven de 40 ©. Zo maakt hij totaal geen geluid behalve de harde schijf.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning