Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP Pro SP2] Poweropties tijdens inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb hier een Dell Optiplex computer welke ik het domein hangt. Probleem is ze de pc aan laten staan om deze op afstand over te kunnen nemen. Ze laten hem altijd "afgemeld" staan, dus dat je op ctrl-alt-del moet drukken, dat scherm. Als de pc in dit scherm staat, dan gaat het onding na een tijde op stand-by, en kan de pc niet meer overgenomen worden met RDP.

Ik heb al zitten zoeken in hardwareprofielen en zo, maar dan nergens opties vinden. Alle poweropties lijken userbased te zijn, terwijl ik het computerbreed wil instellen.

De powercfg command line tool kan me volgens mij ook niet verder helpen.

Iemand enig idee ?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 18:52
is WOL (Wakeup On LAN) niets voor je? Dan gaat ie netjes uit stand-by als jij wilt inloggen, dit moet dan wel mogelijk zijn met het moederbordje en netwerkkaartje wat er gebruikt wordt :)

• Dark Wanderer
Nee dat gaat em niet worden.
Wordt overgenomen over VPN, en heb de ervaring dat die magic packets dan niet goed of spontaan overkomen.

Tevens is het een "eindgebruiker", en die zit niet op dit soort oplossingen te wachten, haha.

Iemand enig idee welke user windows gebruikt als er niemand is ingelogd? System of zo? Misschien kan ik dat in het register de energy opties van administrator die goed staan kopieren naar de enery options van dat account dat actief tijdens het inlogscherm.

• Mosaics.Ruled
Heb even kort zitten googlenen en kwam dit tegen:
Linkje
Dit wordt gedaan via een startup batch file, misschien dat je het hiermee kan doen :)

(ik heb verder niet na de details gekeken, het ging me vooral om het idee en of je hier wat mee kunt)

edit:
een bath file, erg handig als je vies bent maar je pc heb 'r niets aan :X

[ Voor 11% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 30-05-2008 12:13 ]

• Dark Wanderer
eXSs schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:10:
Heb even kort zitten googlenen en kwam dit tegen:
Linkje
Dit wordt gedaan via een startup batch file, misschien dat je het hiermee kan doen :)

(ik heb verder niet na de details gekeken, het ging me vooral om het idee en of je hier wat mee kunt)

edit:
een bath file, erg handig als je vies bent maar je pc heb 'r niets aan :X
Ik ga eens even kijken, bedankt!

• Mosaics.Ruled
Dark Wanderer schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:40:
[...]

Ik ga eens even kijken, bedankt!
Laat even weten of het gelukt is, scheelt me eventueel toekomstig zoekwerk :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
wat er gebeurt bij het inlogscherm is deeel van het gebruikersprofiel van de "default" user. je kan de juiste settings aanpassen in de registry, of oor aan te melden met een nieuwe gebruiker, alles aan te apssen en het proofile nadien als admin te kopiëren naar het default user profile

edit: nu ik erover nadenk; zijn poweroptions usergebonden :? edit2: blijkbaar wel, allemaal behalve "enable hibernation" en de poweroptions voor je NIC

[ Voor 21% gewijzigd door the_stickie op 30-05-2008 16:37 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56
Kan je de CurrentPowerPolicy van de .DEFAULT user niet aanpassen in het register?
HKEY_USERS/.DEFAULT/Control Panel/PowerCfg en dan de CurrentPowerPolicy key aanpassen
De achtergrond en screensaver erc bij aanmelden komen ook uit de .DEFAULT user.

[ Voor 19% gewijzigd door sig69 op 30-05-2008 16:41 ]

Roomba E5 te koop

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als het hier gaat om een pc overnemen en een domein, gaat het dan misschien om een Small Business Server? Die heeft een veel mooiere oplossing voor telewerkers, https://internet.domeinnaam.nl/remote met poortje 4125 ook open :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dark Wanderer
Heb de admin user naar de default user gekopieerd, en tevens in het regsiter de powersetting naar value 3 gezet, dus presentatie pc die nooit iets uit doen.

Ga nu even afwachten of het werkt.

Pagina: 1