But I don't care, I'm in a hurry going nowhere
No way... Een werkgever kan een heleboel eisen stellen aan het project.. Budget, losse onderdelen/systeem, vrijheid keuze winkel etc...Op maandag 19 februari 2001 15:49 schreef llevering het volgende:
Bij de wet die dit mogelijk maakt is het zo geregelt dat je het bonnetje van een apparaat of complete computer (die je voor je werk gebruikt, daarvoor moet je teken!), bij de baas kunt inleveren die het vervolgens ook tekent en dan kun je het van de belasting aftrekken.
En vervolgens lever je idd bonnetjes in, teken en aftrekken
Verwijderd
De ministers weten het allemaal mooi te regelen dat een bepaalde branche of beroepsgroep kan deelnemen aan pc-prive projecten.
Maar uiteindelijk bepaald de werkgever of, hoe, waar en wanneer het gebeurd. Zij zijn namelijk degene die het met je bruto salaris moeten verrekenen.
Dat kost moeite en als zij daar geen zin in hebben, gaat het hele feest dus niet door.
Verwijderd
De wet schrijft dus voor dat randapparatuur en pc's via PC-Prive kunt doen.
Er zijn bedrijven waar je idd gewoon ook het bonnetje van je Mobo+Proc+Geheugen (bijvoorbeeld) in kunt leveren en dan wordt het verrekend. Dus niet een compleet systeem hoeft te kopen.
Heeft iemand inmiddels ervaring hiermee?(losse onderdelen) of ben ik de eerste die zn werkgever gaat pushen om mij de vrijheid te geven om zelf wat te kunnen knutselen? Want ik vinnut dus waanzin dat je een heel systeem aan zou moeten schaffen.
Verwijderd
Verder kan je werkgever het ook nog aantrekkelijk maken door bv inleveren van een paar vrije dagen en ook hiermee mee te betalen aan de PC.
Het is echter afhankelijk van je werkgever hoe dit project is opgesteld.
Sommige bedrijven is het alleen mogelijk om een compleet systeem aan te schaffen. Vaak nog van een A-merk ook.
En zijn er weinig keuzes wat betreft opties e.d.
Andere bedrijven geven meer vrijheid en laten de werknemeer vrij waar hij/zij zijn spullen koopt.
En is het inleveren van een bon voldoende.
Het is dus niet zo dat een bedrijf verplicht is om een van de methodes te kiezen. Jij moet dus zelf je chef overtuigen dat je alleen losse onderdelen wilt kopen.
Let wel op dat veel bedrijven korting krijgen op complete systemen omdat ze in een keer een groot aantal systemen aanschaft. Dit is in het voordeel van het bedrijf, jij echter betaald nog steeds een bedrag wat afgeleidt is van het originele waarde.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Mijn Werkgever doet op zich niet moeilijk, wij kunnen kopen waar we willen, wat we willen (als het maar onder de fl 5000 blijft). Het probleem is dus dat we niemand hebben zitten die dit eerder heeft geprobeerd...(triest eigenlijk
Hoe dan ook mijn chef hoef ik niet te overtuigen, het gaat om iemand (weinig snugger) die bij Personeelszaken zit...en die vandaag tegen mij zei: de wet stelt dat je een compleet systeem moet kopen, regels van ons bedrijf zijn daar verder niet over.
In de wet en jurisprudentie wordt het nl niet echt duidelijk of je nou een compleet systeem moet kopen of niet. Kortom: dat wordt weer lullen als brugman (want die athlon gaat er komen, met "subsidie!".
FoutOp maandag 19 februari 2001 16:14 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Bij bv. de Universiteit kan je alleen bij de U. winkel koopen.
They made me do it.
Verwijderd
Kost het bedrijf alleen maar geld jah, ofnie
Hoop maar dat ze bij mn pa op t werk ook zo n project opstarte
Verwijderd
Het factuurbedrag moet onder de EUR 2.268,90 (= F 5.000,00),
alles wat daar boven zit wordt van je Netto-salaris afgetrokken.
Die EUR 2.268,90 kan je verrekenen d.m.v. Vakantie-, ATV-uren, Brutomaandsalaris, Vakantie-uitkering of Eindejaarsuitkering (of een combinatie daarvan).
Hoe het geregeld wordt is geheel afhankelijk van het CAO.
Je kan bij het NOB bij verschillende leveranciers je onderdelen kopen.
Maar ook dat is afhankelijk met de afspraak die er gemaakt is.
Verwijderd
- 3 Intel en 3 AMD configuraties (compleet) met diverse opties (monitors / brander / scanner / geheugen / vga / enz)
- Naar eigen inzicht samenstellen en kopen van onderdelen of een compleet systeem bij een bedrijf naar eigen keuze.
Dat minder snugger figuur bij jou in bedrijf moet zich eens wat beter informeren.
Verwijderd
Ik neem aan dat de PC's onder de EUR 2.268,90 zijn?Op woensdag 13 maart 2002 22:59 schreef linus-1 het volgende:
Bij ons bedrijf als volgt (en door de belastingdienst goedgekeurd).
- 3 Intel en 3 AMD configuraties (compleet) met diverse opties (monitors / brander / scanner / geheugen / vga / enz)
- Naar eigen inzicht samenstellen en kopen van onderdelen of een compleet systeem bij een bedrijf naar eigen keuze.
Dat minder snugger figuur bij jou in bedrijf moet zich eens wat beter informeren.
Verwijderd
Alles boven dit bedrag mag je zelf bijlappen. Je overhandigd gewoon een rekening tot max. fl 5000.-.Op donderdag 14 maart 2002 17:32 schreef Xfile het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de PC's onder de EUR 2.268,90 zijn?
Verwijderd
Owja, het werkte als een soort lening, je kreeg dan het bedrag van de computer betalld en er werd maandelijks zovvel geld van je bruto loon afgehaald tot je klaar was met betalen.
Dus kan ik een mooie computer goedkoop aanschaffen
Verwijderd
De bonnen moesten op naam van de werknemer staan en mochten niet ouder dan (ik meen) een jaar zijn. Gold ook voor software.
Dus netjes briefjes geschreven naar verschillende winkels waar we losse onderdelen en randapparatuur gekocht hadden en allemaal facturen op naam teruggekregen (en ingediend).
Maar ik ken ook een werkgever die je verplicht uit drie systemen bij vaste winkel te kiezen, en dan kan dat maar drie keer per jaar.
En de werkgever die je de mogelijkheid geeft vakantiedagen en atv en overwerkdagen (met een max van ..., het aantal minimale vakantiedagen moet verplicht gewaarborgt blijven)in te leveren in ruil voor een fiets of een pc. (het ene jaar een fiets, het volgende jaar een pc en dan een aantal jaren niets)
Het max bedrag van Fl 5000 (voor de pc)is wettelijk geregeld, daar kan de werkgever niets aan doen.
Voor de fiets was dat bedrag trouwens Fl. 1650. Belachelijk laag, maar dan valt er met een goed gesprek met de fietsenboer weer een boel te regelen.
Verwijderd
De werkgever kan kiezen uit een aantal manieren of er zelf 1 opstellen die vervolgens gekeurd wordt door de belastingdienst.Op maandag 19 februari 2001 16:31 schreef bastard het volgende:
precies,
De ministers weten het allemaal mooi te regelen dat een bepaalde branche of beroepsgroep kan deelnemen aan pc-prive projecten.
Maar uiteindelijk bepaald de werkgever of, hoe, waar en wanneer het gebeurd. Zij zijn namelijk degene die het met je bruto salaris moeten verrekenen.
Dat kost moeite en als zij daar geen zin in hebben, gaat het hele feest dus niet door.