Twee verschillende sleutels?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 02:13
Ik heb gisteren mijn "nieuwe" auto gekocht/opgehaald. Een Ford Focus 1.8 TDCi uit 2003. Ik heb er, zoals het hoort, 2 sleutels bij gekregen. Echter, toen ik thuis nog eens keek, bleek die ene sleutel wel heel anders als de andere. De ene, hoofdsleutel, daar zit een afstandsbediening in voor de centrale vergrendeling en de andere, tja, die past dus helemaal nergens. Ik kan nergens de sleutel draaien of de auto ontgrendelen. Hij is ook aan 1 kant helemaal vlak en de andere kant heeft een ander profiel als de hoofdsleutel. Zit uiteraard ook geen afstandsbediening of iets anders in. Het is gewoon een platte sleutel.

Mijn vraag is nu, heb ik een sleutel gekregen die niet bij de auto hoort, of is die sleutel ergens anders voor en waar is hij dan voor? Ik kan de auto er ook niet mee starten.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 16:12

bonzz.netninja

Niente baffi

tankdop?

en dat op vrijdag ochtend _/-\o_

[ Voor 76% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-05-2008 08:10 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Tankdop sleutel ?
Airbag sleutel ?
Handschoen vakje sleutel ?

Read the manual.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Sorry voor offtopic:

Volgens mij MOET jij twee hetzelfde sleutels hebben i.v.m. verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-09 22:53
Ook niet de deur aan de rechterkant of kofferbak?

[ Voor 15% gewijzigd door Keiichi op 30-05-2008 08:23 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:31

Petuhr

FreeBSD

Silver7 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:21:
Sorry voor offtopic:

Neuhoor, teminste toen ik 7 jaar geleden m'n eerste auto kocht, zat er ook 1 sleutel bij.
Geen problemen gehad om een verzekering af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Silver7 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:21:
Sorry voor offtopic:

Ik heb nog nooit twee dezelfde sleutels gehad, de reservesleutel is altijd zonder afstandbediening geweest bij mij. Wat jij zegt klopt dus volgens mij niet helemaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 23-09 16:56
Petuhr schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:23:
[...]

Neuhoor, teminste toen ik 7 jaar geleden m'n eerste auto kocht, zat er ook 1 sleutel bij.
Wat als je auto gestolen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Is dat geen 'thuisbreng reserve sleutel' ? Bijv. Mini heeft dat ook: met die sleutel kun je 1x een stuk rijden. Daarna doet hij het niet meer (er breekt iets van de sleutel af in het contact).

Voor als je je sleutels kwijt bent, dan kun je toch nog naar de dealer rijden.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 15:55

SeatRider

Hips don't lie

Petuhr schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:23:
[...]

De problemen ontstaan dan ook pas als je auto gejat is en je wordt geacht twee sleutels te overhandigen om uit te sluiten dat je hem gewoon naar polen hebt laten rijden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

wildhagen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:26:
[...]

Ik heb nog nooit twee dezelfde sleutels gehad, de reservesleutel is altijd zonder afstandbediening geweest bij mij. Wat jij zegt klopt dus volgens mij niet helemaal.
Maar dan zijn de sleutels nog wel hetzelfde!

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Ik heb de sleutels op ALLE sloten geprobeerd, dus ook tankdop (handschoenenkastje zit er geen, als ook de airbag er geen heeft) en op geen van alle werkt ie. Dat het geen afstandsbediening is, is geen enkel probleem, dat begrijp ik wel, maar ik wil er wel graag ergens mee naar toe willen, want als 1 sleutel het begeeft om de een of andere reden, kan ik dus met de auto ook niks meer.....

Edit: de handleiding heb ik natuurlijk eerst uitgeplozen en ik kan niks vinden over een eventuele afwijkende sleutel.

[ Voor 13% gewijzigd door R.E. op 30-05-2008 08:36 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-09 21:57
Ik zou teruggaan.. Nu heeft mogelijk iemand sleutel 2 in het bezit

hamsterdance2 vraagt zich af of het een grote dealer is of dat de auto aan de straat gekocht is

Van de 1 op de andere dag (ze weten waar je woont..) is je auto foetsie, omgekat of naar het buitenland gereden (want sleutel...) en ben jij je geld en je auto kwijt. Wil ik nog niet denken aan het feit dat ze met jouw auto rare dingen kunnen (flits en erger) doen en bewijs maar dat jij het niet was (waar was u dan; op mijn bed; duh..)
R.E. schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:08:
Ik heb gisteren mijn "nieuwe" auto gekocht/opgehaald. Een Ford Focus 1.8 TDCi uit 2003. Ik heb er, zoals het hoort, 2 sleutels bij gekregen. Echter, toen ik thuis nog eens keek, bleek die ene sleutel wel heel anders als de andere. De ene, hoofdsleutel, daar zit een afstandsbediening in voor de centrale vergrendeling en de andere, tja, die past dus helemaal nergens. Ik kan nergens de sleutel draaien of de auto ontgrendelen. Hij is ook aan 1 kant helemaal vlak en de andere kant heeft een ander profiel als de hoofdsleutel. Zit uiteraard ook geen afstandsbediening of iets anders in. Het is gewoon een platte sleutel.

Mijn vraag is nu, heb ik een sleutel gekregen die niet bij de auto hoort, of is die sleutel ergens anders voor en waar is hij dan voor? Ik kan de auto er ook niet mee starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

BCC schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:28:
Is dat geen 'thuisbreng reserve sleutel' ? Bijv. Mini heeft dat ook: met die sleutel kun je 1x een stuk rijden. Daarna doet hij het niet meer (er breekt iets van de sleutel af in het contact).

Voor als je je sleutels kwijt bent, dan kun je toch nog naar de dealer rijden.
Superhandig! Kunnen ze er gelijk een nieuw contactslot in zetten. Ik wacht wel een paar dagen op een nieuwe sleutel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

R.E. schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:34:
Ik heb de sleutels op ALLE sloten geprobeerd, dus ook tankdop (handschoenenkastje zit er geen, als ook de airbag er geen heeft) en op geen van alle werkt ie. Dat het geen afstandsbediening is, is geen enkel probleem, dat begrijp ik wel, maar ik wil er wel graag ergens mee naar toe willen, want als 1 sleutel het begeeft om de een of andere reden, kan ik dus met de auto ook niks meer.....

Edit: de handleiding heb ik natuurlijk eerst uitgeplozen en ik kan niks vinden over een eventuele afwijkende sleutel.
Is het wel een Ford sleutel? Of gewoon een ford staafje wat ze bij de hakkenbar kunnen gebruiken om een sleutel mee te dupliceren, wat dus nog niet is gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Tja.. ook als je je sleutels kwijt bent en naar het ziekenhuis moet?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Auto is gekocht bij bovag garage en ik ga vanmiddag toch maar eens terug. Ik wilde alleen even weten of ik niks over het hoofd zag.

Het is een ford sleutel en er zit aan een kant profiel op.

[ Voor 19% gewijzigd door R.E. op 30-05-2008 08:45 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Misschien hebben ze je perongeluk een verkeerde sleutel er bij gegeven, gewoon in terug gaan en overleggen wat het is :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
wildhagen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:26:
[...]

Ik heb bij mijn auto 3 sleutels, twee hoofdsleutels met transponder, één garagesleutel zonder transponder en ook nog een metalen plaatje met daarin het sleutelnummer.

Maar wat je moet hebben aan sleutels staat toch gewoon in het instructieboekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:08
HamsterDance2 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:37:
Van de 1 op de andere dag (ze weten waar je woont..) is je auto foetsie, omgekat of naar het buitenland gereden (want sleutel...) en ben jij je geld en je auto kwijt. Wil ik nog niet denken aan het feit dat ze met jouw auto rare dingen kunnen (flits en erger) doen en bewijs maar dat jij het niet was (waar was u dan; op mijn bed; duh..)
Tjah euh, als je daar bang voor bent moet je geen tweedehands auto kopen. Ook geen nieuwe auto trouwens. Want hoe weet jij dat de garage geen sleutel heeft laten bijmaken / kopieren? :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als ze je auto echt willen jatten dan kunnen ze dat ook wel zonder sleutel ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

BCC schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:43:
Tja.. ook als je je sleutels kwijt bent en naar het ziekenhuis moet?
Oh kom op, zo kunnen we nog wel even doorgaan. Of je nou 2 gewone sleutels of 1 gewone en een contactslotmol-breeksleutel hebt, je moet gewoon zorgen dat je er eentje thuis veilig bewaart, en als je jezelf niet vertrouwt extra laten bijbestellen, zodat als je een zwaar ongeluk hebt gehad je zelf nog naar het ziekenhuis kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 13:43
Het zal wel een sleutel van een andere auto zijn.
Bij mijn wagen was er 1 met afstandsbediening en 1 zonder.

Als je voertuig gestolen is, dan wordt je geacht beide sleutels voor te leggen aan de verzekering.
Gewoon teruggaan naar de dealer, laat hem het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 30-09 17:34
SeatRider schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:28:
[...]

De problemen ontstaan dan ook pas als je auto gejat is en je wordt geacht twee sleutels te overhandigen om uit te sluiten dat je hem gewoon naar polen hebt laten rijden.
Dan neem je je sleutel toch ook weer mee terug nadat je in polen bent aangekomen en heb je er alsnog 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
In sleutel 1 zit soms een afstandsbediening en een kleine RFID chip. in sleutel 2 alleen een rfid. zonder dat rfid chippie kan je de auto wel openkrijgen (net zoals een hakkenbar sleutel) maar niet starten. weet niet of deze auto dat ook heeft?

koop je dus een 2e hands met 1 sleutel dan is hij wel te openen maar niet te starten
Xander schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:58:
[...]

Tjah euh, als je daar bang voor bent moet je geen tweedehands auto kopen. Ook geen nieuwe auto trouwens. Want hoe weet jij dat de garage geen sleutel heeft laten bijmaken / kopieren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zit er toevallig een slot op je achterbank? Soms hebben die een klein slotje voor inbrekers, zodat ze niet omgeklapt kunnen worden :)

Bel anders ff naaar de garage; misschien loopt er iemand anders met precies hetzelfde probleem :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Is het niet gewoon de sleutel die bedoeld is om een erkend bedrijf een tweede te kunnen laten maken (combi van code en profiel)?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Michael Knight schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:04:
Zit er toevallig een slot op je achterbank? Soms hebben die een klein slotje voor inbrekers, zodat ze niet omgeklapt kunnen worden :)
Oeh. Of de sleutel om de kinderbeveiliging op de achterdeuren mee te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Oke, een hoop opties, maar:

1. De sleutel heeft niet hetzelfde profiel. Profiel op de foute sleutel is aan een kant plat en aan de andere kant niet hetzelfde
2. ik heb op alle sloten die ik kon vinden geprobeerd, kinderslot heb ik nog niet aangezeten (nog niet nodig).....

Ik ga vanmiddag even naar de bovag garage om het even na te vragen en wel een fatsoenlijke reserve sleutel te regelen.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
Heb je nu al wel in het instructieboekje gekeken wat je aan sleutels moet hebben en waarvoor ze dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 16:33

WeirdEye

Eindbaas

M'n ouders hadden vorig jaar ook een Ford Focus gekocht uit 2003. Na een tijdje kwamen ze erachter dat de reserve sleutel ook niet paste, terug gegaan naar de garage. Bleek dat er een fout was gemaakt bij het bedrijf waar zij de auto weer weghadden. Uiteindelijk is er op kosten van de garage een nieuwe reserve sleutel gemaakt. Dit kon ook niet zomaar omdat hier een chip inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

kwiebus schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:52:
Heb je nu al wel in het instructieboekje gekeken wat je aan sleutels moet hebben en waarvoor ze dienen?
R.E. schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:34:

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Net even gebeld. Ze gaan het uitzoeken en ze bestellen anders een nieuwe sleutel. De keycode moest ik even doorgeven en dan hoor ik het verder wel. Ik vind het toch wel erg raar moet ik zeggen......

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
door een werknemer doorverkocht, en komen ze later s nachts je auto wel ophalen ?
vraag maar of ze dit akkefietje vaker hebben gehad ?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
HamsterDance2 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:02:
In sleutel 1 zit soms een afstandsbediening en een kleine RFID chip. in sleutel 2 alleen een rfid. zonder dat rfid chippie kan je de auto wel openkrijgen (net zoals een hakkenbar sleutel) maar niet starten. weet niet of deze auto dat ook heeft?
Die startonderbrekingchips zijn door de gemiddelde hakkenbar ook al lang te kopiëren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Uhh. Graag weet ik dan waar (mag ook per pm..)

quote]Xander schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:51:
[...]

Die startonderbrekingchips zijn door de gemiddelde hakkenbar ook al lang te kopiëren. ;)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
HamsterDance2 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:59:
Uhh. Graag weet ik dan waar (mag ook per pm..)
Moet je je DM wel aanzetten. ;) Da's een instelling.

Enige wat ik je met zekerheid kan vertellen is dat de lokale hakkenbar hier in Zevenbergen ("Grol Schoenherstellerij Marco" :P) een apparaatje heeft staan om transponders te kopiëren. Heb ik zelf al eens een sleutel laten bijmaken. Geen idee of hij alle merken kan kopieren trouwens.

Zou alleen wel erg toevallig zijn als dat bij jou in de buurt was. Maar volgens mij is het niet zo'n bijzondere service hoor? :) Bel eens wat lokale sleutelmakers? Of kijk eens op autosleutel.com (die vind ik net via google).

Niet echt off-topic toch? Als de garage van de TS geen reservesleutel meer kan vinden is dit misschien ook een goede optie. iig goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Als de garage er geen meer kan vinden, dan vind ik dat ze daar maar voor moeten zorgen. Een reserve sleutel hoort er IMHO gewoon bij.....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Ik kan ze zelf ook bij maken. (werk ook bij een hakkenbar.) Niet alle sleutels zijn mogelijk , alleen de sleutels die zijn vrijgegeven door het automerk zelf. Bmw sleutels zijn bijna allemaal beschermd en dus niet bij te maken.

Ik kan ook sleutels bijmaken zonder dat ik de sleutel zelf heb. Als ik de code weet en het type profiel maakt de computer hem zo na voor me. (geld alleen voor brievenbus sleutels en lockers)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 09:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Is het echt zo dat je bij diefstal beide sleutels moet overhandigen?

Bij mijn twee Volvo'tjes heb ik namelijk altijd maar één sleutel gehad... Wel eens gevraagd bij een hakkenbar of ze die van de V40 konden bijmaken; kon niet. En bij Volvo zelf kost het een fortuin dus heb het maar laten zitten.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Mx. Alba schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:54:
Is het echt zo dat je bij diefstal beide sleutels moet overhandigen?

Bij mijn twee Volvo'tjes heb ik namelijk altijd maar één sleutel gehad... Wel eens gevraagd bij een hakkenbar of ze die van de V40 konden bijmaken; kon niet. En bij Volvo zelf kost het een fortuin dus heb het maar laten zitten.
is niet nodig. Stel je jatten je steutel en daarmee de auto. Dan zou je niet verzekerd zijn ?? Onzin. Bij fietsen (vandaar de verwarring??) is dit wel zo overgins.

Voor jezelf is een reserve sleutel natuurlijk wel erg handig..................
Pagina: 1