Verhuizen ASP site zorgt voor SQL error

Pagina: 1
Acties:

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 11:16
Beste,

Na het verhuizen van een bestaande werkende website naar een nieuwe 2K3 server krijgen wij de volgende foutmelding op onze 2005 express server :

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005'

[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied.

/nl/contentRight.asp, line 10

Zelf niet veel ervaring met ASP, maar dit zijn de dingen die wij tot op heden hebben geprobeerd:

Username / Wachtwoord gecontroleerd
SQL server gecontroleerd, deze draait
oledb draait.

we hebben de database op naam, ip en "localhost" laten connecten. geen verschil.

Heeft iemand deze melding eerder gehad, of kan iemand ons in de goede richting sturen om het probleeem te vinden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien SQL Remote Connections niet aangezet?
How to configure SQL Server 2005 to allow remote connections

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 11:16
Helaas, dit stond al aan.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:11

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En je probeert ook te connecten naar de goede SQL server; deze kan namelijk meerdere named instances hebben :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

Na een paar dagen hard zwoegen nu bijna alles werkend, sql connect netjes, vind geen db...
db bestaat wel, maar blijkbaar is de import fout gegaan, enige tips hoe ik onder mssql 2005 express een .bak file kan importeren? Ik zoek nu al een week fruitless...

Thnx alvast.

Hacktheplanet / PVOutput

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zonder dat je aangeeft waar de backup vandaan komt (versie? type database - attached, user instance of iets anders) is daar geen zinnig woord over te zeggen behalve
http://www.google.com/sea...re+backup+sql2005+express

Doe jezelf (en ons) nou een plezier en zeg eens wat duidelijker wat je aan het doen bent? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

Als ik dat zelf wist had ik beter kunnen zoeken. De database komt van een cheapass host in amerika, degene die de site ooit heeft gemaakt wil ons absoluut niet helpen omdat hij ruzie met zn klant heeft gehad. Degene die de site heeft gekocht kent net het woordje e-mail.
Hence the problem. Wij zitten hier ook gewoon vast erdoor.

Mijn vraag is dus, is er een manier dat je databases kan importeren in mssql. zoja, waar zit de optie "import" aangezien ik em echt niet kan vinden.

Hacktheplanet / PVOutput

• sig69
  • Laatst online: 22:56
Download Sql Server Management Studio, verbind naar een Sql Server, rechtsklik "Databases" end an restore / attach / whatever.

Roomba E5 te koop

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Begin het vermoeden te krijgen dat er voorheen SQL-users op de database waren gedefinieerd waaronder eentje die zou moeten connecten naar de database, al dan niet gelinkt aan (de oude) domain-credentials. Hopelijk is dit niet het geval want anders heb je een flink probleem...

Keep us posted!

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 05-06-2008 11:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

sig69 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:41:
Download Sql Server Management Studio, verbind naar een Sql Server, rechtsklik "Databases" end an restore / attach / whatever.
Done that, krijg ik de volgende error te zien:
Afbeeldingslocatie: http://windows.gene-it.nl/images/asp01.png
MAX3400 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:44:
Begin het vermoeden te krijgen dat er voorheen SQL-users op de database waren gedefinieerd waaronder eentje die zou moeten connecten naar de database, al dan niet gelinkt aan (de oude) domain-credentials. Hopelijk is dit niet het geval want anders heb je een flink probleem...

Keep us posted!
Hoe kan ik zien of dit het geval is?
Thnx

Hacktheplanet / PVOutput

• MAX3400

MAX3400

Midas.e schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:00:
[...]

Done that, krijg ik de volgende error te zien:
[afbeelding]

[...]

Hoe kan ik zien of dit het geval is?
Thnx
Je restore is in ieder geval niet goed gegaan; is er al een database die EFRAIM heet? Zo ja, dan kan je eventueel in je restore kiezen voor "Force over existing database" maar dan ben je de bestaande database kwijt!

En je kan pas zien of je users "mist" als de database draait...

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

Restore met override gestart, krijg het volgende terug:
code:
1
The operating system returned the error '32(The process cannot access the file because it is being used by another process.)' while attempting 'DeleteFile' on 'C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Data\efraim.mdf' at 'fulltext.cpp'(1754).

Als ik de db terug probeer te zetten staan de paths eerst naar een M: drive, wss van de andere sql server.

Hacktheplanet / PVOutput

• MAX3400

MAX3400

No offence maar ik vermoed dat je iets te weinig kaas van SQL hebt gegeten om dit op te gaan lossen. Heb je al geprobeerd om de BAK-file te restoren als nieuwe database (maar met andere naam)? Heb je al geprobeerd de huidige EFRAIM te disconnecten en de files tijdelijk ergens anders neer te zetten en daarna de restore van de BAK in gang te zetten? Al geprobeerd om een nieuwe instance te starten en daar de BAK terug te zetten?

Is las ook dat er een hotfix mogelijk is voor die error 32 maar niet in combinatie met DeleteFile; het zou ook zomaar kunnen zijn dat SQL Express een functie niet ondersteund die in de BAK is gedefinieerd...

Het restoren van databases is een ****-werkje...

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 05-06-2008 14:20 ]

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

Dat merkte ik ook al. Feit is dat we normaal geen mssql supporten omdat het ronduit TROEP is, en dat laat dit weer blijken.

Hacktheplanet / PVOutput

• MAX3400

MAX3400

Midas.e schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:10:
Dat merkte ik ook al. Feit is dat we normaal geen mssql supporten omdat het ronduit TROEP is, en dat laat dit weer blijken.
Geen probleem; dan zou ik je adviseren om de database te converteren naar een server/formaat waar je wel mee uit de voeten kan en misschien vragen daar dan over elders stellen? We geven, naar mijn mening, op elke vraag/update van je een antwoord met een volgende stap maar blijkbaar is dat ook troep (of het wordt niet begrepen, want jullie doen normaal niks met MSSQL).

[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 05-06-2008 15:24 . Reden: MS vergeten... ]

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
de verwijzing naar het bestand:

C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Data\efraim.mdf

Het lijkt mij dat er een instance met de naam '1' is.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• sig69
  • Laatst online: 22:56
Midas.e schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:10:
Lekker onderbouwd... Ik zou zeggen: als je het niet support,begin er dan niet aan.

Roomba E5 te koop

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

uiteindelijk opgelost,
RESTORE DATABASE efraim
FROM DISK = 'C:\efraim.bak'
with move 'efraim' to 'c:\efraim.mdf',
move 'efraim_log' to 'c:\efraim_log.ldf',
move 'sysft_efraimstory' to 'c:\sysft_efraimstory'
REPLACE

Mocht je databeest nou zoals bij mij vanaf een server komen waar de disk indeling raar is, cq, de db's staan op een M drive? is dit een mooie oplossing.

Mijn excuses voor het troep noemen, maar aangezien er zo blijkbaar zo onduidelijk mogelijk een backup kan worden gerestored gaat dat op een gegeven moment aan je knagen :)
Heren en dames, ik dank u hartelijk voor alle hulp !

Hacktheplanet / PVOutput

• MAX3400

MAX3400

Geen probleem en fijn dat je toch een oplossing hebt gevonden en deze met ons (en toekomstige bezoekers) hebt gedeeld.

Ik kijk zelf niet heel raar op van M:-schijven (of eender welke drive-letter) want dat is vaak een standaard-inrichting van SQL-clusters waarbij de Quorum en Data vaak wordt weggezet op een twee-weg bereikbaar SAN-volume. Heb zelf hier een cluster staan van 4 MSSQL-jongens waarbij C:\ alleen Windows bevat, D:\ alleen de kale MSSQL-installatie en alle data staat op M (databases), N (logs), O (backup/restore) en Q (quorum).

Pagina: 1