Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 64] wil niet installeren op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• n00dle
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 23:56
Ik heb vandaag mijn nieuwe PC ontvangen. Direct ben ik begonnen met vista 64 bit te installeren maar elke keer opnieuw blijft de installatie hangen. Mijn configuratie is als volgt:

Logitech Media Keyboard 600 US
Lite-On LH-20A1S
Arctic Freezer 7 pro
Creative X-Fi XtremeMusic, OEM
Zalman ZM600-HP, 600 Watt, Retail
MSI P7N SLI Platinum,Retail
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA (750 gb)
Intel Core 2 Quad,Q9450, Socket 775, Boxed
XFX GeForce 9800GTX,512MB, GDDR3, P
OCZ OCZ2RPR800C44GK,4096MB, 800MHz
Acer P241WD
Logitech X-230,Zwart
Cooler Master CM 690,Zwart
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit,BOX,

Ik heb de PC door azerty laten assembleren dus zou je verwachten dat alles gewoon goed werkt.

Maargoed, ik begon dus met installeren van Vista 64 bit, toen kreeg ik direct een blue screen. Ik heb de PC opnieuw opgestart en toen deed ie het wel. Vervolgens kreeg ik tijdens bestanden uitpakken op 13% een foutmelding dat er bestanden niet gevonden konden worden. Naja.. toen moest ik windows opnieuw installeren. Dit ging toen goed maar vervolgens kreeg ik tijdens het voltooien weer een bluescreen. Ik kon in geen enkele mode meer windows aan de gang krijgen, alleen met de 'laatste werkende configuratie' kreeg ik een schermpje die me vertelde dat ik windows vista opnieuw moest installeren.
Vervolgens heb ik 2gb uit mijn kast geplukt, dit kan het bluescreen probleem wel is verhelpen. Ik heb tot nu toe inderdaad geen bluescreen meer gekregen. Maar wel heb ik nog ongeveer 10x geprobeerd windows te installeren (na de schijf te formateren uiteraard) maar elke keer blijft hij tijdens het uitpakken van bestanden op willekeurige momenten hangen. Ook heb ik nog een keertje de foutmelding 0x80070002 gekregen...

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

dat is vast niet de hele foutmelding, dat 0x80070002. Daar stond vermoedelijk iets in de geest van 0x12345678 (0x80070002, blabla,blabla,blabla) (ofzo?) en dat hele stuk zou je moeten posten, om te ontdekken dat één van de volgende zaken waar is, in aflopende volgorde van waarschijnlijkheid:
- je Vista schijf is brak/smerig/gekrast
- je RAM is niet in orde (boot van een Memtest86 CD en laat het een nachtje lopen, met alle 4 de gigabytejes erin)
- je moederbord is brak, geheel of ten dele (i/o controller, northbridge, maakt niet uit wat, eigenlijk)
- iets anders is niet in orde, slecht aangesloten, ouwerwets kapot of anderszijds kaputti

post de gehele foutmelding eens, van dat blauwe scherm. Je kunt eventueel ook gewoon zelf naar Google gaan, en zoeken op "vista install STOP "foutmelding (data1, data2, data3, data4)" dan krijg je vanzelf het antwoord dat je nodig hebt.

• n00dle
Ik zit nu op t werk dus ik kan helaas niet bezig nu. Maar vanavond zal ik de hele foutmelding posten. Volgens mij was de foutmelding inderdaad iets in die richting ja.

-De vista schijf was sealed en heb ik gister ontvangen (een legale versie dus), dus ik kan me haast niet voorstellen dat deze brak is, vanavond in iedergeval eerst de cd maar is poetsen.
-Vanavond zal ik ook eens een memtest aanzetten.
-Overige hardware zou brak kunnen zijn, toch zou het raar zijn aangezien alle onderdelen nieuw zijn. Ik heb azerty al opgebelt, ik kan de pc terug brengen als ik wil, maar probeer liever eerst zelf de boel te fixen.

De harde schijf staat nu overigens op IDE, ik zou ook eens die andere optie in de BIOS kunnen kiezen (weet uit mijn hoofd niet meer wat dat was), misschien dat dat nog wat uit maakt.
Ook kan ik even kijken of de mem config goed staat. Ik las dat het nog wel is wil voorkomen vista op 1066Mhz niet wil installeren en op 800 wel.

In de tussentijd maar even googelen dan.

Verwijderd

n00dle schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:36:
Ik zit nu op t werk dus ik kan helaas niet bezig nu. Maar vanavond zal ik de hele foutmelding posten. Volgens mij was de foutmelding inderdaad iets in die richting ja.

-De vista schijf was sealed en heb ik gister ontvangen (een legale versie dus), dus ik kan me haast niet voorstellen dat deze brak is, vanavond in iedergeval eerst de cd maar is poetsen.
-Vanavond zal ik ook eens een memtest aanzetten.
-Overige hardware zou brak kunnen zijn, toch zou het raar zijn aangezien alle onderdelen nieuw zijn. Ik heb azerty al opgebelt, ik kan de pc terug brengen als ik wil, maar probeer liever eerst zelf de boel te fixen.

De harde schijf staat nu overigens op IDE, ik zou ook eens die andere optie in de BIOS kunnen kiezen (weet uit mijn hoofd niet meer wat dat was), misschien dat dat nog wat uit maakt.
Ook kan ik even kijken of de mem config goed staat. Ik las dat het nog wel is wil voorkomen vista op 1066Mhz niet wil installeren en op 800 wel.

In de tussentijd maar even googelen dan.
Maar je hebt toch ook maar 800mhz geheugen? Ik zou hem dan ook even maximaal op 800mhz/stock zetten en nog niet overclocken oid voordat die op stock stabiel is.

nu weet ik niet of jij het (bewust of onbewust) op 1066 hebt staan, of dat dit juist helemaal niet het geval is. Maar in ieder geval even goed kijken in je bios dat er niks te strak staat afgesteld.
De fouten die je hebt lijken het meeste op geheugenfouten (kan ook door foute instellingen/overclock komen bv). Maar het kan zoals boven vernoemd ook een van de andere dingen zijn.
Succes.

• n00dle
Ik weet inderdaad niet zeker of hij nou op 1066 staat of niet, maar als dat het geval is dan is dat niet bewust gedaan. Ik was niet van plan nu al te gaan overklocken, eerst maar is zorgen dat alles het op stock gewoon goed doet :P

Vanavond dus nog maar eens de bios door lopen
In iedergeval bedankt voor de reacties.