Bij mijn vriendin op haar werk hebben ze in de afgelopen weken alle desktop PC's vervangen. De oude PC's, veelal Compaq EVO d51s P4 256MB / 40GB met 15" LCD scherm, konden gratis worden opgehaald. Zo hebben wij er ook een meegenomen. De PC's worden volledig geformatteerd en zonder enige support uitgegeven.
Thuisgekomen en aangesloten bleek dat de CD-ROM niet opent. Zoals gezegd is de HD helemaal leeg. MS-DOS en andere bootdisks pakt hij niet, ondanks dat de disks goed zijn.
Na wat zoeken op internet meen ik geleerd te hebben dat ik speciale Compaq bootflops nodig heb. In de BIOS staat ook een optie "herstellen vanaf diskette". Die disks heb ik alleen niet. Een oude link die naar die software zou moeten leiden op http://webpages.charter.net/dperr/compaq.htm, werkt niet meer. Ik word verwezen naar een HP-indexpagina.
Zoeken via HP.com levert ook niets op: ze hebben alleen tools en drivers online staan voor de Compay d300 en nieuwer, niet voor de PC die wij hebben.
Ik heb daarom twee vragen:
Thuisgekomen en aangesloten bleek dat de CD-ROM niet opent. Zoals gezegd is de HD helemaal leeg. MS-DOS en andere bootdisks pakt hij niet, ondanks dat de disks goed zijn.
Na wat zoeken op internet meen ik geleerd te hebben dat ik speciale Compaq bootflops nodig heb. In de BIOS staat ook een optie "herstellen vanaf diskette". Die disks heb ik alleen niet. Een oude link die naar die software zou moeten leiden op http://webpages.charter.net/dperr/compaq.htm, werkt niet meer. Ik word verwezen naar een HP-indexpagina.
Zoeken via HP.com levert ook niets op: ze hebben alleen tools en drivers online staan voor de Compay d300 en nieuwer, niet voor de PC die wij hebben.
Ik heb daarom twee vragen:
- klopt het dat ik alleen met die "Compaq diagnostics and setup disks" deze PC kan booten en partitioneren?
- zo ja, wie weet waar ik die disks nog wel kan downloaden (allbootdisks.com bv. heeft ze ook niet)?
[ Voor 3% gewijzigd door Reveller op 29-05-2008 23:19 ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."