Toon posts:

Home cinema aansluiten op je TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, de FAQ antwoorden geven me een "file not found" dus hoop dat jullie me verder kan helpen.

Ik ga een HD televisie aanschaffen met daarbij een HD decoder wat verbonden is met HDMI. Hoe sluit ik een home cinema set aan in al dit?

Ik wil geen versterker kopen omdat ik binnenkort voor een HTPC ga.

Aan wat voor kabel aansluiting moet ik denken? (hdmi/coax) en hoe ziet het plaatje eruit hoe ik de home cinema moet aansluiten? Ik weet dat HDMI zowel video als audio heeft, maar wat wanneer de tv signaal naar de tv moet en de audio signaal naar je speakers. Moet je de HD decoder aan je home cinema aansluiten? of komt hij tussen de TV en de decoder terecht?

Dank je voor de antwoorden

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:11:
Ik wil geen versterker kopen omdat ik binnenkort voor een HTPC ga.
waarom volgt die conclusie daaruit? :P Elke ht heeft een versterker nodig.

hd ontvanger/htpc > a/v receiver > tv/speakers als je via HDMI gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een duidelijk antwoord, waarom ik dit vroeg is omdat ik in het verre verleden een DVD speler had waar ik de speakers rechtstreeks kon aansluiten.

Ik zal eens in receivers gaan duiken.

Dank.

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Ik denk dat je jezelf moet afvragen of het geluid van de kabel via de decoder het wel waard is om op een home cinema set aan te sluiten. Verder kun je de set altijd nog aansluiten vanaf de TV via een andere verbinding dan HDMI. Verder is het dan belangrijk om te weten wat voor digitale decoder je aanschaft om te weten hoe je het aan kunt sluiten. De DCB-H360R bijvoorbeeld heeft een aparte optische audio uitgang. Wil je het goed doen dan kun je inderdaad een receiver ertussen zetten die meteen alles kan omschakelen geluid&beeld, zodat je maar 1 kabel naar je TV krijgt.

Mvg, Rob.

Verwijderd

Topicstarter
Ah dank je, idd zal ik de samsung H360R krijgen. Ik wil niet al te veel investeren nu en ik zie bij de media markt een harman kardon cine 200 set met een "HD-ready component" is dit slim om aan te schaffen. De tv die ik ga aanschaffen is wel Full HD.

Geluid lijkt me geen probleem maar als je voor 1080p TV gaat met in de toekomst een blu-ray, waar moet je met je a/v receiver op letten, qua video?

Dank je