Correct Rotterdam : HP garantie, toch een rekening

Pagina: 1
Acties:

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 12:21
Vraag me af wat te doen :

persoon 1 (leek wat IT betreft) koopt een laptop, bij Correct. Na 1,5 jaar valt ineens de WiFi kaart uit, niet meer in apparaatbeheer etc etc en brengt em naar Correct.

Deze "reparreert" de laptop, plugged er een Sitecome USB stickje in en kijk "draadloos doet het weer!!!" , rekening à € 140,= !

Persoon 2 (ikke !) hoort dit verhaal aan, kijkt op www.hp.nl (http://h10025.www1.hp.com...l&product=3279997&lang=nl) en ziet : "goh, bekend probleem, HP erkent het, garantie is uitgebreid, 1 telefoontje en UPS haalt em op, HP repareert em en UPS brengt em weer terug" Allesch gratiesch !

De laptop heb ik alsnog aangemeld, die is inmiddels terug zonder een cent te spenderen (top HP!) maar als ik Correct bel, krijg ik de mededelingen :

* u heeft nog geluk, als ik het moederbord had vervangen had het nog meer gekost
* dan had u (persoon 2) eerder zich ermee moeten bemoeien
* dat is de schuld van HP, die geven ons een lijst en dit model staat niet op de lijst

* nog veel meer van deze kul, van één of andere slecht Nederlands sprekende "Servicemanager van de Technische Dienst" ?! Alleen al de behandeling en argumenten van deze man, brengen mij ertoe dit niet te accepteren. Wat kan ik doen? Makkelijkst is natuurlijk Frans de Jong benaderen, welke wel oor heeft voor argumenten, maar ik wil eigenlijk deze manager aanpakken. Advies iemand? Ow en nog een weetje, persoon 1 heeft géén uitdrukkelijke opdracht gegeven om een sitecom stick ter vervanging van de onoard wifi kaart te plaatsen.

edit : link HP toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door MMMMMM op 29-05-2008 22:44 ]

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:53

Lordy79

Vastberaden

hoe lang is het geleden dat persoon 1 de rekening á 140 euro heeft betaald ?

Want ondanks dat ie geen opdracht gaf, is ie achteraf toch akkoord gegaan door 140 euro te betalen.

Ik vind het overigens ook geen correcte ;) behandeling en als ik daar werkte zou ik zeggen: we nemen dat ding terug en je mag iets moois uitzoeken voor 140 euro in de winkel.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Wat staat er nog meer op die rekening?
Uurloon ofzo? Want 140 voor een stickje is een beetje absurd.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• MMMMMM
Lordy79 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:20:
hoe lang is het geleden dat persoon 1 de rekening á 140 euro heeft betaald ?

Want ondanks dat ie geen opdracht gaf, is ie achteraf toch akkoord gegaan door 140 euro te betalen.

Ik vind het overigens ook geen correcte ;) behandeling en als ik daar werkte zou ik zeggen: we nemen dat ding terug en je mag iets moois uitzoeken voor 140 euro in de winkel.
De leek :) heeft vrijdag betaald, en ik heb vrijdag meteen gebeld. De manager was niet aanwe en zou mij terugbellen. Is niet gebeurd, dus ik heb dinsdag weer gebeld en kreeg te horen dat ik "de boom in kon". Ik heb maandag trouwens de laptop bij HP aangemeld en die is gisteren al weer terug gekomen, gerepareerd, super.

• MMMMMM
Klippy schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:23:
Wat staat er nog meer op die rekening?
Uurloon ofzo? Want 140 voor een stickje is een beetje absurd.
21 voor de stick, 60,50 voor arbeid (zeker geen cd met autorun next next next finish :) en 33,61 euro "behandeling" whatever that may be ? Dan BTW erbij en hastekideeee 136,99

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Dan ben je er iig vrij snel bij. Ik weet niet hoe het juridisch zit. Hij hééft betaald en het bedrag is inderdaad waanzinnig hoog.

Ik zou het proberen met een vriendelijk gezicht, uitleggen en vragen of er een oplossing is dat hij het ding kan retourneren en desnoods een waardebon o.i.d. kan krijgen.

Als dat niet lukt dan zul je toch juridische stappen moeten zetten (als je daar zin in hebt). Wellicht heeft een andere tweaker daar meer kijk op.

Maar ik zou daar nooit meer een voet binnenzetten om iets te kopen.

edit:
garantie is één jaar? Niet stiekem 2 jaar ofzo? Misschien kun je HP bellen om voorval voor te leggen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Lordy79 op 29-05-2008 22:28 ]

• MMMMMM
Lordy79 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:27:
Dan ben je er iig vrij snel bij. Ik weet niet hoe het juridisch zit. Hij hééft betaald en het bedrag is inderdaad waanzinnig hoog.

Ik zou het proberen met een vriendelijk gezicht, uitleggen en vragen of er een oplossing is dat hij het ding kan retourneren en desnoods een waardebon o.i.d. kan krijgen.

Als dat niet lukt dan zul je toch juridische stappen moeten zetten (als je daar zin in hebt). Wellicht heeft een andere tweaker daar meer kijk op.

Maar ik zou daar nooit meer een voet binnenzetten om iets te kopen.
De leek zat trots te vertellen hoe snel j wel niet geholpen was .... grmbl :( dus die is echt leek ;) Ik denk idd zaterdag langsgaan en de meerdere zoeken van deze prutser.

Ik ben van mening, dat je niet alleen fysieke apparatuur koopt, maar ook expertise en advies ? En dat is duidelijk NIET gebeurd. Meest sneaky vind ik, dat op dezelfde pagina op www.hp.nl waar de mogelij oplossing staat (BIOS update) ook de mededeling van uitgebreide garantie staat. Die KUN je dus niet missen, wat m.i. duidt op opzettelijk laaielichten !

edit : is standaard 1 jaar, maar omdat de laptops paviljon dv6000 allemaal rotte wifi kaarten hebben, heeft HP de garantie uitgebreid. HP gebeld : die zeggen dat ik het met de retailer moet oplossen maar hebben me ook verteld dat iedere laptop die binnengebracht wordt, gechecked kan worden bij HP en dat dit probleem heeeeeeeeeeeeeeel bekend is.

[ Voor 13% gewijzigd door MMMMMM op 29-05-2008 22:32 ]

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Tja, dan ben je inderdaad heel erg overgeleverd aan de welwillendheid van de 'retailer'.

• MMMMMM
Lordy79 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:34:
Tja, dan ben je inderdaad heel erg overgeleverd aan de welwillendheid van de 'retailer'.
Correct heeft volgens mij een goede reputatie, denk meer dat het hier schort aan de welwillendheid van de "manager". Met alle respect voor alles en iedereen, maar deze slecht Nederlands sprekende Hindoestaanse meneer (naam bij de redactie bekend) ging wel héél hard in de verdediging, lulde zichzelf steeds klem en eindigde om een gegeven moment met "u weet niet hoe het aan toegaat in mijn zaak..." toen heb ik het maar beleefd afgerond, zonder zijn Nederlands te corrigeren. De volgende keer bel ik wel als "Shakuntala Pritipalsingh" (Rayman is laaaaaaaaaaaaat, hoop dat iemand me nog begrijpt). Ik ben absoluut geen rascist, maar dit alles was niet bevorderlijk voor de communicatie.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
De retailer heeft in dit geval heel erg duidelijk misbruik gemaakt van de onkunde van de klant. Als de retailer echt te goeder wil was geweest, hadden ze nog kunnen claimen dat het buiten de garantie viel en de 'reparatie'kosten vele malen hoger zijn dan het aanschaffen van een simpele usb-wifi-stick.

Te meer omdat er feitenlijk niets gerepareerd is, zal dreigen met de consumentenbond veel goeds kunnen doen. Dergelijke bedrijven zitten namelijk over het algemeen niet echt te springen om zulke aandacht.

• MMMMMM
dahakon schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:39:
De retailer heeft in dit geval heel erg duidelijk misbruik gemaakt van de onkunde van de klant. Als de retailer echt te goeder wil was geweest, hadden ze nog kunnen claimen dat het buiten de garantie viel en de 'reparatie'kosten vele malen hoger zijn dan het aanschaffen van een simpele usb-wifi-stick.

Te meer omdat er feitenlijk niets gerepareerd is, zal dreigen met de consumentenbond veel goeds kunnen doen. Dergelijke bedrijven zitten namelijk over het algemeen niet echt te springen om zulke aandacht.
Precies mijn gevoel !

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het niet zo dat er wettelijkeen garantieperiode is van 2 jaar? behalve opproducten waarvan verwacht kan worden dat deze versleten/oid zijn binnen die periode? Dat HP1 jaar geeft wil niet zeggen dat correct niet de rest moet afhandelen, dus zonder rekening. Gewoon teruggaan en je geld terug eisen.
Want dit soort bedrijven zijn ook in staat om je 90€ oid in rekening te brengen tijdens de garantie voor de "afhandeling"...... :( 8)7 :?
Garantie is garantie en dus alles zonder te betalen (als het binnen de wettelijke garantie valt)

• MMMMMM
teigetjuh schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:47:
Is het niet zo dat er wettelijkeen garantieperiode is van 2 jaar? behalve opproducten waarvan verwacht kan worden dat deze versleten/oid zijn binnen die periode? Dat HP1 jaar geeft wil niet zeggen dat correct niet de rest moet afhandelen, dus zonder rekening. Gewoon teruggaan en je geld terug eisen.
Want dit soort bedrijven zijn ook in staat om je 90€ oid in rekening te brengen tijdens de garantie voor de "afhandeling"...... :( 8)7 :?
Garantie is garantie en dus alles zonder te betalen (als het binnen de wettelijke garantie valt)
Juist ! In mijn startpost staat de link, duidelijk zat en dat Correct van "een reparatie binnen garantie", "een verkoop van een Sitecom stick" maakt, is niet ons probleem!

Verwijderd

teigetjuh schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:47:
Het is zo dat elektronische apparatuur (laptops, computers, gsm etc.) een garantie termijn van 2 jaar hebben. Het is echter NIET zo dat, mocht er een defect op treden, alles kosteloos MOET worden vervangen. Vooral als het eerste jaar garantie afgelopen is kom je vaak tegen dat de consument een redelijke vergoeding moet betalen als het product gerepareerd wordt.

Zoals ik hier lees is er echter geen sprake van reparatie maar willekeurige vervanging zonder goedkeuren van de koper. Dit mag volgens mij niet zomaar gedaan worden, maar aangezien hij toch de rekening betaald lijkt het toch alsof hij ermee instemd is. (i dont care how it works, just make it work) ;)

Wat de precieze juridische mogelijkheden zijn is moeilijk te zeggen. Het lijkt erop dat een juridische procedure weinig zin heeft.

Ik heb op dit moment ook geen BW bij de hand maar ik zal als ik dat wel heb wel even wetsartikelen zoeken om het te onderbouwen.

• MMMMMM
Top dat je die er bij wil zoeken, thanks !

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product

Als je bovenstaande link volgt en hiermee om de oren slaat bij Correct en bovendien aangeeft dat de fabrikant (HP) aangeeft dat het een bekend probleem is, etc. etc. dan zou het moeten werken.

Zo niet, zou je de wetsartikelen moeten opzoeken waaruit e.e.a. blijkt wat er in die link staat.

- De laptop was een ondeuglijk product aangezien die ruim binnen z'n economische levensduur (voor een laptop toch wel 3 jaar) stukgaat.
- De leverancier moet het apparaat dus repareren en mag daar natuurlijk wel wat kosten voor in rekening brengen aangezien de wettelijke garantietermijn verstreken is.
- Helaas heeft de leverancier (Correct) dit niet gedaan aangezien ze nodeloos kosten hebben gemaakt. Als ze iets meer research hadden gedaan zouden ze er ook achter gekomen zijn dat HP dit probleem erkent en kosteloos oplost.

Ik denk dat een rechter bovenstaand verhaal zal oplepelen en zeggen dat Correct de USB stick moet terugnemen en (een deel van? ) de kosten moet terugbetalen.

• MMMMMM
Goed, tussenstand van zaken, vandaag gebeld naar Correct. Gevraagd naar de leidinggevende van de manager die ik al gesproken had. Die belde terug, alles weer uitgelegd. Hij gaat de zaak uitzoeken en belt mij morgen terug. I will keep you posted :)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

dat klinkt aardig positief !

• MMMMMM
Ach laten we eerlijk zijn; het is in feite al erg genoeg, dat een klant die dusdang in zijn recht staat (IMHO) door 3 lagen in het bedrijf moet om het uiteindelijk (hopen we nog) zijn gelijk te halen. Een beetje leek of afhaker was dus 140 euro kwijt geweest. Met name door de reply hierboven over ondeugdelijk product, ga ik door door een ingebrekestelling. Nog een feitje : Correct laat je al 40 euro betalen zodra je je laptop afgeeft. Dus dan ben je je garantiegevoel al kwijt !

Maar goed, ik houd jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen (posi- danwel negatief)

• MMMMMM
De uitslag : zojuist teruggebeld door Correct. Of ik de USB stick wil terugsturen en zodra die binnen is wordt het complete bedrag teruggestort !

De aanhouder wint ! Bedankt voor jullie replies/adviezen ! :w

Verwijderd

Kijk dat is goed nieuws. In gerechtelijke stappen had toch niemand zin. Zeker niet gevraagd of die Hindoestaanse meneer het uit eigen zak betaalt? ;)

• MMMMMM
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:06:
Kijk dat is goed nieuws. In gerechtelijke stappen had toch niemand zin. Zeker niet gevraagd of die Hindoestaanse meneer het uit eigen zak betaalt? ;)
Hahahaha ik zit er wel over te denken om de stick niet op te sturen maar zaterdag persoonlijk te overhandigen. Maar het is van de zotte dat iets dat dusdanig duidelijk is, bestreden wordt door ... nou ja..... laat ook maar gaan. :w

Ik denk dat de strekking van mijn verhaal duidelijk is :) en mijn doel is bereikt. Vuilspuiterij over Correct personeel (dat niet correct is , sorry, kon het niet laten) heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Punt is, sta je in je recht, haal het dan ook ! *O*

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

gefeliciteerd ! Ik zou inderdaad persoonlijk langsgaan en het geld cash laten uitbetalen. En natuurlijk hopen dat die ene makker die jullie verzoek afwees aanwezig is en op hém afstappen !

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:43

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft ts de gang van zaken bij HP gemeld?

LinkedIn WoT Cash Converter

• MMMMMM
PcDealer schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:50:
Heeft ts de gang van zaken bij HP gemeld?
Ja, en (tot mijn verbazing) HP deed er niets aan, behalve een dossier aanleggen. Ik ben (veel) beter van HP gewend. Normaal neemt HP dit soort "strijden tegen retailers" wel over, maar in dit geval niet. Dat verbaasde me echt. Misschien net pech gehad met de "eerstelijner" die ik aan de telefoon kreeg.

[ Voor 3% gewijzigd door MMMMMM op 12-06-2008 13:21 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:43

PcDealer

HP ftw \o/

MMMMMM schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:21:
[...]

Ja, en (tot mijn verbazing) HP deed er niets aan, behalve een dossier aanleggen. Ik ben (veel) beter van HP gewend. Normaal neemt HP dit soort "strijden tegen retailers" wel over, maar in dit geval niet. Dat verbaasde me echt. Misschien net pech gehad met de "eerstelijner" die ik aan de telefoon kreeg.
Mail mij fkes.

LinkedIn WoT Cash Converter

• MMMMMM
En ik zie nu pas dat je vraagt om me te mailen, mail aan PcDealer is onderweg. Reden dat in nog even in het topic ben : de memorystick heb ik naar Rotterdam gebracht, meneer de servicemanager wilde niet naar beneden komen om em persoonlijk in ontvangst te nemen :+ slechte verliezer :+ !!!

Zijn baas kreeg ik wel aan de lijn, die bedankte me voor het langsbrengen, bood nogmaals zijn excuses aan.

Geld staat inmiddels op de rekening !
Pagina: 1