Toon posts:

Onredelijk bedrag voor repareren PSP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal !

Onlangs heb ik mijn PSP op de grond laten vallen. En voor die ene keer was het hoesje er niet rond , en vanaf die moment was er een intern defect waardoor de draadloze connecties niet meer mogelijk waren.
( Internet fout 80410a0b )
Ik heb mijn PSP opgestuurd buiten garantie , met een schatting van de kosten rond de 20 euro , volgens mijn zoekwerk op Google was het zelf 8 euro.

Vandaag kreeg ik mijn brief van Collishop , waarin staat dat ik maar liefst 104 euro moet betalen voor de herstelling. Wanneer ik hem niet wil laten herstellen moet ik zoiezo 48 euro betalen. Wanneer ik niets betaal , zie ik mijn PSP niet meer terug !

Ik vind het schandalig wat collishop doet , zoveel vragen en zelfs 48 euro voor niets. En nu wil ik aan jullie vragen als kenners , kan het dat men 104 euro vraagt voor het herstellen van een - in mijn ogen - klein defect.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit heeft niets met PMD's te maken. Aangezien je vraag over het handelen van een shop lijkt te gaan, tik ik je topic door naar SF. Titelfix krijg je er extragratis bij :*)

Overigens is het niet uitzonderlijk dat reparaties onevenredig veel geld kosten in vergelijking met het aankoopbedrag.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:29
Heb je van te voren gevraagd wat de kosten waren als ze er niets aan zouden doen dus alleen voor het kijken wat er fout was? Anders heb je eigenlijk geen poot om op te staan.

Verwijderd

Heb je aan hun gevraagd wat het zou gaan kosten? En hebben ze daarop gereageerd met een aanvaardbaar antwoord? Of heb je die 20 euro ergens van het internet afgeplukt?
Als zij zeiden dat het 20,- zou kosten, zou ik geen cent meer betalen. Anders kan je er denk ik niet veel aan doen, het klopt idd dat repareerbedragen wel vaker onredelijk hoog zijn vergeleken met aankoopbedragen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:43:
Wanneer ik hem niet wil laten herstellen moet ik zoiezo 48 euro betalen. Wanneer ik niets betaal , zie ik mijn PSP niet meer terug !

Ik vind het schandalig wat collishop doet , zoveel vragen en zelfs 48 euro voor niets.
Ik heb geen idee of zo'n bedrag redelijk is, maar hoe wil je dat een bedrijf erachter komt wat er loos is met een apparaat? Daarvoor moet er onderzoek worden verricht en doorgaans zijn dat betaalde krachten die dat doen ;)

Verwijderd

Ik vind het een normaal bedrag. Kijk van de andere kant. Er is iemand die het voor je moet demonteren en moet monteren. Er is ook tijd gemaakt om uit te zoeken wat het probleem is. En tijd kost nu eenmaal geld.

Wat had je anders verwacht?? Dr zal niemand voor 20 euro een PSP openmaken, uitzoeken wat het probleem is, onderdeel eruit halen, weer monteren, testen of het goed werkt blablabla.

Vanuitgaande dat BE ongeveer hetzelfde is al NL, zit in het totale bedrag nog BTW in en arbeid, gaat ook nog een groot deel naar de staat.

Je had eventueel vantevoren op kunnen vragen, wat alles ging kosten, voordat je het opstuurde.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SmartDoDo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:51:
[...]
Ik heb geen idee of zo'n bedrag redelijk is, maar hoe wil je dat een bedrijf erachter komt wat er loos is met een apparaat? Daarvoor moet er onderzoek worden verricht en doorgaans zijn dat betaalde krachten die dat doen ;)
En vergeet ook niet dat de betaalde krachten die in de lokale reparatiecentra zitten vaak een stuk duurder zijn als in de fabriek waar ze die dingen in elkaar zetten. Loonkosten zijn gewoon een stuk hoger, dus dat betekent dat je snel duur uit bent voor een reparatie.

Natuurlijk heel erg lullig, maar dat kun je weten met dat soort dingen. Maar goed, als hij gevallen is, ben je er dan niet voor verzekerd?

Verwijderd

En Collishop zal de PSP ook op moeten sturen neem ik aan en waarschijnlijk dat collishop ook wat wilt verdienen voor de service die verleent is.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18

Lordy79

Vastberaden

Terw_Dan schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:54:

Maar goed, als hij gevallen is, ben je er dan niet voor verzekerd?
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ik zou het in ieder geval even proberen. Als je een laptop laat vallen en die is stuk wordt ie ook vergoed, meen ik me te herinneren.

Leuke anekdote: een stel kwam een laptop halen. Volgende dag met schaamrood op de kaken terug want ze hadden de laptop in de badkuip laten vallen *plons*. Dus wilden ze er nog één.
Wel goed voor de omzet :9

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Hoezo moet Collishop de PSP opsturen? (als ze zelf een reparatieservice hebben........)

TS: had moeten vragen wat de onderzoekskosten zijn, en wat de verwachte repariekosten zouden zijn
aangezien TS die verzuimd heeft dit te doen

eigen schuld dikke bult

@hierboven: en op wie denk je dat dan te kunnen verhalen als je je laptop laat vallen?
denk is na man (alleen als je een allrisk verzekering afsluit met ongeveer de waarde van je PSP, bij aankoop van je PSP kan je dat verwachten..... anders....... :X )

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 22:03 ]

Verwijderd

Als Collishop zelf een reparatieservice hebben, zullen ze de onderdelen waarschijnlijk niet allemaal in huis hebben, ook daarvoor wordt tijd gemaakt en kosten.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:59:

@hierboven: en op wie denk je dat dan te kunnen verhalen als je je laptop laat vallen?
denk is na man (alleen als je een allrisk verzekering afsluit met ongeveer de waarde van je PSP, bij aankoop van je PSP kan je dat verwachten..... anders....... :X )
Rustig rustig.. :P ik denk inderdaad dat je gelijk hebt. Het was een ander verhaal als iemand anders TS' psp had laten vallen. *nee, ik breng niemand op ideeën :+ *

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als ik het zo lees zijn de prijzen best normaal. De wifi-ontvanger van de psp zit op het moederbord, dus dat betekend dat heel je moederbord vervangen moet worden. Onderzoekskosten zijn normaal altijd zo'n 30 a 50 euro. Een moederbord is 75 euro en dan nog het uurloon van de reparateur erbij, dan kom je wel op 104 euro.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor dat bedrag krijg je allang een refurbished PSP bij sony als je je oude afstaat, meen ik.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

ja een psp maken voor 20 euro doet echt niemand meer he, misschien een freelancer, maar dan is het nog weinig,

ik weet niet hoe oud je bent , en wat voor ervaring je hebt met reparatie services , maar voor 20 euro staat niemand meer op , en de onderzoekskosten zijn bijna altijd 45 a 50 euro ,

Verwijderd

Herstellingen kosten geld hé. Net daarom dat we in een "wegwerpmaatschappij" zitten.
Wel niet fair van Collishop om jou niet op voorhand te laten weten wat de bestekkosten zouden zijn. 48 EURO is een normale prijs vrees ik.

Om het leed nog wat erger te maken, toen ik onlangs in Hong Kong was kon je de PSP kopen voor amper 107 EURO. _/-\o_

Verwijderd

Veel apparaten kan je beter een nieuwe kopen dan te laten repareren. Bij het aanbieden van reparatie buiten de garantie dus altijd vragen wat de onderzoekskosten zijn.

Verwijderd

Ja, jammer maar helaas. Die dingen zijn zo gebouwd dat er met ouderwetse manuren niet zoveel aan te doen is. Het kost vaak net zoveel aan arbeidsloon om 'm open te halen en het defecte onderdeel eruit te halen, als dat het hele product nieuw kost. Dat is dus ook de reden dat er zoveel electronica wordt weggeflikkerd, het is gewoon niet rendabel om het te laten fiksen, ook al is er maar één miniem onderdeeltje kapot.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:10
Het is tegenwoordig meestal zo dat producten uit meerdere printplaten bestaan. Als er dan iets kapot gaat wordt heus niet een printplaat gerepareerd, maar wordt er gewoon een nieuwe ingeklikt.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
Als ik je advies mag geven:

1. Vraag voortaan vooraf duidelijk wat de kosten zijn indien er wel, danwel niet gerepareerd gaat worden.
2. Betaal geen 48 euro om je PSP kapot terug te krijgen.
3. Betaal geen 104 euro voor een gerepareerde PSP als je voor 162 euro een nieuwe hebt.

Het klink misschien heel hard zo, maar ik denk dat je afscheid moet nemen van je oude PSP.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

snap ook niet dat je hem hebt opgestuurd naar collishop. Als ik daar rond blader dan kost opsturen al 21 euro??? http://www.collishop.be/collishop/index.jsp Buiten garantie kun je waarschijnlijk beter naar beun de haas gaan.

Maar waar staan dat je deze onderzoekskosten had moeten betalen. Ik zie het zo snel niet. Ook als ik even zoek op googel naar "psp prijsopgave onderzoekskosten" dan zie ik lagere of gratis prijsopgave.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1