Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Eerst en vooral hoop ik dat dit juist staat... wil je het anders zeggen, dan zal ik het ergens anders posten :)

Ik heb een Sony HVR-HD1000E gekocht. Nu, zeer goeie camera en zo, maar kzit met een probleempje. Als ik via iLink mijn content overzet ( HDV 1080i ), met vegas of premiere, dan krijg ik verschrikkelijke strepen. Dat ligt denkelijk, eigenlijk ben ik het zeker, dat het door de interlacing is. Maar ik vind wel dat het zeer overdreven is.

Als ik het dan omzet naar een progressief gegeven, dan ziet het er een hoop beter uit, maar ik vind dat het redelijk schokt het beeld. Ik denk dat het komt door mijn PC. Hij is niet zo zwaar, en heeft niet zo'n zware GPU ( Nvidea GeForce 6700 XL & Pentium D 3.0 Ghz ). Maar ik zou graag weten of het idd daar aan ligt, iets anders is of als er een beter manier is om mijn content over te zetten? Als ik het omzet naar PAL ( interlaced ), dan blijf ik de strepen zien. Maar als ik de PAL instelling neem en deze even aanpas en deze op non-interlaced zet, dan ziet het beeld er goed uit, en schokt het niet...

Als ik mijn camera rechtstreeks aansluit op een CRT televisie met de component cable, dan krijg ik een perfect beeld op mijn tv. De HDMI output heb ik nog niet kunnen testen, want ik ken niemand met een TV, met HDMI poort. ( dit even ter info )

Verwijderd

Je openingspost is behoorlijk compleet, maar daardoor niet erg duidelijk.

Als ik je vraag goed samenvat dan vraag je je af of de strepen worden veroorzaakt door het interlacen? Het antwoord op je vraag is ja. Je zult even een videospeler moeten gebruiken met een goede de-interlacer. Hiervoor moet je even naar de instellingen van de videospeler of van de codec. Een goede videospeler is de VLC player.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u,

Dat het veroorzaakt werd door het interlacen dat was ik al zeker.
Ik gebruikt al VLC, maar vond door jouw nu de-interlaced instelling. En het werkt zeer goed, dankt u...
Maar nu heb ik nog een andere vraag, als ik die nu zou op een HD-Drager branden en afspelen op en HD-TV zou je dan last hebben van die interlacing, of word alles ook gedeinterlaced in een dvd/bluray speler? Ik vermoed van wel, maar voor de zekerheid :p

Verwijderd

Ik mag hopen voor je dat je BR speler voorzien is van een deinterlacer. Anders is je tv het trouwens wel :P

Verwijderd

Denk dat het gewoon je PC is die niet snel genoeg is. Je videokaart ondersteund geen hardware acceleratie van dit soort materiaal en je CPU is gewoon niet snel genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Kben blij dat het daar aan ligt. ( khad het liever niet gehad natuurlijk, maar beter dat dan het aan de camera lag :p ).

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken naar de nieuwe Radeon series. Voor weinig geld (paar tientjes) koop je al een kaartje met HD versnelling. Ik weet alleen niet precies welke codecs hieronder vallen, maar dat is een kwestie van uitzoeken.
Pagina: 1