Zelfgebouwde pc met P5E3 start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-05 22:43

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Hoi iedereen,
Ik heb onlangs deze computer in elkaar gezet:

• Asus P5E3 moederbord gekocht,
• Intel E8400
• Corsair TWIN3X2048-1333C9DHXG
• EN 8800GT
• Samsung 500GB SATA300 16MB, HD501LJ
• Zalman Powersupply ZM600-HP 600W

En nu blijkt dat deze niet samen werken, ik krijg totaal geen beeld en hoor ook niet echt iets opstarten. Op de P5E3 zit geen standaard pc-speaker en deze heb ik ook niet voorradig, iemand hier in de buurt die er een heeft?

Nu weet ik dat dit moederbord werkt, (bij een vriend doet dit moederbord het namelijk wel, die nogal ver weg woont :'( ) en ik heb al talloze andere dingen geprobeerd. Ik heb er een q6600 in gestopt en een celeron D 360. Bij beide geen verschil. Deze 2 staan jammer genoeg niet op de support lijst van het moederbord. zie: http://support.asus.com/c...Language=en-us&model=P5E3

Ik heb er ook een 8600GT ingestopt en dit had ook geen verschil. Ik heb ook een andere voeding geprobeerd. Nu blijft er dus 2 dingen over: de processor en/of de geheugenmodules, maar daar heb ik echt geen enkele verdere info over kunnen vinden. Ik weet dat dit moederbord nogal picky is qua ram en deze module staat ook niet direct vermeld in de QVL, maar lees op verschillende plekken dat het wel samenwerkt. Ik kan ook geen bios update uitvoeren omdat ik dus helemaal geen scherm krijg.

Deze persoon heeft een vergelijkbare opstelling
P5E3 (DDR3) Boot niet
Mijn vragen zijn:
  • Weet iemand wat het probleem is? als het een bekend probleem mag zijn
  • Als niemand de eerste kan beantwoorden wat raden jullie dan aan, een nieuw moederbord of een andere processor of geheugenmodule(s) te kopen?
  • Iemand die hier in de buurt woont die of nog ddr3 geheugen heeft liggen, een processor die wel op de lijst staat of een pc speaker? Gewoon om er in te doen en kijken of het dan werkt, of een bios update te doen
Ps. Ja ik heb die hangen en opstarttroubleshooter al door genomen . Ik heb deze zoveel mogelijk gevolgd, maar er is dus niets uitgekomen omdat waarschijnlijk een combinatie van factoren is en de search functie en google. Ik heb alle aansluitingen wel driedubbel gecheckt dus daar ligt het ook niet aan Als er nog overige spekjes nodig zijn geef ik die graag, al lijken mij die niet relevant en sorry voor de taalfouten ben er gewoon geen wonder in. Ik zoek ook nog een goede topic titel, kon deze niet bedenken

[ Voor 3% gewijzigd door Slapstick op 29-05-2008 21:14 ]

:TweakBlog:

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarschijnlijk heb je inderdaad een BIOS-update nodig voor die E8400 (en dat is al heel vaak langsgekomen de afgelopen tijd...). Je zegt dat het moederbord bij een vriend van je wel werkt, waarom update je je BIOS dan niet even bij hem?

Rail Away!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Vriend woont nou niet wat je zegt dichtbij, woon zelf in midden gelderland en hij woont in zeeland + dat ik geen auto heb en dat er waarschijnlijk geen bussen rijden de eerst komende tijd en het nogal ver fietsen is na het dichtbijzijnste treinstation

Verwijderd

Je hebt er een Celeron D ingestopt en hij deed nog steeds niets? Volgens mij kan het dan niet meer liggen aan je processor, maar moet het iets met je geheugen zijn. Een nieuwe DDR3 bord moet wel kunnen werken met Celerons..

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
:KICK:

Iemand nog een idee?, of word het toch na een computerboer gaan?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19

Nemesizz

Untouchable

Heb je de kabels van je PC ook (te strak) weggewerkt? Ik heb namelijk een PC die ook niks doet als ik de kabels een beetje strak wegdruk ('t is maar 1 PC, de andere hebben blijkbaar niet zo'n moeite als de kabels een beetje strak staan).

Is misschien te controleren, niet geschoten is altijd mis :P

En staat de CMOS clear jumper goed. Heb heel af en toe meegemaakt dat nieuwe moederborden dat ding op clear staat ipv normal en dan geven ze in veel gevallen ook geen beeld.

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
ik zal die kabels eens controleren, heb alles redelijk strak weggewerkt
en ja, de jumper staat goed

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 10:23
Ik begrijp uit je TS niet of je PC wel aanspringt, het lijkt me wel?

Anders kan je altijd je powerswitch nog controleren.

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Ja, de fans gaan draaien, maar krijg geen scherm en hoor geen opstart geluiden van bijvoorbeeld de hdd.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 13:04
Welk geheugen is gebruikt bij die vriend waar het wel werkte ?

Dit al geprobeerd ?

[ Voor 47% gewijzigd door Yippie op 01-06-2008 22:20 . Reden: extra info ]

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
ik zal hem even een mailtje sturen, kijken of hij reageert.
maar waarvoor zou je dat moeten weten dan?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 13:04
Lijkt me nogal logisch toch, je geeft al aan dat jou geheugen niet in de QVL staat. Die QVL is juist om jou problemen te voorkomen.
Dat andere mensen het werkend hebben zegt niks, als je goed had gekeken lees je dat die ook problemen hebben ( wel / niet booten ).

Vroeg me af welk geheugen je had gebruikt bij je vriend om uit te sluiten dat het je geheugen is.
Aan je reactie begrijp ik dat je met zijn geheugen getest heb, lijkt me handig te controleren of die wel in de QVL staat.

Welke BIOS versie draai je op ?
Lees op de Asus website dat de laatste versie ook compatibiliteitsproblemen met geheugen modules oplost. Of dat voor jou specifiek een oplossing is kom je achter als je dat test, of je geheugen omruilt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

slapstick schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:02:
Vriend woont nou niet wat je zegt dichtbij, woon zelf in midden gelderland en hij woont in zeeland + dat ik geen auto heb en dat er waarschijnlijk geen bussen rijden de eerst komende tijd en het nogal ver fietsen is na het dichtbijzijnste treinstation
En de relevantie daarvoor voor het technische verhaal is :?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

In dit geval is het vrij duidelijk, BIOS update is een aanrader, RAM gebruiken wat *wel* in de QVL staat is een aanrader, zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen die in de troubleshooter staan en jij nog niet gedaan hebt.

We hebben geen glazen bol, je zult jezelf moeten helpen voordat wij wat zinnigs kunnen toevoegen dat niet al lang en breed in de troubleshooter staat :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.