Hoi iedereen,
Ik heb onlangs deze computer in elkaar gezet:
• Asus P5E3 moederbord gekocht,
• Intel E8400
• Corsair TWIN3X2048-1333C9DHXG
• EN 8800GT
• Samsung 500GB SATA300 16MB, HD501LJ
• Zalman Powersupply ZM600-HP 600W
En nu blijkt dat deze niet samen werken, ik krijg totaal geen beeld en hoor ook niet echt iets opstarten. Op de P5E3 zit geen standaard pc-speaker en deze heb ik ook niet voorradig, iemand hier in de buurt die er een heeft?
Nu weet ik dat dit moederbord werkt, (bij een vriend doet dit moederbord het namelijk wel, die nogal ver weg woont
) en ik heb al talloze andere dingen geprobeerd. Ik heb er een q6600 in gestopt en een celeron D 360. Bij beide geen verschil. Deze 2 staan jammer genoeg niet op de support lijst van het moederbord. zie: http://support.asus.com/c...Language=en-us&model=P5E3
Ik heb er ook een 8600GT ingestopt en dit had ook geen verschil. Ik heb ook een andere voeding geprobeerd. Nu blijft er dus 2 dingen over: de processor en/of de geheugenmodules, maar daar heb ik echt geen enkele verdere info over kunnen vinden. Ik weet dat dit moederbord nogal picky is qua ram en deze module staat ook niet direct vermeld in de QVL, maar lees op verschillende plekken dat het wel samenwerkt. Ik kan ook geen bios update uitvoeren omdat ik dus helemaal geen scherm krijg.
Deze persoon heeft een vergelijkbare opstelling
P5E3 (DDR3) Boot niet
Mijn vragen zijn:
Ik heb onlangs deze computer in elkaar gezet:
• Asus P5E3 moederbord gekocht,
• Intel E8400
• Corsair TWIN3X2048-1333C9DHXG
• EN 8800GT
• Samsung 500GB SATA300 16MB, HD501LJ
• Zalman Powersupply ZM600-HP 600W
En nu blijkt dat deze niet samen werken, ik krijg totaal geen beeld en hoor ook niet echt iets opstarten. Op de P5E3 zit geen standaard pc-speaker en deze heb ik ook niet voorradig, iemand hier in de buurt die er een heeft?
Nu weet ik dat dit moederbord werkt, (bij een vriend doet dit moederbord het namelijk wel, die nogal ver weg woont
Ik heb er ook een 8600GT ingestopt en dit had ook geen verschil. Ik heb ook een andere voeding geprobeerd. Nu blijft er dus 2 dingen over: de processor en/of de geheugenmodules, maar daar heb ik echt geen enkele verdere info over kunnen vinden. Ik weet dat dit moederbord nogal picky is qua ram en deze module staat ook niet direct vermeld in de QVL, maar lees op verschillende plekken dat het wel samenwerkt. Ik kan ook geen bios update uitvoeren omdat ik dus helemaal geen scherm krijg.
Deze persoon heeft een vergelijkbare opstelling
P5E3 (DDR3) Boot niet
Mijn vragen zijn:
- Weet iemand wat het probleem is? als het een bekend probleem mag zijn
- Als niemand de eerste kan beantwoorden wat raden jullie dan aan, een nieuw moederbord of een andere processor of geheugenmodule(s) te kopen?
- Iemand die hier in de buurt woont die of nog ddr3 geheugen heeft liggen, een processor die wel op de lijst staat of een pc speaker? Gewoon om er in te doen en kijken of het dan werkt, of een bios update te doen
[ Voor 3% gewijzigd door Slapstick op 29-05-2008 21:14 ]