Nieuwsbericht bron

Pagina: 1
Acties:

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Topicstarter
Aangezien jullie niet al het nieuws zelf verzinnen, neem ik aan dan, is er ook een bron.
Eerder stond die altijd netjes met een linkje boven het artikel vermeld, nu is dat verdwenen!
Ben ik nou scheel of staan de links enkel sporadisch in het artikel verwerkt?

:)

[Specs]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 14:52

Arethusa

Niet die server

Een bron werd er wel bij gezet maar dat is op een gegeven moment gestopt om redenen die op het forum te vinden zijn (heb zo geen linkje).

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De bronlink wordt al enige tijd opgenomen in de tekst. Als er geen bronlink in de tekst staat, dan kan je gerust aannemen dat wij de bron zijn.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Topicstarter
Dat zou kunnen... ik zie ook bij persberichten vaak geen bronvermelding staan.
Volgende keer ga ik zelf wel op zoek :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jack op 29-05-2008 21:44 ]

[Specs]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Persberichten komen vaak via de mail bij de redactie binnen. Is toch lastig linken dan, want dat bericht staat dan (nog) niet altijd op de website van een fabrikant...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Er zal allicht hard over nagedacht zijn om de bronvermelding bovenaan het artikel over te slaan, maar persoonlijk mis ik hem ook wel. Nu moet ik het artikel doorzoeken naar de bronlink (die er misschien niet eens is), wat meer tijd kost. Als er geen bron is kan je de vermelding natuurlijk gerust overslaan, maar een beetje redundantie voor wanneer er wel een bron is zou m.i. erg prettig zijn.

Just my 2cts :).

met een hamer past alles

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Naast het reeds genoemde feit dat de bron gelinkt is in de tekst en daarom niet bovenaan staat, is het ook nog eens zo dat er vaak niet één bron is voor een artikel. Ik gebruik in ieder geval vrijwel altijd meer dan één brontekst om een artikel te construeren en dan is het simpelweg onmogelijk om bovenaan nog één bron te vermelden.

En zo zullen er nog vele argumenten te noemen zijn om door te gaan op de ingeslagen weg: bronnen in de tekst linken.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Naast het reeds genoemde feit dat de bron gelinkt is in de tekst en daarom niet bovenaan staat
Dat was me duidelijk ja, mijn punt was dan ook om het én én te doen. Maar ik begrijp ook wel dat het geen zin heeft om die discussie (weer?) aan te zwengelen.
meer dan één brontekst
Goed punt, in ieder geval.

met een hamer past alles

Pagina: 1