• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07-2025

dalus

Firing Sparks

Topicstarter
Ik ben binnenkort van plan om waterkoeling aan te schaffen voor mijn pc. Nu wil ik een graag een set waar je goed mee kan overklokken en tevens stil is, ook moet de set future proof zijn. Nog iets om rekening mee te houden is dat ik op een warme zolderkamer zit, in de zomer is het daar vaker 26+ graden.

Ik heb het volgende systeem:
Kast: Thermaltake Armor
Moederboard: A8N-SLI Deluxe
CPU: opetron 175
Grafische kaart: calibre 8800GTS 320MB

Hiervan wil ik de CPU, Chipset en GPU koelen. Hiervoor heb ik zelf deze set samengesteld, advies en kritiek is welkom. Mijn budget is 500 euro

High Powered Madness

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Waarom wil je per sé waterkoeling? Voor bv. 100 eruo heb je luchtkoeling die net zo goed koelt, en dat zonder onderhoud. Scheelt ook hoop gedoe met lanparties ed. Maar waterkoeling heeft natuurlijk een hogere pats factor.

• dalus

dalus

Firing Sparks

Topicstarter
Waarom perse waterkoeling?, omdat het leuk is om er aan te werken en er natuurlijk goed uitziet en beter koeld dan luchtkoeling. Ook is het de bedoeling om er straks een 500W peltier mee te kunnen koelen, dit ga je dus echt niet redden op luchtkoeling. Op lan parties hoeft het toch geen probleem te zijn, met die fillport is het een geheel gesloten systeem.

High Powered Madness

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een 500W peltier ga je absoluut niet redden met een normale setup. Een beetje gamebak verbruikt zo'n 400 watt waarvan lang niet alles in warmte wordt omgezet en daar zitten al enorme waterkoelsystemen op om het koel te houden. En dan wordt de boel alsnog 40-50 graden. Een peltier verbruikt zelf al 500watt en dan komt de warmte die ie moet afvoeren er nog bij 8)7

• dalus

dalus

Firing Sparks

Topicstarter
Die peltier wil ik gewoon een keer eens proberen dan zie ik wel hoe het gaat, laterna ga ik hem toch samen met een dice / waterkoeling systeem gebruiken (voor de HD3850 OC contest).

High Powered Madness

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:28

Harrie

NederVlaming

Een 500Watt peltier lijkt mij ook wat te veel van het goede voor een waterkoelingssyteem (maar ik heb zelf geen ervaring met peltiers, precies om die reden). Verder lijkt het mij een heel mooi systeem. Ik begrijp alleen niet dat mensen 100+ euro voor een pompje willen betalen, en 30+ voor de slangen, maar dat is ieder zijn ding. Ik heb gewoon een hydor l20 met goedkopere slangen, met een klein knikje weliswaar)
Wow, die fill port is handig! Zoiets wil ik ook! Ik heb nu een reservoir waar mijn pomp ingedompelt is (leek me handiger met vullen), maar dat is loeigroot....

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Set ziet er aardig uit, waar ik wel naar zou kijken is een fuzion of supreme blok ipv. die apogee. Laat de shroud achterwege zoek maar in het waterkoeling topic daar staan wat ervaringen met dit ding en blijkbaar maakt het niet zo veel uit op de temps of stilte.
Als je een core only blok neemt voor je gpu neem er dan ook headspreaders voor je ram bij want die moeten zeker op de laatste kaarten gekoeld worden.
Ook zag ik geen slangklemmen staan en die heb je wel nodig ;).

edit: als ik btw dezelfde set samenstel bij aquatuning kom ik zo'n 100 euro goedkoper uit verzendkosten verschillen niet zoveel, dus ik zou daar maar eens gaan kijken ipv. bij bg-computers.

[ Voor 16% gewijzigd door Flythe op 29-05-2008 20:58 ]

• dalus

dalus

Firing Sparks

Topicstarter
Thnx voor de tips dan ga ik daar maar eens bij aquatuning rondneuzen. Slangklemmen koop ik wel @ de locale dhz winkel

High Powered Madness

• dalus

dalus

Firing Sparks

Topicstarter
Heb toch maar besloten om eerst een nieuw moederboard cpu en ram te kopen. Dus de waterkoeling is naar achteren geschoven.

High Powered Madness

Pagina: 1