Creative X-Fi als Decoder

Pagina: 1
Acties:

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik wil mijn Xbox 360 aan mijn Creative GigaWorks Progamer G500 hangen, voor 5.1 surround geluid. Nu is het probleem dat deze set geen ingang heeft voor optische kabel.

Daarvoor kun je een decoder ertussen zetten. Zoals de Creative Decoder DDTS-100. Maar deze vind ik extreem duur, naast het feit dat hij bijna nergens meer te krijgen is.

Nu heb ik ook nog een pc staan, waar de boxen dus ook op aangesloten moeten worden (hoeft nier perse gelijktijdig met me Xbox, maar als het kan ff wel :P). Deze pc heeft een Creative X-Fi Fatal1ty kaart. Het frontje vooraan de pc (die bij de kaart hoort) heeft een optische ingang. Nu dacht ik, zou ik een kabel kunnen connecten van me xbox naar deze optische ingang, en vervolgens dus geluid kunnen krijgen via die 5.1 set. En hoe zit het dan met het geluid van de PC.

Ik kan dit allemaal nog niet uitproberen, want ik heb me Xbox 360 momenteel niet, en die kabel wil ik pas later bestellen als ik een ander scherm heb.

Misschien zijn er ook andere mogelijkheden, bijvoorbeeld andere decoders. Maar ik heb ze zelf niet echt gevonden voor een aardige prijs. En als dit lukt, kost het natuurlijk niets, blijf een Hollander :)