KPN Experia Box Poort problemen

Pagina: 1
Acties:

• MasterAryeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 20:02
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar maanden een KPN Experia Box (gekregen bij Internet + Bellen). Nou deed ik voordat we dit pakket kregen veel aan portforwarding. Sinds ik dit pakket heb, ligt om de 1 of andere reden een dikke muur voor al mijn poorten, ik kan er geen meer openen. Terwijl mijn Modem (Speedtouch 780WL) zegt dat alles keurig in orde is. Nou ben ik al een redelijke tijd met KPN Klantenservice in discussie en van hot naar her gelopen tussen Speedtouch en KPN, maar nou heb ik nog steeds het probleem. Nou ben ik er ondertussen achter gekomen, hoe je het mogelijk moet oplossen maar daar loop ik ook weer vast. De Speedtouch 780WL heeft namelijk een aangepaste Firmware en een Inbraakdetectie (+Firewall). Maar door die aangepaste firmware, kan ik die niet aanpassen. Nou is mijn vraag aan jullie, of hier iets aan te doen is. Want ik loop al een half jaar te sukkelen over dit probleem. Ik hoop spoedig iets van jullie te horen.

Met vriendelijke groet,

Aron Cornet

Verwijderd

je hebt dus 2 modems achter elkaar staan?
eerst een experia box en dan daarachter de speedtouch?

• MasterAryeon
Nee het is alleen de Speedtouch 780WL. Die kregen we als de Experia BOX van KPN

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik weet het niet zeker, maar ik heb zelf ook problemen met die EP. Ik kwam er gisteren achter dat ik helemaal geen volledige toegang heb tot mijn router, maar gedeeltelijk (ik ben gebruiker) omdat KPN dit zo heeft ingesteld. Het kan zijn dat dat hetzelfde is bij jou...

• MasterAryeon
Ik heb ook geen mogelijkheid om de Inbraakdetectie uit te schakelen. Ik denk dat dat de bottleneck is. En ik zie ook nergens een tabblad Firewall. Ik denk dat die er ook mee te maken heeft.

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 15:04
inprincipe moet portforwarding gewoon werken. De firewall en inbraakdetectie staan standaard aan en kan niet uitgezet worden. Heb je al gekeken in de KPN IPB thread op GOT? Of op www.ipbforum.nl? Daar staan ook een aantal handige workarounds.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• MasterAryeon
ik heb even de Forum www.idpbforum.nl doorgekeken, en het blijkt nu dat er op geen enkele manier mogelijk is poorten te openen in de Speedtouch 780WL.

• MasterAryeon
maar toch is het sommige gelukt.
Pagina: 1