Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Bijzondere PMD's uit verre landen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vF7csbUGyzhU9mNq5gufsKbk/full.jpg
Wat is dit voor topic?
Wie wel eens rondkijkt op grote internationale PMD-fora, zal merken dat daar geregeld apparaatjes besproken worden waar we in Nederland nog nooit van gehoord hebben. Merknamen zoals Teclast, Insignia en iStation zijn hier nagenoeg onbekend en de kans is ook klein dat ze hier ooit bekend worden. Daarnaast komen sommige PMD's van de wat meer bekendere fabrikanten ook nooit op Nederlandse bodem terecht. iriver is hier een voorbeeld van. Het is nu eenmaal zo dat Nederland (en eigenlijk heel Europa) behoorlijk achterloopt op Aziatische landen, waar het aanbod van PMD's enorm is. Jammer genoeg blijft al het moois wat daar te vinden is onbekend bij ons.
Daarom dit topic. In dit topic kunnen spelers gepost worden die je al surfende tegen bent gekomen en best noemenswaardig zijn vanwege hun mogelijkheden of design.

Huh, Aziatische landen? Je bedoelt dus landen waar fabrikanten iPod-kloons maken?

Aziatische landen staan inderdaad nogal bekend om hun iPod-kloons. Het zijn ook juist die spelers die wél deze kant op komen, en eigenlijk afbreuk doen aan het imago van deze landen. Uit Azië komt namelijk ook een boel leuks. Het is zelfs zo dat de meeste A-merken zich in deze contreien bevinden. Denk hierbij aan Cowon, iriver, Samsung, Sony en Creative. Als je even verder kijkt dan de iPod kloons die je bij de Bart Smit vindt, zul je zien dat er ook een boel leuks te krijgen is.

Ok, zijn er nog regels voor dit topic?

Ja, dit topic is bedoelt voor het posten van bijzondere PMD's en de discussie omtrent deze apparaatjes. Het is dus niet de bedoeling dat je hier naar verkooppunten gaat vragen of hier speler X dumpt en vervolgens om ervaringen gaat vragen. Zodra je concrete informatie wilt en geïnteresseerd bent in ervaringen kun je een apart topic openen.

Daarnaast verwachten wel iets van een onderbouwing waarom je vindt dat de speler die je post zo bijzonder is. Een pic posten met de melding "ziet er leuk uit" is dus ook niet de bedoeling.

Nou goed, laat maar eens wat zien dan

Prima, scroll maar door naar de tweede post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik kwam laatst de iriver P.ple tegen. Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4CBdG9t2SgCQGgtvjHY9i4Qi/full.jpg
Sinds kort uit in Korea. Het ding heeft een 4" scherm en lijkt dus bedoelt als "echte" videospeler. In dit marktsegment kom je veel lomp grote apparaten tegen die vaak niet erg aantrekkelijk lijken. iriver doet het met deze P.ple een stuk beter dan bijvoorbeeld de spelers van Archos of de Cowon iAudio A3, welke de bekendste bulky videospelers die je hier in Nederland vindt. Het apparaat is imo erg mooi en strak afgewerkt.
Daarnaast heeft dit apparaat een bijzondere feature: de GUI is te customizen. Je kunt de layout van de "knoppen" die je op het scherm vindt aanpassen naar smaak. Dit komt doordat iriver de GUI een flash-interface gegeven heeft. Het OS is Windows CE 5.0, dus dat biedt ook de nodige mogelijkheden in plaats van de proprietary software die je doorgaans op PMD's vindt.
Opvallend is ook de 1,3" hdd die het apparaat heeft. Het is niet ontdenkbaar dat er in de toekomst een versie komt met meer GB's aan boord.

Volledige specs:
Size: 108.0(W) x 73.5(D) x 19.2(H)mm
Weight: 205.0g
USB: Device: USB 2.0 / Host: USB 2.0
GUI: Adobe Flash Lite 2.1
Interface: touch screen, power, menu, volume rocker, hold, reset
PC Software: iriver plus 3

CPU: RMI AU1250 600MHz
Capacity: HDD 33GB 3.302mm (1.3")
Display: 101.6mm (4.0") TFT LCD WVGA (800x480) 1.6M color
Power: DC 5V 2A
Battery: Lithium Polymer 3,000 mA
Line Out: 3.5 Earphone Jack, AV-Out
Speaker: mono
Mic: internal

Audio Support: MP3 (8~320Kbps), WMA (5~320Kbps), OGG (48~500Kbps (Q1~Q10)), FLAC,
APE, WAV
Equalizer: Flat, Rock, Pop, Classic, Jaz, Ubass, Live, Dance, USER EQ, SRS WOW HD
Playback Time: 7.5hr

Video Type: AVI, WMV, MPG
Format Support: MPEG1/2 (720x480 (8Mbps) Audio MP3, AC3),
MPEG 4 SP/ASP (720x480 (1.5Mbps) Audio MP3, AC3, AAC), XviD (720x480 (2Mbps)
Audio MP3, AC3, ACC), WMV7/8 (480x272 (1Mbps) Audio WMA), WMV9 (720x480 (1.5Mbps)
Audio WMA)

Frame: 30fps
Subtitle: SMI
Playback Time: 3.5hr

Other Support: JPEG, BMP, TXT, DOC, XLS, PPT, PDF, HWP, CSD
PIMS: schedule organizer, anniversary, contacts, memo
Vrij uitgebreid dus. Leuk is ook dat het ding support biedt voor Office-bestanden. Nadeel is de batterijduur, maar imo valt daar mee te leven. Het biedt (net) genoeg power voor een dag gebruik. Al verwacht je eigenlijk van iriver toch beter.

Een uitgebreidere uiteenzetting kun je op m'n blog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Nog een iriver: de W7
Afbeeldingslocatie: http://www.anythingbutipod.com/archives/images/iriver-w7-main.jpg
Deze speler heeft een 3" toch screen, uitbreidbaar geheugen (micro-sd), ondersteuning voor flash-lite, ingboude speaker en nog wat leuke extra'tjes.
Klein nadeel is dat je voor sommige ding wel een stylus moet gebruiken.
De speler is er in 4 en 8GB en het is best mogelijk dat ie binnenkort in de europese winkels ligt.
De specificaties:
* Size: 11.5 x 52.5 x 15.1 mm
• Weight: 103 g
• Capacities: 4GB, 8GB / miniSD expansion slot
• Screen: 3”, 260k Color, 480x272 pixel, touch based
• Transfer Protocol: MTP & MSC user selectable
• Supported Audio: MP3, WMA, OGG
• Supported Video: WMV9 SP, MPEG-4 SP (20FPS 480x272), H.264 BP, AVI – 30FPS
• Other File Support: JPG, TXT, CSD
• Other Features: FM radio, SRS Wow, Voice Recording, Flash Lite 2.0.2 / Games, Internal Speakers, Dictionary
Er zijn ook al reviews van: door ABI>> en door Pocketables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
4-8GB is tegenwoordig echt te weinig. Als hij wat meer GB's had kon ie nog wel concurreren met de Zune (al heeft de W7 geen wifi). Verder wel weer gewoon nette specs zoals je van iriver verwacht :)

Ik kwam trouwens nog wat grappigs tegen van iriver. De L-player: Link
Ziet er op het eerste oog vrij standaard uit. Heeft een hybridformaat zoals je ook bij de Cowon iAudio D2 ziet.
Afbeeldingslocatie: http://mp3.generationmp3.com/wp-content/blogs.dir/4/files/00_2008/mai/lplayer/lplayer_img_gall_b_08.jpg
Wel een beetje dik met 13mm, maar verder een erg klein strak spelertje (vergelijkbaar design met z'n grote broer die ik hierboven postte). Maar wat nu opvalt aan deze speler is een verwijderbare externe speaker.
Afbeeldingslocatie: http://mp3.generationmp3.com/wp-content/blogs.dir/4/files/00_2008/mai/lplayer/lplayer_img_gall_b_03.jpg
Ik dacht eerst dat het ding er permanent aan vastzat. Leek me niet echt goed voor de portability. Wel een erg grappig idee moet ik zeggen, ondanks dat ik niet zo'n fan van speakers ben :)

Is overigens pas net aangekondigd in Korea, dus die gaan we hier de komende 200 jaar niet zien.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 29-05-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Sinds mijn Zen Vision M het nu echt aan het begeven is en Creative komt maar niet met een opvolger (zou kunnen over twee maanden), ben ik helemaal verliefd geworden op de iriver P.ple P10.
Idd een verfrissend ontwerp met een gui die niet op alle anderen lijkt.

*knip*
Hier is dit topic dus niet voor bedoeld, zie de topicstart ;)

[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 30-05-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Kruizing tussen de Clix en de S10? Deze speler lijkt heel erg op de Clix(1), is alleen wat kleiner en werkt ook met de D-Click besturing.
In korea kost de 8GB versie maar 95 euro, volgens mij liggen de prijzen daar sowieso wat lager maar als deze speler hiet ook rond de 100 euro gaat kosten word het zeker wel aantrekkelijk.(Als die ooit in Nederland te koop komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Klopt, daar lijkt ie zeker op. Het is een beetje een standaard (doch doeltreffend) concept, op die speaker na. Het ding zal het wel van z'n speaker en de lage prijs moeten hebben, want voor de rest biedt hij niet veel meerwaarde. De iriver SPINN komt er ook aan als opvolger voor de Clix2. Maar het concept met de speaker is toch wel een vermeldingkje waard :) Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien, en het ziet er ook nog wel grappig uit. En doeltreffend, als je em als standaard ook nog kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zouden jullie ook de speelduur van de accu/batterijen willen posten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Niet alle specs zijn beschikbaar als je obscure PMD's post, maar voor de L-player vond ik dit:
Its autonomy is from 12 to 3.30 pm against audio video
12 uur voor audio, en 3,5 uur ( :? ) voor video, denk ik zo. Wederom niet geweldig, net als bij de P.ple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tijd om dit topic weer wat leven in te blazen :)

Aanschouw, de eerste PMD met 1080i-output: klik. Met tv-out, dus leuk om je video's mee te streamen naar je tv. Ding heeft daarnaast een groot scherm en ziet er wel lekker strak uit. Een soort-van Archos-apparaat lijkt het wel. Helaas een Chinees ding, dus de kwaliteit zal zich nog moeten bewijzen en het zal waarschijnlijk hier nooit het levenslicht zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:19:
Tijd om dit topic weer wat leven in te blazen :)

Aanschouw, de eerste PMD met 1080i-output: klik. Met tv-out, dus leuk om je video's mee te streamen naar je tv. Ding heeft daarnaast een groot scherm en ziet er wel lekker strak uit. Een soort-van Archos-apparaat lijkt het wel. Helaas een Chinees ding, dus de kwaliteit zal zich nog moeten bewijzen en het zal waarschijnlijk hier nooit het levenslicht zien.
Ziet er echt super slick uit zeg!! Maar geen *.mkv support volgens mij ofwel?

Estetisch is dit echt geweldig afgewerkt. Althans, op de foto's ziet het er zo uit. Maar op zo'n apparaat met 5" verwacht je eigenlijk ook wel wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
.mkv staat er inderdaad niet bij vermeldt. Wifi zou het ding best wel eens kunnen hebben, aangezien niet alle specs daar vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Ik ben zelf erg into chinese pmp's en heb er al een aantal gehad, o.a. Onda en Nationite, en zit veel op forums. M'n laatste was een Onda VX535HD, geen touch screen. Die "HD" is een trend en deze spelers zijn best beperkt in wat ze kunnen spelen, eigenlijk alleen AVI, FLV en RMVB. De laatste Chinachip cc1600 heeft Real Player geimplementeerd en eigenlijk wordt RMVB het best ondersteund maar je moet weten hoe je dat converteert, als je daar zin in hebt wat ik dus niet heb. Maar op zich zijn het best goede spelers voor die prijzen, je hebt al een mooie Onda 8GB touch screen voor rond de 100 dollar, vergeleken met grote merken is dat best goedkoop.

Binnenkort komt RAmos, groot merk in China, met de T10 en T12. Als het goed is zijn deze gebaseerd op de nieuwe Rockchips RK28xx chipset en DaVinci chipset en zou dus h.264 en MKV moeten ondersteunen. De meeste huidige spelers zijn gebaseerd op de Rockchips RK2706, een redelijk standaard chipset die toch best veel formaten ondersteunt.

Check m'n youtube, ik heb er wat videos op staan > http://www.youtube.com/user/chim081

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Interessant, wellicht dat dat voor wat meer gangbare ondersteuning voor codecs zorgt bij de Chinese PMD's, en wellicht ook dat ze door hun lage prijs hier wat marktaandeel veroveren. Maar dat is nog een lange weg te gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
RoD schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:58:
Interessant, wellicht dat dat voor wat meer gangbare ondersteuning voor codecs zorgt bij de Chinese PMD's, en wellicht ook dat ze door hun lage prijs hier wat marktaandeel veroveren. Maar dat is nog een lange weg te gaan denk ik.
ja zeker, de hardware/chipsets zijn goed maar het schort aan de firmware, zo slecht en vol met bugs.

chinezen zijn een beetje zo: brengen een speler uit, brengen een of twee firmware updates uit, na een tijdje vaagt de speler een beetje weg zeg maar en dan brengen ze weer een nieuwe speler uit, weer een paar firmware updates totdat deze ook een beetje weg vaagt en dan weer een nieuwe.. en zo gaat het maar door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik kwam net een best wel stijlvol spelertje tegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/i/newspost_images/newsmy_xo.jpg
Wauw :) Mooi gebruikgemaakt van een OLED-schermpje. Ziet er echt geweldig uit. Gebruik zal wel minder zijn ivm vingervlekken, enzo, maar ach... het idee is erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

rally

Deyterra Consultancy

Overigens heb ik nu de Ramos T10 in huis (al een weekje of zo) en wat is dat een...
ONGELOVELIJK K*T DING
Hij speelt ongeveer 15% van de bestanden af en ongeveer 2% van de MKV's...

Dus mocht iemand interesse hebben.... Ik raad hem van harte af (tenzij je er alleen foto's mee wilt kijken)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RAmos T11 moet een stuk beter zijn, ziet er in ieder geval erg mooi uit. Slechts $102 in China...

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/08/ramos-t11-rk-rm-eng.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:14:
De RAmos T11 moet een stuk beter zijn
De Rockchips variant, hopenlijk > http://www.youtube.com/watch?v=WyxTF9y8DMY

De originele met TI Davinci chipset was niet zo'n succes, volgens mensen die ik ken die hem hebben.

Ramos en Rockchips hebben altijd wel goed samengewerkt en brengen altijd aparte dingen uit om zich te onderscheiden van de concurrent (de T9 bijv. heeft een capacitive touch screen met scrollen), ook aparte UI waar anderen gewoon de standaard UI gebruiken van de chipset.

Nu heeft deze ook "scrolling" maar het is nog lang niet zo ver als de ipod touch of een Sony X-series, vooral dat vloeiende/gladde van de touch heb ik nog nergens gezien. Maar goed, daarom zijn deze spelers ook zo goedkoop, zitten gewoon wat goedkopere onderdelen in, zoals het scherm wat vaak een standaard TFT is, maar er zijn ook betere spelers met een LTPS scherm bijv. en betere kijkhoeken.

Overigens maakt de T11RK gebruik van de Rockchips 2806 chipset die ook in de Teclast M66 en Oppo S39 terug te vinden is, welke MKV kan afspelen maar nog steeds haperig volgens reviews. De Oppo is een leuk alternatief, passen vaak ook hun eigen UI aan (hoewel het meestal de hoodmenus zijn, onderliggend is het alleemaal reference ontwerp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:47:
[...]

De Rockchips variant, hopenlijk > http://www.youtube.com/watch?v=WyxTF9y8DMY

De originele met TI Davinci chipset was niet zo'n succes, volgens mensen die ik ken die hem hebben.

Ramos en Rockchips hebben altijd wel goed samengewerkt en brengen altijd aparte dingen uit om zich te onderscheiden van de concurrent (de T9 bijv. heeft een capacitive touch screen met scrollen), ook aparte UI waar anderen gewoon de standaard UI gebruiken van de chipset.
Inderdaad, de RK variant. Ben al op zoek naar een adresje waar ze te koop zijn maar nog niet gelukt. De gewone T11 staat voor 110 euro op ebay.

Verwijderd

Nu is de RK te koop op ebay, maar slechts bij 1 seller. Die heeft weliswaar 45 positieve referenties, maar allemaal gebaseerd op dingetjes van minder dan $1. En nu verkoopt ie 30 keer de Ramos....

http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-Categories

• chim0
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:15:
[...]

Ben al op zoek naar een adresje waar ze te koop zijn maar nog niet gelukt.
http://www.houseofdap.com/ramos-t11rk-8gb.html

Ik heb daar gekocht (niet de R11TK) en het is een betrouwbare shop. Er staat "Main Chip Texas Instruments DaVinci" maar het is gewoon de Rockhip, die informatie moet nog aangepast worden.

Dit is op het moment één van de meest besproken chinese speler op internet, mede door de Rockhip 2806 chipset, MKV en H.264 ondersteuning, 720p, sliding navigatie etc. Alleen jammer dat ie maar in 8GB verkrijgbaar is, had liever 16 of 32GB gezien maar het schijnt dat flash prijzen skyhigh zijn in China.

Er is ook een nieuwe firmware uit met veel verbeteringen, ik heb hem even gemirrored.

http://www.mediafire.com/?gc0kk0k5m42

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 27-08-2009 10:57 ]

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik kan er alleen geen (Engelse) reviews van vinden.
Ik heb namelijk een Ramos T10 gehad en dat was een verschrikkelijk slecht apparaat. Speelde bijna geen bestanden af (of ik moest ze allemaal gaan converteren).

Het ziet er wel interessant uit, maar zonder review ben ik wat huiverig om hem te bestellen. Overigens is hij niet duur (zeker niet als je hem met een Archos of Cowon vergelijkt).

• chim0
Hier nog een shop > http://www.ownta.com/ramo...ayer-with-tv-out-8gb.html

Mja, er zijn wat filmpjes op youtube maar ik heb zelf een Rockchip speler en die speelt best veel formaten af zonder te converteren, soms wel schokkerig omdat het een wat oudere chipset is en de video net te hoog is, maar hij speelt het wel af, bijna alles van torrentsites (officiele releases en TV series) is gewoon sleur en pleur en hij speelt ze prima af, deze is nog krachtiger en speelt ze wel gladjes af.

[ Voor 65% gewijzigd door chim0 op 27-08-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, heb hem maar besteld, de RK T11 bij allpmp, dat is een gerenommeerde zaak. Heeft hem op voorraad en shipt 'em binnen 9 uurtjes. Zal hem wel reviewen als ik hem binnen heb. Was 102 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Dat zou top zijn, want ik ben erg aan het twijfelen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Eerste indruk van de T11RK van iemand uit een ander forum.

LET OP! Vertaald met Google Translate dus er kunnen wat foutjes in zitten.
Mijn monster van de T11RK landde op mijn schoot vanochtend vroeg, ik was de hele nacht erg opgewonden en kon niet wachten om mijn handen op.

Nu gaat deze speler leven tot de hype? Nou Ik gebruik het voor een goede 3 uur nu en voor het grootste deel het is inderdaad een zeer mooie speler, is het hier natuurlijk niet perfect, er zijn een aantal bugs in de software (maar niet veel) en enkele van de hardware keuzes die Ramos maakte beter kunnen zijn.

Laat mij gewoon een snelle run down op de hardware. Algemeen de speler goed is gebouwd, de voorste frame, hoewel gemaakt om te kijken als metalen, is infact gewoon plastic met zilveren verf. De achterkant is ook plastic en heeft Ramos nieuwe mumumusic logo gegraveerd al over, niet zo slecht uit eigenlijk.

De speler heeft een mooi gewicht over, niet zo zwaar en het voelt niet goedkoop. De T11RK heeft een 5.0 "high res scherm, in staat van 800 x 480 resolutie, maar ze lijken te zijn met hetzelfde scherm als ze de T12 hebben, zodat de kleuren op dit scherm ziet er een beetje weggespoeld en het scherm heeft dezelfde kijkhoek kwesties, met name bij het bekijken van beneden, afbeeldingen er vooral donker, de beste kijkhoek voor dit scherm is, hetzij direct voor of op zoek bent vanaf de top.

Het touch screen is resistieve, maar dat maakt eigenlijk niet uit als de reactiesnelheid van het scherm is heel goed, eigenlijk zijn verrassend goed, maar voor whatevver reden, Ramos voor kiezen om een plastic scherm te gebruiken, veroorzaakt dit een beetje een probleem wanneer verplaatsen van uw vinger over het als er lijkt te veel grip waardoor het moeilijk soepel te bewegen uw vinger over. Onnodig te zeggen dat dit veroorzaakt problemen met de navigatie. Ik denk dat de uitsparing probleem is iets dat zal verdwijnen na verloop van tijd als het scherm krijgt meer gedragen en ik mezelf geworden accusomted voor het screenen van alertheid en gevoeligheid touch. Overall hoewel ik denk dat de touch-screen is goed uitgevoerd, ik denk niet dat ik zo'n mooie touch screen / UI interactie zien op een Chinese MP4-speler sinds de S: Flo.

Een slim vond ik op de speler is waar de IR-afstandsbediening wordt geplaatst, zijn gelegen aan de onderkant van de speler, Eerst dacht ik dat dit was behoorlijk dom, ik bedoel waarom zou je de poort er wanneer de speler zou moeten worden gehouden op een hoek als een persoon een film keek op, waardoor de haven moeilijk om in directe lijn van het zicht met de afstandsbediening. Dan is het me raakt, zijn de eerste speler thats had de haven op de juiste plaats, zoals de afstand is bedoeld om te worden gebruikt terwijl de spelers TV out wordt gebruikt. In tegenstelling tot de andere spelers die de haven aan de voorkant hebben en zouden moeten worden opkwamen voor de IR-afstandsbediening om te werken wanneer je zittend op de bank, kan de T11Rk gewoon goed plat op een tafel met de IR-poort waarmee je sofa. Ok ik weet, zijn niet een grote deal, maar ik vond het aardig van Ramos aan werkelijk denken dat door.

Software:

De gebruikersinterface is zeer goed gemaakt, zijn niet perfect en voor het grootste deel van haar niets dat we niet hebben gezien op andere Chinese spelers, alleen deze UI is meer glad met een paar toegevoegde toeters en bellen.

De UI is glad en de speler laadt zeer snel, bijna onder 5 seconden. De pictogrammen zijn de mooiste, maar gezien het is een Rockchip speler, retheming dit mag niet de moeilijkste om te doen.

De speler is toegestaan voor de dynamische / kinetische scrollen, net als dat op de S: Flo, het enige probleem hier is de grip probleem met het scherm, kan dit je belemmeren interactie met de vinger te schuiven.

Video afspelen is heel veel op dat op de T12, ondersteunt het zeer hoge resolutie video's en ik heb zelfs een aantal van de MKV getest dat Chimo had geplaatst, sommige werkte perfect, anderen speelden met een beetje jerkyness, anderen met veel en een zeer hoge res MKV-bestand zou niet eens open. AVI high res weergave is dezelfde als die van CC1600 spelers en hetzelfde voor RMVB afspelen.

Een leuke feature bij het bekijken van een video is dat je kunt trekken van een menu op het scherm (terwijl de video wordt afgespeeld) en scrollen door je andere videobestanden en kiest voor een andere video bestand bekijken vanaf daar, dus geen noodzaak om terug te springen als een menu u wilt vids veranderen. Ook alle video's die je gestopt met kijken halverwege zal een klein miniatuur zien waar u gebleven was, deze afbeelding wordt weergegeven op het menu op het scherm, ik dacht dat dit was heel cool. De verjaring kan ook worden geschoven of je kan gewoon een punt pakken op en de video zal gaan naar die plek (ja ik weet dat dit niet iets nieuws, maar veel touch screen spelers soms niet beschikken over deze functie).

De muziekspeler is vrij standaard, geschikt voor het sorteren van muziek, waaruit albumillustraties en al uw standaard EQ die je zou verwachten op een Rockchip speler. Ik vond dat na het laad ik een flink aantal nummers op de speler, de spelers update proces door te lezen en sorteren van de ID3-tags was super snel, ik hoop dat dit was niet zomaar een toevalstreffer en dit is hoe het moet worden. Er is een type van Cover Flow, het mooi wordt uitgevoerd, ik denk dat de video review zou waarschijnlijk het beste uitleggen deze functie.

Alle andere functies zijn vrij standaard voor e-boek te bladeren door de pagina's is erg glad, in de afbeelding bekijkt kun je je vinger te schuiven naar het nest of vorige afbeelding en dit te hebben ook een snel menu op het scherm om te bladeren door u beeldbestanden zonder terug te gaan een menu (wederom dit beter zal worden uitgelegd met een video-review).

Overall haar een leuke speler, zijn niet revolutionair, maar het is zeker erg leuk en niet teleurstellen. De firmware heeft nog steeds bugs, is het gemakkelijk om het touchscreen soms verwarring, maar het is een solide, goede speler die veel mensen zullen willen.
zijn hard plastic, is het niet voelt goedkoop, maar je vinger soort van stokken aan het scherm. Ik hoop de mofi sccreen beschermers voor de T11 zijn als de S: Flo beschermers, zo ja, dan is dit probleem snel zou worden opgelost en niet een probleem.

Ook met de manier waarop het scherm is, is het erg vingerafdruk gevoelig en ik denk niet dat het is zeer krasbestendig.
Ik denk niet dat de UI is Flash gebaseerd op alle, hun refernence flitser is gewoon waarschijnlijk een vergelijking.

Er zijn enkele nieuwe dingen met de gebruikersinterface, zoals de semi-flow functie te dekken, heeft het nog steeds bugs, zoals voor de weergave voor afbeeldingen, kun je een menu op het scherm van de andere beelden bestanden terwijl u een beeld, dit is niet juist als wanneer u klikt op een miniatuur van een afbeelding, kan het laden een geheel ander beeld.

Het is een leuke touch-screen-speler, met een betere uitvoering van UI voor een touch screen dan alle andere Chinese MP4 tot nu toe, maar zijn verre van revolutionair, maar het is een stap in de goede richting.
Kortom, 13 in een dozijn ;)

Ik volg de chinese ontwikkeling van spelers best nauw op de voet en het is op dit moment gekkenhuis, elke fabrikant komt elke week weer met minstens een paar nieuwe modellen met lichte verbeteringen maar verre van iets nieuws. Op dit moment zijn er een paar chipsets waar gebruik van wordt gemaakt en iedereen doet er dan of een ander kastje omheen of een ander schermpje maar de firmware en interface blijven ver achter. Maar goed daar zijn de prijzen ook naar.

China is totaal gefocused op video (RMVB) dus grote schermen 5" en clicky buttons zijn wat je ziet in spelers en nu probeert Ramos met de T11RK een beetje touch scrolling in te brengen maar zoals je leest uit de review is het verre van een iPod Touch zeg maar. ;)

Ach, er zit in ieder geval verbetering in, veel spelers ondersteunen nu ook MKV en HDMI output maar nog wel schokkerig maar het gaat de goede kanbt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb de Ramos T11RK inclusief stand, screenprotector en sleeve bestelt voor 90 euro bij mp4nation. De filmpjes van mp4nation zien er heel erg goed uit, 720p tv-out en de menu's gaan mooi vloeiend.

Verwacht hem over 1 tot 2 weken :)

De productpagina op mp4nation (mooie summary!): http://mp4nation.net/cata...cPath=1_6&products_id=338

en de video review:

• chim0
Zit je ook op het forum daar? Een van de beste fora voor support, vind ik!

Alleen jammer dat er de laatste tijd enkel 8GB spelers uitkomen, terwijl het allemaal HD en 720p is en HDMI en weet ik het allemaal. Ze zeggen telkens dat flash prijzen skyhigh zijn maar dat verhaal hoor ik ondertussen nou al 6 maanden lang.. Wat is het nut van een speler die hoge resolutie videos af kan spelen, MKV wordt nu ook ondersteund, en maar 8GB heeft :? De tv-out is in principe ook niet om over naar huis te schrijven..

Het is niet normaal hoe hard het nu gaat met gerebrande spelers uit China. Er is gewoon 1 chip en 1000 fabrikanten en elk doet er ander jasje omheen maar de bugs blijven hetzelfde.

Ik kijk uit naar de Teclast T51, ziet er veelbelovend uit maar wederom moet je het allemaal maar een korreltje zand nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 12-09-2009 08:11 ]

• Jazzle
  • Niet online
chimo schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:10:
[...]

Zit je ook op het forum daar? Een van de beste fora voor support, vind ik!

Alleen jammer dat er de laatste tijd enkel 8GB spelers uitkomen, terwijl het allemaal HD en 720p is en HDMI en weet ik het allemaal. Ze zeggen telkens dat flash prijzen skyhigh zijn maar dat verhaal hoor ik ondertussen nou al 6 maanden lang.. Wat is het nut van een speler die hoge resolutie videos af kan spelen, MKV wordt nu ook ondersteund, en maar 8GB heeft :? De tv-out is in principe ook niet om over naar huis te schrijven..

Het is niet normaal hoe hard het nu gaat met gerebrande spelers uit China. Er is gewoon 1 chip en 1000 fabrikanten en elk doet er ander jasje omheen maar de bugs blijven hetzelfde.

Ik kijk uit naar de Teclast T51, ziet er veelbelovend uit maar wederom moet je het allemaal maar een korreltje zand nemen.
Ik kijk wel veel op het forum maar ik ben er (nog) niet geregistreerd, maar inderdaad een heel erg mooi forum, alhoewel het nationite subforum een stuk actiever is als de rest.

8GB is inderdaad niet veel, en dat verhaal over die flash prijzen in china heb ik ook meerdere malen gelezen maar zoals jij al zegt, dat gerucht gaat al 6 maanden en ik geloof het niet helemaal. Gelukkig kan er gewoon sdhc in, dus uit te breiden tot in totaal 40GB :) Videos zal ik meestal toch niet in HD kijken, dat doe ik thuis wel op mijn mediacenter, alleen het feit dat hij HD prima af kan spelen zorgt er in ieder geval voor dat je zeker weet dat hij SD sowieso prima af speelt! :*)

Het is voor mij vooral een experiment om te kijken hoe goed of slecht die chinese spelers op dit moment zijn, voor die 90 euro kan het moeilijk erg tegen vallen.

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Heb je 'm al binnen Jazzle?

[ Voor 3% gewijzigd door JarlSX op 30-09-2009 02:19 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb de Teclast T51 besteld en hij is als het goed is vandaag verstuurd dus hopelijk komt ie nog deze week. Voor degene die de Teclast T50 kennen (aka S:Flo), de T51 zou de opvolger moeten zijn met op papier indrukwekkende specificaties (Google vertaling):

Afbeeldingslocatie: http://www.teclast.com/zhuanti/t51/images/T51_01.jpg
T51 Technical parameters:

Master Chip Name: Rockchips 2806
Naked Machine Weight: 133g
Display type: 3.5 inch 320 * 480 MVA Technical TFT screen
DAC: Dual Wolfson WM8740
Headphone amplifier Chip: Philips TDA1308
Operational Amplifiers: OPA2604
Play music supported formats: MP3, WMA, APE, FLAC, AAC, OGG
EQ settings: Standard, Microsoft audio, rock, pop, classical, heavy bass, jazz, custom cyclic modes: singles cycle, loop once, All loop Play mode: sequential playback, random broadcast display information: lyrics, spectrum, tertiary Series cover, animation support LRC lyrics display video supported formats: AVI, RM, RMVB, FLV, MPG, 3GP, VOB, DAT, MP4, DIVX
Search speed: X2, X4, X8, X16
Video loop modes: single cycle, cycle time, all the circulation support video quick retreat to support the progress bar touch the picture here: Support JPG, GIF, BMP format picture auto-surf time off, 2 seconds, 5 seconds, 10 seconds, supports the deletion of , enlarge, narrow, rotate support text reading functionality, support bookmarks list, add bookmark functionality, flip, fast positioning, delete
Speech TTS book fonts: Arial, Yu Yuan, italics, bold book font size: small fonts, the fonts, large-print books Background: None, Background 1, background 2
Support Machine formatting feature Additional functions: calendar, calculator, stopwatch, games, document management, electronic dictionary Menu Language: Simplified Chinese, English, Traditional Chinese SNR (dB): greater than or equal 110dB
The maximum playback time (h): approximately 10 hours of audio, video, about 5 hours Key lock function
TF expansion Card: maximum support 8GB capacity
Judgment headset function technology: No Insert headphones, songs will be in stop playing condition
Charger: Input: AC100 ~ 240V 50/60Hz Max: 350mA Output: DC5.0 ~ 5.5V-500mA ~ 1.5A (USB)
Special attention:
1. This machine can not use the TP-U90 charger
2. Matching charger must be 1.2A ~ 1.5A
3. If screen flicker, then insufficient power supply, please select meet the requirements powered equipment
Deze speler is op het moment het "gesprek van de dag" op internet en fora en ik kan er verder niet veel over zeggen. Mijn ervaring is dat chinese spelers altijd indrukwekkend klinken op papier en qua hardware maar dat de soft/firmware het altijd af laat weten. Hopelijk heeft Teclast hier meer moeite in gestoken en geleerd van de fouten van de T50 (die tot op de dag vandaag onacceptable bugs bevat die nog steeds niet zijn opgelost maar de speler is inmiddels wel EOL). Ik heb hoge verwachtingen van deze speler maar ik weet ook dat het een grote teleurstelling kan zijn, het is gewoon onzettend moeilijk om iets door te drukken bij chinese fabrikanten mits je grof geld en grote afnames laat zien en dan nog is maar de vraag of ze er om geven en de bugs oplossen.

Hier nog een video review van een test sample, als ik hem zelf krijg volgt ook een video review.

Het laatse gerucht is dat er een T51 Pro zou zijn, of komen, met de volgende toevoegingen:
- tv-out
- 3000mAh battery
- remote control
- FM transmitter
- HMDI output

Grr, iemand zat me te plagen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb inmiddels de T11RK binnen, hij ziet er mooi uit, voelt degelijk aan, maar hij is toch echt te groot gewoon, ik denk dat ik hem weer weg doe. Die T51 ziet er leuk uit ook, ik wist niet dat-ie al uit was? waar heb je hem bestelt en voor hoeveel? mp4nation.net heeft hem voorlopig nog niet geloof ik.

Edit: hm, ik zie op het head-fi forum dat de T51 net als de meeste chinese spelers gewoon erg buggy is wat firmware betreft.

[ Voor 20% gewijzigd door Jazzle op 07-10-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jazzle, tja 5" 8)7 Ik heb ook m'n Onda VX535HD (4.3") weggedaan, veel te groot man, ik zoek een ipod achtig iets en meer voor muziek.

En dat is meteen het euvel met de huidige chinese spelers, sinds een half jaartje ofzo hebben die chinezen blijkbaar de term HD ontdekt en sindsdien schieten de "HD" spelers als paddestoelen uit de grond, het is echt niet normaal. Ik denk dat er per week wel 10 spelers uitkomen, allemaal met dezelfde chipsets (er zijn er nu een paar in de omloop: CC1600, Sochip SC8600 en RK2806) maar van verschillende fabrikanten met een ander kastje er omheen maar dezelfde bugs. Het schort altijd aan de firmware met chinese spelers, ik denk dat ze gefocused zijn op RMVB (Real Media), wat blijkbaar een populair formaat is in China maar zoals MKV en AVI (Xvid) speelt niet altijd perfect af, het hangt dus allemaal vanaf wat voor bestanden je gebruikt.

Tja, de T51. Toen ie uitkwam op papier viel iedereen achterover, incl. ik, hardware specificaties te mooi om waar te zijn. De firmware is erg buggy idd (zo te lezen op het Teclast forum) maar ik hoop dat ze hier echt tijd in steken om deze aan de top te houden en hem niet verwaarlozen, zoals met de T50 (S:flo). Deze had bugs die onacceptable waren, zelfs de goedkoopste Bart Smit mp3 speler heeft deze bugs niet, jammer want het was een mooie speler met een van de beste geluidskwaliteit.

Mp4nation "rebrand" spelers, d.w.z. ze laten een fabrikant een speler maken met hun naam, logo en firmware erop. Tot nu toe deden ze dat met Teclast, de S:flo is de T50, de OS72-HR is de M50HD, de OS-81 is de M33 en de OS-43 is de M55. Alleen die nieuwe Nanite N1 is een Chuwi T2 (geloof ik).

Tja, ik kon niet wachten, toen ik de specs zag MOEST ik hem hebben, bij mp4nation kan het nog wel even duren voordat ze de S:flo 2 hebben, schijnt enorm ingewikkeld te zijn om die gasten daar iets te laten doen tenzij je een koffer met geld en aantallen laat zien.

Hoe dan ook, hij is onderweg, HK Post zegt nu "The item (RA********HK) was posted on 7-Oct-2009 and is being processed for delivery to the addressee." dus ik hoop dat ie nog deze week binnenkomt, denk het niet maar met een beetje geluk zaterdag? :P Maar denk het niet dus wordt volgende week. Ik zal ook een video review doen, net zoals ik deed voor de Onda VX515S (heb je die gezien?).

Trouwens, ik vind Teclast en Onda een van de betere en meer ervaren fabrikanten, goede producten en stabiele firmwares (na wat updates), ook regelematige updates. Maarja, Onda heeft de laatste tijd niks interessants, het is allemaal 13 in een dozijn, en ik zocht echt een muziek speler want ik luister 99% muziek en 1% video dus ja.. Hopelijk maakt de T51 z'n naam waar ;)

PS: Ik heb hem bij houseofdap gekocht, ssst

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 08-10-2009 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ja dat het een grote bende is in mp4 land in china was me al duidelijk geworden, de nieuwe modellen schieten als padestoelen uit de grond, en voor de pre-orders binnen zijn worden er al weer verbeterde versies aangekondigt (Eerst Ramos T11 toen T11RK en straks de T11TE). Maar zolang de firmware goed genoeg is om te doen wat hij moet doen kan je toch best voordeel halen uit die chinese spelers, de T11RK heeft wel een aantal bugs (alhoewel de meeste al na de eerste update zijn verholpen), maar hij is toch erg goed bruikbaar en ik begin er aan te wennen. Series erop dumpen zonder te converteren werkt heerlijk en dan is 5 inch ineens toch wel erg handig (en met het scherm van 800x480 mis je niks :) ). Ik zie het begin van een verslaving aan deze gadgets :+

Je video review heb ik inderdaad gezien, en ik wil voor bij het fitnessen nog een kleine speler, raad je me deze aan of zijn er leukere/betere alternatieven, liever iets met minder functies, want daar heb ik de T11RK al voor.

Overigens denk ik dat Ramos prima in het rijtje van Teclast en Onda past, de bouwkwaliteit is echt geweldig, doet niks onder voor een Apple :) Dat is echt wat me het meest verbaast van dit apparaat.

Edit: Ik heb de Nanite N1 erbij gekocht, 27 34 euro inclusief een setje Brainwavz Alpha Beta :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.mp4nation.net/catalog/images/n1/images/naniteN1_02.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Jazzle op 08-10-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Pas maar op, het is idd verslavend. :P Want je wilt ze allemaal hebben en het forum is geweldig! W.b.t. een kleine speler, volgens mij heb je je eigen vraag beantwoord door de N1 te kopen? :+

Ik zelf heb de Onda VX515S gekocht omdat ie groter was en een FM radio had en hij stevig en glimmend, die N1 is echt superklein. Heb je m'n vergelijkingsfoto gezien? :o Dat ding is echt veel te klein.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/mp4nation/nanite_n1_vs_vx515s.jpg

Je moet je voorstellen, de VX515S is ongeveer even groot als een aansteker, kan je nagaan. Maar ik vond de geluidskwaliteit (Sigmatel chipset) waardeloos vergeleken met Rockchip geluid dus heb ik hem aan m'n broertje gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:04:
Pas maar op, het is idd verslavend. :P Want je wilt ze allemaal hebben en het forum is geweldig! W.b.t. een kleine speler, volgens mij heb je je eigen vraag beantwoord door de N1 te kopen? :+

Ik zelf heb de Onda VX515S gekocht omdat ie groter was en een FM radio had en hij stevig en glimmend, die N1 is echt superklein. Heb je m'n vergelijkingsfoto gezien? :o Dat ding is echt veel te klein.

[afbeelding]

Je moet je voorstellen, de VX515S is ongeveer even groot als een aansteker, kan je nagaan. Maar ik vond de geluidskwaliteit (Sigmatel chipset) waardeloos vergeleken met Rockchip geluid dus heb ik hem aan m'n broertje gegeven.
Het forum begin ik inderdaad steeds meer te waarderen, het is niet zo heel actief, maar dat maakt het wel gelijk overzichtelijk, en inderdaad, dit wordt niet mijn laatste import mp3-speler :+

Inderdaad heb ik mijn eigen vraag al beantwoord, dat hij nóg kleiner is weet ik maar ik wil hem dan eigenlijk ook alleen gebruiken tijdens sporten e.d. in shuffle, dus kleine knopjes enzo zijn helemaal geen probleem :) Maar je hebt het over slechte geluidskwaliteit, de Nanite N1 heeft ook een sigmatel chipset maar daar lees ik toch over dat de geluidskwaliteit prima is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jazzle schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:43:
[...]
Maar je hebt het over slechte geluidskwaliteit, de Nanite N1 heeft ook een sigmatel chipset maar daar lees ik toch over dat de geluidskwaliteit prima is?
Geluid is persoonlijk, dat bedoel ik meer, de een vind mooi wat de ander lelijk vind. Ik luister veel elektronische muziek, dance etc. en het is gewoon niet te vergelijken met het geluid van Rockchips in m'n OS-81 bijv. dat bedoel ik een beetje. Daarom heb ik ook hoge verwachtingen van de T51. Maar het is verder een prima spelertje voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:52:
[...]

Geluid is persoonlijk, dat bedoel ik meer, de een vind mooi wat de ander lelijk vind. Ik luister veel elektronische muziek, dance etc. en het is gewoon niet te vergelijken met het geluid van Rockchips in m'n OS-81 bijv. dat bedoel ik een beetje. Daarom heb ik ook hoge verwachtingen van de T51. Maar het is verder een prima spelertje voor die prijs.
Ah je bedoelt het op die manier, nouja we zien het wel. Ik heb de order overigens verandert van de 2 naar de 4GB versie want daar zitten Brainwavz Beta bij (twv 35 dollar) en ik ben wel heel benieuwd of die inderdaad zo goed zijn als in menig review wordt beweert, hij zou makkelijk kunnen concurreren met oordopjes van 100+ euro ? :o

De T51 is in principe hetzelfde als mijn T11RK alleen heeft hij 2 aparte wolfson chips, maar dat zou voor het klankbeeld niet veel uit moeten maken denk ik? in dat geval kan ik je verzekeren dat het geluid erg lekker is bij alles van daft punk tot david guetta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jazzle schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:47:
[...]
hij zou makkelijk kunnen concurreren met oordopjes van 100+ euro ? :o
Dat is wat de admin beweert om te verkopen ;)
De T51 is in principe hetzelfde als mijn T11RK
Ze gebruiken dezelfde masterchip, de RK2806, maar daar is ook alles mee gezegd. ;)
alleen heeft hij 2 aparte wolfson chips, maar dat zou voor het klankbeeld niet veel uit moeten maken denk ik?
Dat mag ik hopen van wel. Teclast heeft deze speler volgepropt met chips, filters en drivers dus ik mag hopen dat ze hier gebruik van maken. Maar de T11RK heeft ook Wolfson dacht ik.
in dat geval kan ik je verzekeren dat het geluid erg lekker is bij alles van daft punk tot david guetta :)
Mooi he? Ik sta nog steeds verbaasd te kijken wat voor geluid er komt uit deze spelers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb deze besteld in Hong Kong en nu een aantal dagen binnen...

Afbeeldingslocatie: http://mp4nation.net/blog/wp-content/uploads/2008/12/dscn04301.jpg

Hij is erg mooi, goed beeld en prima geluid en maar 63 euro (geen verzendkosten)..

Nadeel: microSD slot is onhandig (moeilijk erin en eruit) en volgens mij zit hetgeen wat 'erin' zit een beetje los..

Dit is een Hacha Pc90, 16GB onboard, 4" scherm.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

all_by_myself schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:37:
Ik heb deze besteld in Hong Kong en nu een aantal dagen binnen...

Dit is een Hacha Pc90, 16GB onboard, 4" scherm.
Nice... wat speelt hij allemaal af (en dan bedoel ik niet waar ze mee adverteren ;) )
En is hij "snel" (soepele interface en filmpjes zonder te stotteren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Tot nu toe heeft hij alles kunnen afspelen wat ik er op geprobeerd heb... films en muziek....

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ook MKV? Want dan begint mijn portomonee te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Hij heeft de oudere RK2706 Rockchip, voor zover ik weet heeft Rockchip pas vanaf de RK2806 (zoals in de Ramos T11RK) mkv support, 720p mkv redt de RK2806 net niet (niet vloeiend).

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzle op 14-10-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Klopt, MKV is sterk in ontwikkeling op deze spelers maar nog niet perfect, vooral high profile rips met hoge bitrates en DTS zijn nu nog een probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 15-10-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Chimo, ik zie dat je je T51 binnen hebt, crosspostje vanuit mp4nation forum misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jazzle schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:29:
Chimo, ik zie dat je je T51 binnen hebt, crosspostje vanuit mp4nation forum misschien? :)
Mja, ik zou nog een video review doen maar geen zin in eik.. De laatste update is echt drama dus ik wacht met smart op een nieuwe update :'(

Hier wat foto's..

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2020.jpg
lol, game accessoires :Y)
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2022.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2023.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2024.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2025.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2026.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2031.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2033.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2041.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2042.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2043.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2045.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2044.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2046.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2047.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2048.jpg

Specs > http://translate.google.n...h-CN&tl=nl&hl=nl&ie=UTF-8

Oh ja, en ik heb een dooie pixel, heb de verkoper al een mailtje gestuurd. Je ziet het amper maar ik zie het toch :/

[ Voor 72% gewijzigd door chim0 op 18-10-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:27
Afbeeldingslocatie: http://mp4nation.net/catalog/images/os81_pro.jpg
Ik heb ook de gok gewaagd en zo'n spelertje besteld. Vooral de TV-Out functionaliteit lijkt me erg handig.
Hij moet binnen 14 dagen binnenkomen dus ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
WiertOmta schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:03:

Ik heb ook de gok gewaagd en zo'n spelertje besteld.
Jammer, die heb ik ook maar er zijn ondertussen betere spelers uit. Of zocht je iets goedkoops? Het scherm en de kleuren zijn mooi maar hij heeft last van screen tearing (zie m'n video's onderaan). Je moet vaak wel je video's converteren want de chipset is inmiddels verouderd en die kan hogere resoluties niet aan (haperingen en geluid out of sync), het hangt echt van de video af of ie het aan kan of niet.

De interface is touch screen maar is alles behalve een ipod, je moet gewoon drukken en je kan niet scrollen ofzo, en de menu's en lettertype zien er niet uit maar alle functies werken tenminste. Het mooie aan deze speler is wel, dat ie de geheugenkaart integreert met het hoofdgeheugen dus dan heb je 1 grote database, alleen elke keer als je hem op je PC aansluit moet ie de database updaten en dat duurt echt lang als alles vol is.

Verder ondersteunt ie wel ID3 tags maar hij sorteert er niet op maar op bestandsnaam, een euvel bij bijna elke speler, en je hebt album art maar dat is maar een piepklein pictogrammetje in het midden.

Het geluid is wel mooi, mooier dan menig merk spelers die ik heb gehoord, er zit een Rockhip chipset in en je hebt presets, PlayFX en een user EQ waar je de equalizer zelf kan aanpassen. Ik zou wel een beetje goeie oordoppen kopen, als je die al niet hebt, want de standaard meegeleverde zijn gewoon slecht.

TV-out

Screen tearing

Menu's

Random video test

Random video test 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:27
ik zocht een goedkoop spelertje waar ik evt. ook nog een filmpje op kan kijken.Straks mag ik toch weer een nieuwe telefoon. Is het echt zo erg dat je de meeste divx films niet kan afspelen want dan vind ik die mp4nation filmpjes gewoon misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hangt er echt vanaf hoe de video is gecodeerd, er zijn duizenden manieren. Maar xvid films die ik download spelen haperig en het geluid is out of sync, vaak door te hoge audio bitrate, AC3 speelt ie niet af. Dus ja, het is echt hit or miss met deze speler, some wel some niet en dan moet je converteren maar ik heb daar een hekel aan, die xvid films zijn al gecomprimeerd en dan moet je het nog eens doen, dan gaat de kwaliteit alleen maar achteruit.
Welkom in de wereld van chinese mp4 spelers waar je totaal niet moet letten op de advertenties, die zeggen heel veel maar realiteit is anders. ;) Het is 99% de firmware waar het aan schort.

[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 03-11-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Hey chim0, ik ken je van het mp4nation forum. Ik post er zelf niet maar lurk er al van voordat de S:Flo uitkwam. :) Ik ben sinds die tijd nog steeds niet overstag gegaan en heb de ene speler met veel bombarie aangekondigd en daarna in de reviews weer keihard neergesabeld zien worden. Ik ben dus nog steeds aan het wachten op die ene, echt degelijk all round chinaplayer. De T51 leek me in eerste instantie interessant, zeker gezien de dual audio chip, maar het lijkt alsof de beloftes weer niet worden nagekomen. Ik heb in de tussen tijd maar een Cowon S9 32gb gekocht maar blijf het zeker in de gaten houden. Ik zou graag nog een 7" mid willen hebben die tevens dienst kan doen als all-round mediaspeler. Een combinatie tussen de Smartq 7 en de nieuwe Ramos ofzo. Die geupdate Smartq 7V? Heb je daar al iets over gehoord?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Negakinu schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:55:
Heb je daar al iets over gehoord?
Hoi :)

Nou, voor zover ik weet is de laatste ontwikkeling dat er spelers uit gaan komen met nieuwe Telechips chipsets maar het is nog afwachten hoe deze presteren t.o.v. de huidige Rockchips spelers.

Ik houd me niet zo bezig met MID's maar het probleem met de SmartQ 5 was dat ie ontzettend traag was, gewoon slechte implementatie van het besturingssyteem. Dus we moeten afwachten op de reviews van de nieuwe V series. Er komen ook Android spelers maar die presteren ook niet al te best.

Ook gaat de Nationite MIDNite komen, gebaseerd op de Chuwi W3000 en WinCE. Dat is op dit moment de snelste en meest stabiele MID, mp4nation is heel kieskeurig met wat ze aanbieden omdat er zoveel troep verkocht wordt. (Hoewel chinese spelers altijd bugs bevaaten).

Tja, de T51 is een echte audio speler en het geluid is waanzinning (vind ik) maar de firmware laat het weer afweten, hopenlijk worden dingen gefixt met een nieuwe update (die ongetwijfeld gaat komen).

Probleem met China is de firmware, het is gewoon niet zo gefinetuned als een ipod of een Cowon. Ze zijn vaak afhankelijk van wat ze van de fabriek krijgen en daar moeten ze het mee doen. Er zijn er weinig die zelf firmware bouwen, de meeste gaan gewoon mee met wat de fabriek standaard levert. Daarom lijken veel merken zo ontzettend op elkaar, er zijn maar een paar chipsets en wel duizenden fabrikanten. Vaak veranderen ze het hoodmenuutje of zetten ze er hun eigen logo op.

Dus ja, ik zou zeggen wacht gewoon op reviews van de opkomende MID's met Telechips af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd ik kan op GoT haast niks vinden over de RAmos W7 Android MID. Via het SmartQ topic kwam ik terecht bij dit apparaat wat over Android gaat beschikken en waarschijnlijk een capacitive scherm. Ben erg benieuwd naar dit apparaat :).

Afbeeldingslocatie: http://www.mumumusic.com/images/w7.jpg

[q]
• 4.8-inch WVGA capacitive touchscreen
• 800 x 400 pixels
• Rockchip's RK2808 processor clocked at 600MHz
• 8GB/16GB of internal storage
• MKV, AVI, RMVB and other videos in resolutions up to 720p (the original announcement cited 1080p)
• WiFi
• Adobe Flash support
eventual 3G connectivity

There's no word on availability at the moment, but the W7 has already been priced at an attractive ~$190 and ~$234 for the 8GB and 16GB models, respectively.
bron

Edit: En we hebben beeld :) : http://www.engadget.com/2...-blazing-through-android/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hey over de 7" MID's, hier zijn er 2 die ik volgSmartQ V7 of een W1060

Afbeeldingslocatie: http://www.jiongtang.com/shop/images/WITS%20A81.jpg
W1060 let niet op de OSX achtergrond ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.slashgear.com/wp-content/uploads/2009/12/wirelession_W1060_reviewed_1-540x432.jpg
W1060

Afbeeldingslocatie: http://www.techguru.com.br/imagens/9119.jpg
SmartQ V7

Het enige wat me eigenlijk nog dwarszit is dat W1060 nu nog geen Ubuntu heeft en de SmartQ V7 is niet zo soepel als de W1060 hoewel dat ook door firmware steeds verbeterd wordt.

Het leek me wel goed om ze even te laten zien :9

[ Voor 75% gewijzigd door Simyager op 25-12-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, de MID's die nu uit China komen zijn echt gaar: brakke firmware, traag, omslachtig. Enige die beetje redelijk is, is de Chuwi W3000 maar daar zit weer WinCE op, dus daar moet je van houden. Maar ga maar eens op het mp4nation forum lezen, staan aardig wat verhalen. Ik ben zelf niet into MID's maar wat ik links en rechts lees zijn ze echt superbrak, zonde van je geld dus als je het mij vraagt.
Pagina: 1