Overclocking E6750 op G33M-DS2R

Pagina: 1
Acties:

• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2025
Hey,

Ik ben nieuw hier en ben benieuwd naar een paar dingen.

Ik heb nu mijn E6750 stabiel lopen op 3.6Ghz
Maar ik zou hem graag nog wat verder willen pushen, heb screenshots gezien dat ie 4ghz haalt etc etc.
Maar telkens als ik boven de 450x8 kom, dan crashed ie..
CPU voltage staat op 1.5v
Geheugen op +2
FSB op +3

Systeem:

Mobo: Gigabyte G33M-DS2R
Geheugen: 4GB GeIL Black dragon DDR2-1066 (4x1GB)
CPU: C2D E6750
Koeler: Artic freezer 7 pro.

Iemand ideeën ?

Alvast bedankt ;)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zet het bios weer eens de standaard instellingen.
Kijk eerst eens of het geheugen de snelheid aan kan dit doe je door een 4.0 divider in te stellen in je bios. Hierdoor loopt het geheugen veel sneller dan de FSB zodat je uit kunt sluiten dat het de CPU is.
Kijk nu als je voorbij de 450 MHz (900MHz effectief) komt met je geheugen eventueel na voltage verhoging. Tot 2,2 Volt moet je wel kunnen gaan als je een beetje airflow hebt.
Is dit geen probleem zet dan de FSB:RAM divider op 2.0 nu loopt de FSB gelijk met de RAM frequentie. Zet nu de multiplier op 6 en kijk als je voorbij de 450MHz komt eventueel na voltage verhoging van de northbridge, MCH op jouw mobo. Ik denk dat het voltage verhogen van de FSB niet zoveel gaat helpen trouwens. ;)
Kom je nu voorbij de 450MHz grens dan wil je CPU gewoon niet verder dan 3,6GHz en zul je het voltage van je CPU moeten opvoeren. Kom je niet verder dan een FSB van 450 MHz met een multiplier van 6 dan ligt het waarschijnlijk aan je mobo die er geen zin in heeft. Je kunt dan nog wat met de voltages gaan proberen. :)

Welkom op GoT btw :w

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• WhizZRinaldo
Dankje the_mask, ik zal er naar kijken en zal mijn verdere pogingen hier plaatsen ;)

*EDIT

Ik weet nu bijna zeker dat het m'n mobo is die dwars ligt.
Geheugen is prima dat loopt bijna op 1200mhz ..
MCH voltage gaf geen kick.
zowel +1 als +3 niets.. al had ik hem al op 462x8 boote hij wel in windows maar zodra ik maar paar sec in windows was kreeg ik een BSOD.

Nog enig idee?
Heb hier eventueel ook nog een Gigabyte P35C-DS3R liggen.
Ervaringen mee? zou dit mobo beter werken i.t.t mijn huidige?

Alvast bedankt ;)

[ Voor 72% gewijzigd door WhizZRinaldo op 30-05-2008 07:39 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
4Ghz voor 6750 is zo'n beetje het max wat je kan halen, zeker op lucht. Dus verwacht niet teveel, zeker niet met een budget koeler en cheap mobo. Ik zag dat je er al 1.5V op hebt staan, met een Freezer 7 zal dit load temps geven tussen 65-70C. Is aan de hoge kant voor een stabiele overklok.

Zet je mem snelheid eens wat lager. Check het voltage van je mem? + 2 = 2.0V, volgens mij is dit te laag als hij 2.1V moet zijn. +FSB hoeft lang niet zo hoog, +1 MCH en + 1FSB is voor mij voor 475 al zat. Zet alle turbo opties en alle enhancements uit, werkt een overklok alleen maar tegen.

Als dit niet lukt kun je de DS3R proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door InfinityG35 op 30-05-2008 18:42 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kan je eens laten zien hoe hoog je temperaturen zijn? Als die té hoog worden lijdt je OC er ook onder ;)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
WhizZRinaldo schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 07:18:
Dankje the_mask, ik zal er naar kijken en zal mijn verdere pogingen hier plaatsen ;)

*EDIT

Ik weet nu bijna zeker dat het m'n mobo is die dwars ligt.
Geheugen is prima dat loopt bijna op 1200mhz ..
MCH voltage gaf geen kick.
zowel +1 als +3 niets.. al had ik hem al op 462x8 boote hij wel in windows maar zodra ik maar paar sec in windows was kreeg ik een BSOD.

Nog enig idee?
Heb hier eventueel ook nog een Gigabyte P35C-DS3R liggen.
Ervaringen mee? zou dit mobo beter werken i.t.t mijn huidige?

Alvast bedankt ;)
Ik zou maar eens met het andere mobo dan kijken, proberen kan geen kwaad in iedergeval. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• WhizZRinaldo
Ik heb dat andere mobo gepakt en een nieuwe CPU cooler Thermaltake 120 pro, en graden zijn stressed 50/55 ;) goed genoeg toch ?

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 16:06
je hebt ook nog een performence level wat soms tegen kan zitten trouwens...maar beetje laat :P.. succes verder
Pagina: 1