Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
Ik krijg m'n beide digitale camera's (canon) niet aan de gang op m'n pc. Zodra ik ze verbind via de normale USB kabel van de camera komt het venster "Nieuwe hardware gevonden". Hij heeft een "Digital Still Camera" gevonden. Als ik hier voor automatisch installeren het scherm waarop hij bestanden gaat kopieren. Vrij snel komt er dan een popup met de volgende tekst:

"Het bestand op is nodig"
"Bestanden kopieren van:"
"C:\WINDOWS\DRIVER~1\i386\"

Je ziet, de eerste regel is nogal vreemd... Ik krijg m'n camera dan dus ook niet geinstalleerd. Met een cardreader kan ik de foto's er goed afhalen, maar soms is het ook wel handig als het rechtstreeks met de camera kan. Specifieke camera drivers bestaan tegenwoordig niet meer geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan je wel de drivers downloaden van de fabrikant.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
de benodigde bestanden staan niet "gewoon" al in system of system32?

De meeste camerafabriknaten hebben btw gewoond rivers voor hun toestellen hoor ;) gewoon kwestie van ff kijken ;)

edit: laat je even het type camera weten?

[ Voor 10% gewijzigd door the_stickie op 29-05-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Het gaat om een canon 40D en een canon digital ixus 65. Drivers kan ik wel vinden, maar hij komt elke keer met hetzelfde schermpje als ik voor zo'n driver kies... Het lijkt echt een fout in m'n windows te zijn... als ik bladeren doe naar die file wil het venster dat ik de file ;._ selecteer...

[ Voor 28% gewijzigd door Brammel op 29-05-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Brammel schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:50:
Het gaat om een canon 40D en een canon digital ixus 65. Drivers kan ik wel vinden, maar hij komt elke keer met hetzelfde schermpje als ik voor zo'n driver kies...
Dat is niet helemaal duidelijk; wanneer kies je die driver waar? download gewoon de laatset nieuwe van http://software.canon-europe.com/ en voer die exe uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
the_stickie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:56:
[...]

Dat is niet helemaal duidelijk; wanneer kies je die driver waar? download gewoon de laatset nieuwe van http://software.canon-europe.com/ en voer die exe uit.
Gedaan maar helaas. Krijg de volgende melding aan het begin van de installatie:
PTP Driver file for Windows XP not found.
Click [OK] to cancel the installation
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Heb nu ook sfc /scannow gedaan, heeft niet geholpen helaas...
Pagina: 1