Router instellen om signaal direct door te geven

Pagina: 1
Acties:

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

gisteren ook al wat gepost over een USB wifi connector, maar geen reactie.

Ik zit met het volgende probleem:

Ik ben thuis verbonden met het universiteits netwerk (surfnet). Om verbinding te maken met dit netwerk is een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, dat gebeurt via het secureW2 protocol.

Wat ik wil, en ik weet niet of het kan:

Ik wil dat mijn router direct het signaal van surfnet doorgeeft naar mijn pc, die weet hoe hij moet inloggen naar het netwerk. En vervolgens wil ik het internet delen met de router, die het signaal over wifi naar mijn wii stuurt.

Kan dit? En zo ja, hoe doe ik dat?

Ik heb momenteel een netgear WGR614 v7, en deze ondersteunt secureW2 niet. (althans, hij kan geen verbinding maken) Zijn er routers die dit wel zelf kunnen? (iemand met surfnet die een draadloos netwerk heeft gemaakt?)

Oh, ik gebruik verder vista 64 bit.

bedankt!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik weet niet of er routers zijn die secureW2 ondersteunen, maar ben bang van niet. Is netwerk -> pc -> draadloos accesspoint -> wii geen optie? Uiteraard moet dan wel je pc aan staan wanneer je met je wii op het internet wil.

Rail Away!

• prometheus345479
Mad Marty schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:44:
Is netwerk -> pc -> draadloos accesspoint -> wii geen optie? Uiteraard moet dan wel je pc aan staan wanneer je met je wii op het internet wil.
Op dit moment niet, ik heb maar 1 netwerk poort op mijn pc. En geen ruimte meer om een extra kaart bij te plaatsen. (tenzij er el cheapo pci express netwerkkaarten zijn, maar dat denk ik niet)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
prometheus345479 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:46:
[...]

Op dit moment niet, ik heb maar 1 netwerk poort op mijn pc. En geen ruimte meer om een extra kaart bij te plaatsen. (tenzij er el cheapo pci express netwerkkaarten zijn, maar dat denk ik niet)
pci kaartjes 10/100 heb je voor 5 euro o.i.d.
dan zou je van je pc een router kunnen maken.
maarja dan moet je wel altijd je pc aanhebben voor verbinding.

• prometheus345479
LuckyY schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:49:
[...]

pci kaartjes 10/100 heb je voor 5 euro o.i.d.
Zoals ik al zei: ik heb alleen nog een pci express slot over

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
en een netwerkkaart via usb?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Al gelezen WRT54G + SecureW2 ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• prometheus345479
Ik heb gisteren een usb wifi dongle geprobeerd, en daar direct een acces point mee op te zetten. Dit kon dus niet.

Heeft een usb netwerkkaart niet hetzelfde probleem?

• djexplo
Met een goedkope wifi usb dongle kan je wel een access point opzetten, vaak zit er een ZD1211 chipset in. Er zijn 100+1 verschillende drivers van fabrikanten beschikbaar met acces point mogelijkheden, kwestie van even de goede vinden...

ps. hint kan je uit vinden welke fabrikanten allemaal jou chipset gebruiken, dus drivers van kan downloaden : http://linux-wless.passys.nl/query_hostif.php?hostif=USB

[ Voor 26% gewijzigd door djexplo op 29-05-2008 19:54 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• prometheus345479
Dit ziet er interressant uit, en mijn router zou het aan moeten kunnen. Het is alleen wel erg ingewikkeld, Is er ergens een soort openWRT intro voor iemand die er niets vanaf weet?
djexplo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:51:
Met een goedkope wifi usb dongle kan je wel een access point opzetten, vaak zit er een ZD1211 chipset in. Er zijn 100+1 verschillende drivers van fabrikanten beschikbaar met acces point mogelijkheden, kwestie van even de goede vinden...

ps. hint kan je uit vinden welke fabrikanten allemaal jou chipset gebruiken, dus drivers van kan downloaden : http://linux-wless.passys.nl/query_hostif.php?hostif=USB
is dit niet alleen voor linux? Ik werk met vista 64. (en heb zo niet ergens een reserve computer rondslingeren)

• djexplo
prometheus345479 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:10:
[...]
is dit niet alleen voor linux? Ik werk met vista 64. (en heb zo niet ergens een reserve computer rondslingeren)
Mijn idee was dat je jou usb stick opzoekt, kijkt welke chip er in zit, daarna alle fabrikanten met die chip opzoekt, en van die fabrikanten de beste (windows) driver download..
Zo heb ik zelf 2 verschillende usb stickjes met ZD1211 als accespoint ingezet.

Pagina: 1