Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel?] Post-adressen van Giro-stortingen naar Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het was lastig om het juiste forum en topic-titel te kiezen, maar ik vermoed dat Excel een belangrijk bestanddeel kan gaan worden van deze onderneming.

Probleem is als volgt; ik verwacht over enige maanden op een Giro-rekening elke week zo'n honderd betalingen binnen te krijgen.
Iedereen die betaalt krijgt -aangetekend- één en het zelfde produkt opgestuurd, het zal dus steeds gaan om hetzelfde bedrag of een veelvoud daarvan.

Natuurlijk wil ik niet handmatig de adressen overnemen van de website, maar ik heb absoluut geen weet van de mogelijkheden om dit anders te doen - en die moeten er toch zijn.

De vraag is dus: Hoe krijg ik de adressen van de bestellers zo automatisch mogelijk van de Postbank (website) op een label sticker?

(TNT Post heeft "Aangetekend Etiketten" die klinken of ze hiervoor wel heel goed geschikt zijn, maar ik heb ze nog niet gezien. Hopelijk zitten die niet in een boek met nietjes.)

Mensen met ervaring of ideeen?

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
Het is mogelijk een download te maken van de overboekingen op je postbankrekening naar een kommagescheiden bestand. Met de tekst importeer wizard of de functie "tekst naar kolommen" kun je zo je rekeningoverzicht in excel krijgen (ideaal om van alles uit te zoeken voor je belastingaangifte ;) ).
Het is ook mogelijk om met de afdruksamenvoegfunctie in Word een adressenbestand in excel op een etiketformaat te krijgen.
Echter, bij mijn weten staan er geen adressen in de overboekingen op je postbankrekening.

Verwijderd

Topicstarter
Echter, bij mijn weten staan er geen adressen in de overboekingen op je postbankrekening.
Wist niet eens dat je die info kon downloaden in een csv, die kennis scheelt al een hoop gezoek.

De adres-info zal door de betalers zelf in het mededelingen-vakje moeten worden gezet, andere manier weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 13:15 ]

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
Dan wens ik je veel sterkte toe met alle verschillende manieren waarop je klanten hun adres in het mededelingenvakje gaan zetten. Daar ga je weinig "automatisch" mee kunnen uitrichten.

• Strangelove
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 01:01
Nog een tip: www.orov.nl

Offline Rekening Overzicht !!!

Uitstekend en gratis Nederlands programma om al je mutaties (bijv. csv-files) in te laden.

Bijkans onmisbaar !

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mandurang schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:11:
Dan wens ik je veel sterkte toe met alle verschillende manieren waarop je klanten hun adres in het mededelingenvakje gaan zetten. Daar ga je weinig "automatisch" mee kunnen uitrichten.
Met een macro'tje in Excel zal zo'n 90% wel lukken. Daarna loop je het nog even handmatig na. Ik verwacht dat bijna iedereen toch zal gaan voor:
([commentaar])
[straat] [huisnr]([toevoeging])
([postcode] )[plaats]
([commentaar])

Er zullen enkel ook een aantal betalingen zijn waarvan je geen adres kan weten..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02

Dido

heforshe

offtopic:
Zo'n zogenaamd standaard adresformaat waar bijna iedereen wel voor zal gaan gaat je nog flink tegenvallen. Je krijgt 1 string binnen, en dan mag jij geautomatiseerd gaan uitzoeken waar je ene tag ophoudt en de volgende begint.
Blaat Pieter de Koning van Welystraat 123 A II (boven) 2536XY Hooge Vuursche Blaat
Foo Oude Gracht Weerdzijde 128 2393 AB Utrecht Bar

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Hm.. Dit moet toch op één of andere manier te doen zijn? Is er vanuit de Postbank bijvoorbeeld geen mogelijkheid om bij een overmaking een adres toe te voegen? Als dat een paar duppies per betaling kost, is dat geen probleem.

Ik neem tenminste aan dat er bedrijven zijn die vele duizenden bestellingen per dag krijgen en navenant veel overmakingen. Hier moet het overgrote deel van te automatiseren zijn. Mijn probleem is dat ik nog helemaal niets van dit proces afweet.

Maar ja, je moet ergens beginnen, en GoT is een plek waar veel uiteenlopende kennis is verzameld...

• Strangelove
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 01:01
Ik denk dat je hoop om NAW info vanaf je postbankdata netjes zult kunnen destilleren is volgens mij inderdaad behoorlijk ijdel.
Ik denk dat je, indien mogelijk, je toevlucht zal moeten nemen naar een webformuliertje dat klanten zal 'dwingen' de informatie gestructureerd in te vullen.

Maar goed, succes in ieder geval...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
MT940 berichten zijn tabdelimited, die kan je vast wel downloaden bij de Postbank?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 21:04
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:14:
Ik neem tenminste aan dat er bedrijven zijn die vele duizenden bestellingen per dag krijgen en navenant veel overmakingen. Hier moet het overgrote deel van te automatiseren zijn. Mijn probleem is dat ik nog helemaal niets van dit proces afweet.
Je beste kans is:
  1. Laat klanten deze informatie op een gestructureerde manier invullen (formuliertje)
  2. Link de overschrijving m.b.v. een factuurnummer (of klantnummer, etc...maakt niet uit hoe je het noemt, als het maar uniek is) aan de klant
  3. Verstuur
EDIT: Met Strangelove dus... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Muscrerior op 31-05-2008 00:21 . Reden: iemand anders was me weer eens voor... ]

Verwijderd

Topicstarter
Interessante info allemaal, ik ga er mee aan de slag.

Moeilijkheid is, dat het om een ouderen-produkt gaat - en webformuliertjes dus niet of nauwelijks aan de orde zullen zijn.

Komende week met de bank bespreking over hoe en wat. Er werd telefonisch al iets gemompeld over data-import in Excel sheetjes. Als de uitkomst van het gesprek zinnige ideeen heeft opgeleverd, zal ik deze in deze thread toevoegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 14:49 ]

Pagina: 1