Toon posts:

HDTV <> pc op 1080p @50Hz of hoger corrupt beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc op mijn HDTV aangesloten via een DVI>HDMI kabel.
het geeft een strak beeld tot op zekere hoogte.
als ik mn signaal vanaf mn pc aanpas zodat ie 1920x1080p op 50/59/60Hz wil draaien dan geeft hij corrupt beeld. Althans dat denk ik, ik heb een rode waas op het beeld. de reden dat ik op die frequenties wil draaien is omdat bij lager dan dat een irritante lag heeft in het beeld(dit is niet hdnm lag wat bekent is bij philips tv's. daar heeft deze geen last van, op 50/59/60 heeft hij dit ook niet)

videokaart: XFX Geforce 8800GTX met 2x DVI uitgang.
tv: Philips 42PFL9603D/10.
kabel: Delta-C DVI-D>HDMI kabel
in het boekje van de tv staat dat hij deze resolutie wel kan draaien op 60Hz, maar dit is tot op heden nog niet gelukt zonder corruptie.

ik heb al eens een andere kabel geprobeerd(dezelfde maar gewoon een andere) om uit te sluiten of het de kabel is, ook een converter van dvi naar comp(welke ook op de tv zit). beide mochten niet baten.

ook gekeken naar wat de videokaart als signaal uitstuurt. dit is 1080p50 HDTV. het lijkt er dan op dat dat 50Hz is, maar dit haalt ook niets uit. 720p50 en 720p60 is geen probleem.

op de tv kan ik selecteren wat voor signaal er binnen komt op een bepaalde ingang.
in de lijst staat oop pc bij, ook een optie spel. deze werken allebei niet. ook andere hd signalen werken niet zoals Blu-Ray, HD dig. STB en HD rec.

ligt dit nou aan de kabel of verkeerde instelling of ondersteuning van tv?
is het een optie om te kijken of een HDMI-DVI blokje icm een HDMI<>HDMI kabel iets uithaalt?
mochten jullie willen weten welke andere specs mn pc heeft laat het weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 17:16 ]

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
is het niet zo dat een hoop philips modellen problemen hebben met fullhd? werkt 1080i wel?

Verwijderd

Hierover is volgens mij voldoende te vinden op GoT. Ik ben het iig een aantal keren tegen gekomen. Je moet even je frequentie tunen. Dus ipv 50 Hz, 50,97 Hz oid.

edit: zoek ook op powerstrip

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ TomWinkelMolen

dit klopt maar dat ging over de oude modellen uit 2007. de mijne is van 2008 en heb ook vaak gelezen dat die daar geen problemen meer mee hadden. 1080i werkt wel zonder corrruptie maar het beeld is niet stil, anders gezegd ik kan goed zien dat het interlaced is :+.

@Mig29

de frequentie heb ik meerdere malen proberen af te stellen. maar met de nvidia control panel werkt dat niet echt lkkr. en powerstrip heb ik nooit aan de praat gekregen. op de een of andere manier kan ik nooit bij de advanced timing options. ik dacht dat dit te maken had met mn 8800GTX, zeker weet ik het niet.

Verwijderd

Topicstarter
schop