• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 12:43
Heren,

Niet lachen, heb een stom probleem.

Er is geen login van een lokaal account bekend, maar wel van het domein netwerk.

Nu heb ik bij msconfig ingesteld op boot in safemode, maar dan moet je lokaal inloggen wat helaas niet bekend is.

Het probleem is dus, hij start steeds in safe mode op. Als ik op F8 druk bij het opstarten, en doe een normal boot start hij alsnog in safemode op.

Wie o wie kan mij helpen?

Hartelijk dank!

Edit:

De c schijf is in windows gemirrored dus dynamish, en kan niet via een bootfloppy die boot.ini aanpassen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mexxwelll op 29-05-2008 16:51 ]

• Mexxwelll
niemand een idee?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 01:40

Nobby

Nuts!

Safemode met netwerkmogelijkheden, kun je dan niet inloggen op het domein?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Mexxwelll
Nee, hij start dus altijd op zonder netwerkmogeijkheden.

Verwijderd

hirens bootcd het local admin account wachtwoord resetten?
windows cd erin, dan recovery uitvoeren en dan fixboot geven

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:09:
hirens bootcd het local admin account wachtwoord resetten?
Iets verder lezen, want er is hier sprake van een softraid binnen windows met dynamische schijven.

Mexxwelll: ondanks dat je blijkbaar in de paniek-modus bent geschoten: je topic omhoog trappen na maar liefst twee uur (!) wachten terwijl het gros van de users die je hierbij zouden kunnen helpen met alle waarschijnlijkheid in de spits in de file staan komt nogal lomp over.

Probeer dat een beetje te vermijden als je wilt? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

owja, dan werkt hirens bootcd niet

kan je met f8 en dan last known good configuration resetten?

offtopic:
werkt de recovery mode wel met dynamisch softraid?

• Mexxwelll
Excuus alt-92, er word altijd snel gereageerd en zit beetje in de stress ja :)..

Ik ben al wat verder, hardeschijf eruit gehaald en in een ander systeem gehangen. Boot.ini aangepast en terug geplaatst in de server.

Ik kom weer in de server!

Nu gebruiker aangemaakt en opgestart in safemode.

Nu wil ik een systemstate terugzetten, doet NTBackup helemaal niets.

Nu heb ik de msi versie gedownload, geextract en gedraaid. Zelfde verhaal.

Iemand een idee?

Server opnieuw installeren, en systemstate terugzetten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mexxwelll schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:57:
Excuus alt-92, er word altijd snel gereageerd en zit beetje in de stress ja :)..

Ik ben al wat verder, hardeschijf eruit gehaald en in een ander systeem gehangen. Boot.ini aangepast en terug geplaatst in de server.
Dat wilde ik net voorstellen ;)

Maar als je er nu toch weer inkan, en je hebt de boot.ini ontdaan van z'n /safeboot switch - vanwaar nog die System restore dan?
Je kan toch gewoon de mirror weer rebuilden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mexxwelll
Er zijn heel veel rare problemen, event log kan ik inzien. Maar dubbel klik op één voor de details doet het dus niet.

Verder is de services.msc pagina corrupt en ga zo maar door.

Ik denk systemstate terug, en verder.. maar NTBackup doet dus niets.

/edit:

Extended view van services.msc doet het niet, Standard wel. Nu zie ik dat heel veel services die op automatic staan niet gestart zijn.

Als ik hem wil starten krijg ik deze melding: 'Error 1053: The service did not respond to the start or control request in a timely fashion'

[ Voor 36% gewijzigd door Mexxwelll op 29-05-2008 21:08 ]

Pagina: 1