[Urban] Testcase: Kasteel Rochendaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd zijn de urban topics wel erg populair, toch maak ik ook maar een testcase aan. Ik vind deze foto's niet heel bijzonder, dus ik zou graag willen weten hoe ik de foto's spannender kan krijgen. Ik vind het moeilijk een interessant beeld te maken van ruimtes waar geen mensen of dingen in staan.

1. De eetzaal
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a310/DeWereldIsEenSpeeltoneel/_MG_6657_got.jpg

2. Het kapelletje
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a310/DeWereldIsEenSpeeltoneel/_MG_6687_got.jpg

3. De trap
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a310/DeWereldIsEenSpeeltoneel/_MG_6728_got.jpg

4. De hal
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a310/DeWereldIsEenSpeeltoneel/_MG_6704_got.jpg

5. Het gebouw
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a310/DeWereldIsEenSpeeltoneel/_MG_6795_got.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knappe locatie, dat wel, maar de foto's lijken me niet direct "professioneel" eerder gewoon kiekjes... Ik weet niet of dat je bedoeling was.

Maar ze doen me helaas dus niet veel :/ ik denk dat je ruimere en donkerder beelden moet schieten om de kasteelsfeer wat te bereiken... Ook letten op details die de geschiedenis van het pand wat mysterie geven, zoals je in een labo "notities" of gebruikte reageerbuizen zou vinden, die vertellen een verhaal.

Zoek dit ook in dit kasteel, geef het gevoel dat het verlaten is door angst voor spoken of zo, doe blijken alsof er een moord gepleegd is of zo ;)

dan worden de foto's meteen interessanter

mss 'snachts eens terugkomen met een goeie zaklamp en statief ;)
Het zit'm echt in de details.... en de ruime beelden moeten goed contrast hebben, misschien een dromerige of spookachtige sfeer

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik vind de foto's zelf ook niet erg hoogstaand, maar vandaar dat ik ze juist in een testcase heb gezet. Misschien moet ik toch voortaan ook meer op details richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Ik vind de lege ruimtes niet leeg overkomen, je moet opassen dat je 't niet recht toe recht aan fotografeert, maar zoeken naar speciale eigenheden van zo'n geboden. Iets wat zo'n plek uniek maakt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is denk ik wel een goede tip. Ik zal t de volgende keer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

De traphal vind ik zeker geslaagd :9~

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Dit zijn inderdaad bijna de plaatjes die je tegenkomt bij een advertentie 'huis te koop'

Erg mooie locatie! Daar valt veel meer uit te halen, ik zou zeggen probeer nog eens terug te gaan, en neem dan lekker de tijd voor de details/verschillende standpunten!

Je bent iig op de goede weg!

Ik vind de traphal overigens wel het mooist.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat de foto's als "kiekjes" aandoen heeft misschien niet zozeer met de foto's te maken, maar met de bewerking.
De foto's zijn nu gewoon neutraal. Terwijl je anders bij Urbex vaak een wat meer dramatische bewerking ziet (meer contrast, andere toning, vignetering, desaturatie soms).

1, 2 en 3 zijn op zich aardig. 4 vind ik niks.
Kijk wel uit met je belichting. Je hebt erg snel last met ramen. Nou is dit nou eenmaal erg lastig. Je zou misschien eens kunnen kijken naar een lichte HDR bewerking.
foto 5 is gewoon overbelicht, die had je wel wat minder kunnen belichten.

Edit: zelf vind ik bij urbex ook vooral de detail foto's het mooist, probeer daar inderdaad eens iets mee te doen. Foto's van een hal of een trap zie je overal en bij elke urbex shoot. Het zijn juist de details die het verhaal van de locatie vertellen.
Dat is ook de kunst van Urbex denk ik, om alleen met je foto's een beeld te scheppen van de geschiedenis van de locatie.

[ Voor 24% gewijzigd door M a r c o op 09-06-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Eindelijk 's een urbex testcase zonder overdreven vignetting en vreemde kleuren. Helaas, zoals al eerder gezegd, er valt meer uit te halen. Zeker die shots met licht van buiten. Probeer 's de "semi-hdr" techniek in photoshop.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ken je deze? Deze vind ik wel inspirerend. [showcase] Klein kasteeltje in het bos

Kasteeltjes zijn hot momenteel - binnenkort maar eens naar Almere, daar staat er ook nog eentje leeg ;)

@Wijnands : mee eensch! Maar binnen vind ik het effect wel lekker - was ook gewoon als inspiratie bedoeld, niet als doel natuurlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 09-06-2008 15:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Daar heb je bij #10 en #12 een typisch voorbeeld van wat ik vaak niet leuk vind aan dat soort shoots. Maar goed, smaken verschillen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie, ik had hier al even niet meer gekeken.

@ Marco: Bedankt voor je reactie, ik ben het denk ik wel met je eens. Ik doe ook vaak met Urbex wel details, maar ik wilde juist eens een shoot proberen met alleen ruimtes.

@ Wijnands: Ik zal het eens proberen. En inderdaad, ik wilde de foto's zo min mogelijk bewerken, omdat ik me daar vaak aan stoor bij series van mensen die dat wel erg doen.
Pagina: 1