Ik heb sinds een tijd geen surround sound meer, ik heb een logitech x-530 setje (5.1 surround dus) maar het geluid wat er uitkomt is 2.1 , dus links en rechts en subwoofer. de centre en rear kanalen doen niets.
Na het nakijken van alle instellingen had ik toch echt alles op surround ingesteld, uiteindelijk ben ik gaan rommelen met een aantal affecten die in te stellen zijn via de meegeleverde software (Het betreft de " - Realtek 850 7.1channel AC'97 audio codec" oftewel, de standaard geluidschip van mijn Asrock 939 Dual Sata2 moederbord.)
Tot mijn grote verbazing heb ik wél surround sound als ik instel dat het geluid moet worden afgespeeld alsof ik onder water woon, of in een auditorium zit, ik heb dan uit alle 5 de speakers + sub geluid, en zodra ik het uitzet, valt het weer terug naar 2.1
Wat ik zelf verder nog gedaan heb,
Controleren van alle kabels, hier was niets mis mee.
Updaten van de sound drivers naar de nieuwste versie op de Asrock site, dit had ook geen effect.
Gelezen van de FAQ
Gezocht in dit subforum naar relevante topics.
Mijn besturingssysteem is Windows XP
Maar helaas heeft dit mij niet verder geholpen.
Na het nakijken van alle instellingen had ik toch echt alles op surround ingesteld, uiteindelijk ben ik gaan rommelen met een aantal affecten die in te stellen zijn via de meegeleverde software (Het betreft de " - Realtek 850 7.1channel AC'97 audio codec" oftewel, de standaard geluidschip van mijn Asrock 939 Dual Sata2 moederbord.)
Tot mijn grote verbazing heb ik wél surround sound als ik instel dat het geluid moet worden afgespeeld alsof ik onder water woon, of in een auditorium zit, ik heb dan uit alle 5 de speakers + sub geluid, en zodra ik het uitzet, valt het weer terug naar 2.1
Wat ik zelf verder nog gedaan heb,
Controleren van alle kabels, hier was niets mis mee.
Updaten van de sound drivers naar de nieuwste versie op de Asrock site, dit had ook geen effect.
Gelezen van de FAQ
Gezocht in dit subforum naar relevante topics.
Mijn besturingssysteem is Windows XP
Maar helaas heeft dit mij niet verder geholpen.