Ervaringen met online telecom winkels

Pagina: 1
Acties:

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:57
Na even gezocht te hebben naar een thread over ervaringen bij het halen van gsm/smartphone devices bij webstores in combinatie met een nieuw contract of een contract verlenging (waar ik niets over kon vinden), dacht dat het misschien tijd was voor een nieuwe thread.

Wat niet de bedoeling is:

- discussies over de toestellen zelf
- discussies over de abonnementen zelf

Wat wel de bedoeling is:

- Hoe verliep het contract verlengen/afsluiten bij de webshop?
- Hoe verliepen technische problemen/garantie issues bij de webshop?
- Waren er problemen met de eigenlijke provider?

Indien dit topic hier niet thuis hoort/uberhaupt geen plaats heeft, gewoon afsluiten aub :)

• BradKing
Ik ben inderdaad op zoek naar een goeie tent om een contract verlenging + toestel te halen voor mijn hi abonnement, aangezien hi zelf het toestel (nog) niet heeft. Ik heb al contact gezocht met hi over ervaringen die zij zouden hebben met dit soort online tenten, als dit alles goedgekeurd wordt zal ik nuttige info hierover ook hier bijhouden.

In de pricewatch staan eigenlijk ook alleen zaken die ook losse toestellen doen, vandaar dat ik toch maar een forum draadje zocht.

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:55
Staan deze ervaringen niet allemaal vermeld in de pricewatch?

• BradKing
cable-one schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:33:
Staan deze ervaringen niet allemaal vermeld in de pricewatch?
Voor een (groot?) deel wel ja. Maar zoals ik al zei er zijn best een paar zaken die niet in de pricewatch staan en mensen die een shop review achterlaten praten niet vaak over de ervaringen met het product zelf, maar meer over de ervaring met de shop.

Ook begrijp ik dat mensen die een negatieve ervaring met een shop hebben dit vaak nogal bot opschrijven in de reviews. Het gaat mij meer om de ervaringen met de contracten en verdere dienstverlening dan over de webshops zelf.

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb laatst een Vodafone abonnement van twee jaar in combinatie met een mooie Nokia N82 black :) besteld bij algebeld.nl. Hoewel de website er nogal brak uitziet, vond ik de service super. Ze reageren snel als je een vraag stelt en bovendien was de boel snel geleverd.

Op zondagavond heb ik het besteld. Vervolgens heb ik het contract met de andere benodigde gegevens ingescand en per email naar ze gestuurd, en woensdag had ik het pakketje al in huis. :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
-> SF

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Bij de goedkopere shops krijg je soms(/vaak) Europese toestellen ipv Nederlandse. Dit betekent dat je geen Nederlandstalige handleiding krijgt, maar wel een Duitse bijvoorbeeld. 90% van de kopers zal daar niet veel om geven uiteraard, dus je kunt er mooi je voordeel mee doen :)

Ik heb bij meerdere shops ooit telefoonabonnementen + telefoons gekocht, en het is eigenlijk altijd goed gegaan. Hoewel ik geluk heb dat ik nog nooit van de garantie heb moeten gebruik maken. Algebeld.nl, Typhone & Smartphonestunts.nl zijn trouwens degene die me het beste geholpen hebben (orderafhandeling, snel reageren op vragen).

Vergis je trouwens niet in de ogenschijnlijke "lullige webshopjes", die doen naar verluidt duizenden abonnementen per maand. Daar kan de Phonehouse of de Belcompany om de hoek alleen maar van dromen :)
Pagina: 1