Toon posts:

Win2k boot probleempje (Maxtor HD?)

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Win2k Pro en als ik opstart zie ik dan dat Win2k opstart scherm met dat progressiebalkje onderaan. Op een gegeven moment stopt dat balkje en stopt ook dat bewegende blauwe lijntje. Dit duurt ongeveer 30 seconden á 1 minuut en dan gaat ie of verder met normaal opstarten of ik krijg een error dat er een fout is opgetreden met de IDE device (blauw scherm in w2k stijl).

Ik heb een 20.5Gb 7200rpm Maxtor Harde schijf. En ik heb eens gelezen dat daar problemen mee zijn onder W2k. Service pack 1 is er nog niet in t nederlands dus k weet niet of dat zou helpen maar heeft iemand een andere oplossing?

Thnx in Advance

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Ik denk dat je je HD even aan IDE1 of 2 moet hangen, om dan de Win2k drivers van je RAID/UDMA controller te installeren!

Verwijderd

Topicstarter
k heb een Asus A7v en ik had m al aan me ATA100 controller gehangen maar dat von ik nix.
Maxblast herkende m ook niet enzo.
Nu heb ik m aan me Secondary IDE (master) gehangen.

Bedoel je ff van IDE kanaal wisselen?

Verwijderd

Mijn Maxtor ATA100 HD zit bij mij ook op de ATA100 Primairie op Asus A7V. W2k start in totaal op in exact 2 minuten. Die balk doet bij mij ook wat jij beschrijft. Is dit nu normaal, snel, langzaam? Heb nog geen Bios 1003 geflashed, wel de laatste Promise en Via drivers geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog niet geflashed naar 1.003
maar idd ook de drivers wel goed geinstalleerd. Ik kon geen Maxtor update of Win2k update vinden dusseh ik denk dat ik ook maar ga flashen naar 1003 want ik weet verder ook nix anders meer. K heb elke setting gehad.
Hij start nu wel ALTIJD helemaal op maar t duurt me gewoon te lang.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Ik denk niet dat het servicepack helpt, maar hij is er inmiddels in het Nederlands....:

http://download.microsoft.com/download/win2000platf orm/SP/SP1/NT5/NL/sp1network.exe

Oh ja...dat het blauwe balkje zolang blijft hangen is normaal. Ik heb het op verschillende comps. Hij zit dan namelijk te knoeien op het netwerk ofzo...of probeert dat als je geen netwerk hebt...

Verwijderd

Wat staat er precies in dat blauwe scherm, want ik heb precies hetzelfde probleem gehad.

Verwijderd

Heb Win2K op maxtor 61 GB (55 GB effectief) aan Promise Ultra66-kaart hangen, geen problemen, behalve (hoort dit zo?):

*Kies in BootMagic mijn Win2k-systeem
*5 seconden zwart scherm
*win2000 text-"laad"balk flitst snel
voorbij in 3 seconden
*komt in grafische modus
*start verder normaal op

Oftewel stap 3 is het "probleem"
eerst zwart scherm, vervolgens voorbij flitsen.

Verwijderd

Baalberith: misschien heeft het er niets mee te maken, maar ik las ergens dat jij je Thunderbird een aardig eind overklokt had (ruim over 1Ghz), terwijl je een (standaard) Coolermaster H-51 gebruikt. Die H-51 gaat 'officieel' tot 933 Mhz. Wordt jouw CPU niet erg warm? Mijn Thunderbird 800@800 wordt met diezelfde H-51 al +/- 52C.
Pagina: 1