[OSX] USB problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:03

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Heej!

Ik heb dus een Macbook (2.1 Ghz, 2 gig ram) met daarop OSX 10.5.2 en Windows XP SP 2. Nu heb ik een paar weken geleden een Sitecom CN-034 USB Hub gekocht. De eerste weken ging alles prima, daarna deed niks van de aangesloten apparaten het meer.
Bonnetje kwijt, dus maar een nieuwe gekocht vandaag. Ik sluit de hub aan, plug mijn muis, toetsenbord, en geluidskaart er in, en alles loopt weer als een trein. Totdat ik word gebeld, en bij terugkomst de screensaver zie. Ik klik deze weg (met het toetsenbord op de MB zelf), en kom er achter dat de geluidskaart, het toetsenbord en de muis zijn "verdwenen". Oftewel, de hub is weer kapot.

Ik snap er werkelijk niks meer van, wat doe ik fout?

Hier in ieder geval het berichtje dat ik eerder had gepost, maar waar helaas geen reacties op waren:

Hoi,

Sinds een maandje of twee heb ik een Macbook. Deze heeft echter maar 2 USB poorten, dus om dit probleem op te lossen maak ik gebruik van een USB hub van Sitecom . Dit is een powered USB 4 poorts USB 2.0 hub.

De eerste maand deed ie het perfect, maar de laatste week niet meer. Om het probleem samen te vatten:
- Er is volgens mij niks mis met de stroomvoorzieningen, de aangesloten apparaten hebben stroom.
- Er is niks mis met de USB kabels, ik heb andere geprobeerd.
- Er is niks mis met de hub zelf, voordat OSX of Windows is opgestart krijgt bijv. de muis stroom, nadat OSX of Windows (XP) is opgestart niet meer. Andere aangesloten apparaten (Tascam US 122L geluidskaart) blijven stroom krijgen, maar worden niet meer herkent door het OS.

Verder doen alle USB apparaten het wel als ze rechtstreeks worden aangesloten.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Het probleem doet zich bij zowel OSX (10.5.2) als bij Windows (XP, SP2) voor.

Alvast bedankt!

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

En die eerdere thread ben je kwijt of je begrijpt niet dat je die nog een keer een zetje mag geven?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Die zat in het Opslag-forum, maar ik weet niet waar ik dit moet zetten, aangezien ik geen idee of dit probleem veroorzaakt wordt door OS X of de hub zelf, vandaar.

Maar als je het liever niet hebt hier, verwijder hem dan maar, dan geef ik die in het opslag-gedeelte wel een schop (alhoewel er misschien mensen zijn die soortgelijke problemen hebben gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Het mag hier blijven :).

De volgende keer kun je evt. contact opnemen met een moderator van het desbetreffende forum of een topic report aanmaken als je een topic wilt laten verplaatsen. Kicken mag in principe na 24 uur.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Misschien is er een piekspanning onstaan in de hud door het aansluiten van meerdere apparaten. (kreeg vroeger weleens zo'n melding in XP) Zou vreemd zijn dat je zo 2 hub's kapot hebt gekregen maar probeer eens de geluidskaart op een vrije usb poort te zetten en de muis incl toetsenbord via de hub

Heb je de mogelijkheid om de hub op een XP machine te testen. En dan niet de XP in bootcamp.. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
Ben vandaag naar Paradigit geweest, nadat de support van Sitecom had aangegeven dat het toch om een hardwarefout zou gaan. In de winkel deed alles het prima, en tot nu toe hier ook nog.

Op diverse internetfora werd juist aangeraden om de geluidskaart op een powered usb-hub aan te sluiten, omdat de kaart de volledige 500mA (?) van een usb poort gebruikt.

Ik had de hub trouwens al op Vista getest (op een andere computer, niet de MB). Maargoed, deze doet het nu nog, dus hopelijk was het puur toeval.

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Dan zou het waarschijnlijk toch een vorm van piekspanning zijn geweest denk ik dan, en inderdaan, ik zou zo'n muziekkaart ook gewoon op een losse/vrij usb poort aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
waarom denk je dat Apple ieee 1394 oookwel bekend onder de naam firewire op de markt heeft gebracht ?

juist: stabieler, betrouwbaarder en ook nog eens simpeler protocol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Topicstarter
@ Vhond, ik zocht eerst ook voor een FireWire geluidskaart, maar als frequent gebruiker van Gigastudio had ik een kaart nodig die de juiste (ASIO en gsif) drivers bezat. De FireWire kaarten die zowel over ASIO als gsif drivers beschikken zaten (en zitten) ver boven mijn budget (als student).

Anyway, hubje doet het nog prima nu :)
Pagina: 1