• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Vandaag even een shuttle k45 barebone in elkaar gezet met een een Core 2 duo E2220. echter de temp loopt naar mijn mening in idle ( bios ) wel erg hoog op.
CPU haald de 68 graden als smart fan modus aanstaat en system haald de 48 graden. Nu verbaasde ik me erover dat ik volgens mijn geen cool-paste hoefte te gebruiken bij de standaard boxed koeler die bij de proc zat. Maar begin nu toe wel te twijfelen.

Nu lees op internet wel dat barebones warmer worden dan een gewoon pc, maarja is dit normaal of moet ik misschien toch even cool-pasta ertussen doen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:02
Voel zelf eens even met je hand aan het koelblok. Wordt deze warm/heet (anders thermometer erij houden)? Zo ja: dan is het gewoon heet in je kast. Doe er nog een fan bij. Anders kan het een meetfout zijn of zit er idd geen koelpasta op (wat vreemd zou zijn, aangezien boxed koelers al standaard pasta hebben). Ben je het plastic velletje om de pasta te beschermen niet vergeten te verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door Bitage op 29-05-2008 16:26 ]

• w00d
Begon wel even te twijfelen over het plastic toen ik het las, dus even koelblok eraf gehaald, maar geen plastic. Het rare is dan wel weer dan de koelblok enkel contact met een hoek van de processor. Het zit dus niet netjes in het midden, maar wat meer naar 1 hoek toe.

Maarja hij kan niet anders dan zoals die zat. Denk dat ik morgen even nieuw koelpasta haal en dat erwel tussen doe. Of iemand nog betere iedeeen

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Dan zit de koeler er toch niet goed op, als hij maar met 1 hoek contakt maakt. Gewoon ff opnieuw doen(met nieuwe pasta) en dan kruislings bevestigen.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• w00d
Nieuwe koelpaste was de truuk. Nu is de CPU 43 graden idle en systeem rond de 48 graden. Systeem is nog aan de hoge kant, maarja et is ook een barebone.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
hoi, dit topic is oud maar voor mij vandaag wel van toepassing...
heb een K45 Shuttle gekocht, maar de temperatuur van de CPU en systeem zijn enorm hoog (CPU 70 graden, systeem 58).
Dit kan niet goed zijn...
Ook heb ik hetzelfde probleem dat de koeler contact maakt op een hoek van de CPU.
Ik vind de koeler niet goed passen in de 4 bevestigingspunten, hebben meer mensen dit ook zo ervaren ?

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

ik heb zelf geen ervaring met barebones maar heb je al nieuwe koelpasta geprobeerd of de koeler wel goed aangedrukt (Soms is er meer kracht nodig dan je denkt)

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Pagina: 1