bovag garage wil vooraf onder bovag bepaling uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22
ik zit met een kwestie.

Ik heb een auto op het oog bij een Bovag garage.
aangezien die niet om de hoek zit, heb ik telefonisch al wat overlegd met hem over garantie en aflevering.

het aanbod luidt:
auto € x
garantie apk en afleverbeurt € x
km stand is 114.950

Nu.
ik wil de auto wel voor prijs x en wil ook x bijbetalen voor de apk, 6 maanden garantie en de afleverbeurt. Echter staat over 5.050 km een grote beurt op de onderhoudsplanning inclusief een behoorlijk prijzige distributieriem beurt. Uiteraard heb ik gevraagd aan de garage hoe zij hiermee omgaan.
Het antwoord was: neeee... dat hoeft pas bij 150.
ik: nee, 120
zij: nee. 150.

Navraag bij enkele merkdealers vertellen mij allen 120.000.

Ik weer naar de bovag garage gebeld: nee, het is echt 120.

hierop reageerde hij dat hij hem eigenlijk zo wil verkopen, zonder garantie of niks, alleen apk. Ik legde uit dat ik dat niet wil. Hij biedt hem aan voor een meerprijs met garantie e.d., en dat iwl ik dan ook, maar wel inclusief die grote beurt. Maar hij wijst dit af.

Ik met Bovag bellen en bovenstaand uitgelegd.
reactie van Bovag: hij biedt aan, u aanvaardt. Hij heeft zich dan te houden aan de opgestelde richtlijnen, wat ondermeer inhoudt dat de garage moet voorzien in de naastliggenste (?) onderhoudsinterval.
ik: dus 114 gelopen, met 120 een grote beurt, dan MOET hij die beurt uitvoeren?
Bovag: ja!

maw,
als er op 90 en 120 een interval is, dan ligt 114,9 natuurlijk veel dichterbij de 120 dan de 90, dus moet de garage voorzien in de beurt van 120.

Wat nu?
Ik wil die auto graag en ook voor het aangebodene, maar de garage houdt stug vol dit niet te willen.
Ik heb zijn aanbod ondertussen maar uitgeprint, en wil eigenlijk zaterdag zeggen, zoals hier aangeboden; hier heb je je centen en de inruilauto, wanneer lever je?

Wie heeft ervaring met een dergelijke situatie?
wat zijn mijn opties?
hoe zouden jullie dit aanpakken?

het enige alternatief dat ik zou hebben is het bedrag x niet te betalen en daarvoor zelf de grote beurt te laten uitvoeren. Zou ik gezien het bedrag nieteens erg vinden (we hebben het over forse afleverkosten) maar dan heb ik dus geen garantie! :{ en dat zie ik dan weer niet zitten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik zou lekker verder rond kijken en hier zeker niet kopen.
Je hebt nu al een raar gevoel bij deze garage. Bespaar jezelf de ellende.

[ Voor 39% gewijzigd door DeeJee op 29-05-2008 14:52 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 00:36
Tja, als ik die garagist zo bezig hoor... ik zou zeggen, zoek jezelf een andere leuke auto (en zeker een andere garage). Als ze nu zo moeilijk doen, kan ik me voorstellen dat ze over de garantie ook moeilijk doen als je binnen 2 maand met een probleem zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gun jij hem nog die centen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
klopt, maar het het geval doet zich voor dat ik al een tijdje zoek naar precies dit.
een alternatief was ik afgelopen week al van weggelopen (merkdealer notabene) die net zulke rare fratsen had en zichzelf uit de notabene dealergarantie wilde uitlullen.
Het aanbod is nihil (althans rond dit kilometrage, en uitvoering)

en nee, ik gun hem de verkoop mnisschien niet meer, maar mijzelf wel die auto :+
En anderzijds vind ik dat Bovag A, ook Bovag B betekent en dat ie zich maar te conformeren heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 29-05-2008 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

andere auto bij een andere dealer uitzoeken, duiken om onder regeltjes uit te komen gaat niet handig zijn bij eventuele garantieclaim :/

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De garage is vrij duidelijk, hij geeft gewoon de opties aan. Als jij het er niet mee eens bent moet je de auto niet kopen. En de Bovag heeft richtlijnen en afspraken, maar gelijk hebben is 1 ding, gelijk krijgen is iets anders.

Je kunt nu al zeggen dat de garage straks het werk niet gaat uitvoeren als ze dat nou al aangeven.

Over die distributieriem.

Meestal moet de riem om de 60k - 100k vervangen worden. 120 of 150k lijkt me voor een riem heel veel (of het moet een ketting zijn) dus waarschijnlijk is die al een keer vervangen.

Als hij dus om de 60k een vervangen moet hebben zal dat bij normaal interval idd bij de 120k zijn.
Maar hou er rekening mee dat als de riem de eerste keer pas bij 90k vervangen is de riem echt niet bij de 120k vervangen hoeft te worden maar gewon bij de 150k.
Dus het verhaal van de garage klinkt niet eens onaannemelijk als je er vanuit gaat dat hun weten wanneer er onderhoud gepleegd is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb geen idee wat je voor die auto moet betalen maar waarom wil je persee die auto ? Om wat voor auto gaat het eigenlijk en wat is de prijs als ik zo brutaal mag zijn ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rimpeldinky schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:57:
andere auto bij een andere dealer uitzoeken, duiken om onder regeltjes uit te komen gaat niet handig zijn bij eventuele garantieclaim :/
Dat lijkt mij ook. Een 2e hands auto kopen is tot op zekere hoogte altijd een beetje een gok (je weet nooit exact wat er allemaal met de auto is gebeurd). Een dealer die dan een beetje meewerkt en betrouwbaar lijkt lijkt me in dat geval toch wel belangrijk

* TERW_DAN heeft vorige week een andere auto gekocht, maar in de zoektocht daarnaar ben ik de nodige dealers tegengekomen waarbij ik me echt afvroeg of ik daar uberhaupt een auto wilde hebben, ook al waren de auto's an sich niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Volgens mij is het vaak zo dat mensen inderdaad besluiten ergens een 2dehands auto te kopen op basis van de uitstraling van de garage, de indruk over de personen en het gevoel wat ze erbij krijgen.

Tuurlijk moet de garage de auto hebben die je zoekt, maar ik zou persoonlijk bijna nooit een auto ergens kopen als ik een slechte indruk krijg van de garage en hun werknemers/regels/afspraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Grote beurt is natuurlijk leuk erbij maar vervangt hij dan gratis ook de distributieriem? let daar goed op!

het lijkt mij namelijk niet.

Ik kocht bij 75.000 kilometer waarbij de interval voor distributieriem bij 90.000 op de planning stond, bij de koop bedongen dat de riem op hun kosten vervangen zou worden. En dat hebben ze gedaan

[ Voor 61% gewijzigd door Slasher op 29-05-2008 15:11 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb mijn huidige wagen bij een handelaar gekocht, hij bood mij alles aan wat hij wou regelen voor de auto, dit heb ik geweigerd en ik ben er blij om ook want het heeft mij veel centen bespaard. Hij was goudeerlijk tegen mij en dat is ook gebleken! Ik ben toen eerst naar hem toegegaan, gezellig babbeltje gemaakt, auto van alle kanten bekeken, toen een test ritje gemaakt en verteld dat ik later terug kom dat ik er over na denk en dat ik het er thuis op tafel gooi ( din was op dat moment ziek ). Volgende dag ben ik er weer naar toegegaan samen met een vriend en hebben we samen naar de auto gekeken en die man kwam weer vriendelijk naar me toe, hij was niet op dringend ( Als iemand opdringerig is, dan loop ik gelijk al weg, dan hoef het voor mij niet meer! ). en toen hebben we een nette deal gesloten :)

Dit was de eerste waar ik na ging kijken en het was gelijk raak en nog wel 10min van mijn huis af :P maar goed dat is geluk hebben.

Oh en bij een 2e hands auto moet je altijd geluk hebben!

Hoort dit niet in VV thuis ?

[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 29-05-2008 15:17 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Een auto kost volgens mij wel meer dan X euro. Eerder iets van XX.XXX euro, of bij een tweedehands wellicht X.XXX euro. Maar als ik wat dan ook koop van meer dan zeg maar 2.000 euro wil ik gewoon een goed gevoel hebben bij de aanbieder.

(Die 2.000 is overigens geen vaste grens. Als ik een lens van 200 euro koop, geld dat ook.)

Geen goed gevoel, is voor mij reden om weg te lopen.

Zoals ik het zie, heb je bij deze garage garantie tot aan de deur. Zoals iemand al opmerkte: Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn verschillend en als ik het verhaal zo lees, probeert men nu al onder alle mogelijk dingen uit te komen. Dus als er straks echt wat aan de hand is, geven ze ook niet thuis.

Ik zou hier geen auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kan je die auto niet superkaal kopen met flinke korting? (geen beurt/garantie/etc)

Laat je die beurt en riem wel door een andere Garage uitvoeren, heb je alleen geen garantie maar dat moet niet zon probleem zijn.

Als je die auto echt zo graag wil, dan zou ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Waarom heb je de garagist niet gewezen op de echte BOVAG-bepalingen? Of waarom heb je bij BOVAG geen klacht ingediend tegen die garagist?

Ik had allebei gedaan en daarna ergens anders gaan shoppen voor een auto... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Stel dat het een particulier was, zou je van particulieren kopen? Wil je zo graag deze auto dat je dit zou doen? Dan kan je hem net zo goed van deze dealer kopen. Aangezien hij zo terughoudend is, denk ik dat er iets groots aan staat te komen, iets wat misschien wel binnen korte tijd stuk zou kunnen gaan. Hebben deze auto's bijvoorbeeld een gemeenschappelijk mankement? bijvoorbeeld slechte versnellingsbakken ofzo?

Neem een kenner mee zou ik zeggen en trap 'm flink op de staart bij de proefrit en schakel een paar keer op het verkeerde moment... En natuurlijk ff snoekduikremmen en heel hard achteruitrijden. En een handrembochtje, gewoon voor de lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

kraats

Ik rol

Het komt mij een beetje vreemd over. Een beurt is toch geen recht van de koper? Het lijkt me prettig als een verkoper je wil helpen door je korting op, of een gratis beurt te geven, maar ik kan me niet voorstellen dat hij verplicht is dit te doen. Net als jij niet verplicht bent die beurt uit te laten voeren of bij hem af te nemen. Het hoort bij het standaard onderhoud waarvan jij beslist of je dit wel of niet op je auto wilt uitvoeren. Als hij je korting wil geven mag je blij zijn, maar ik zou persoonlijk niet meer dan dat verwachten. Of ben ik nou een te nuchtere boer in de hedendaagse maatschappij?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
@ slasher:
nofi, maar lees de TS nog eens ;)

@Rev!
Hij WIL juist dat ik hem superkaal koop. maar we hebben het over een 16000 euro, en dan wil ik graag wel wat maandjes zekerheid om de eerste klappen op te vangen.

@ Max, heb ik nog niet. Als ik hem daar nu op wijs zal de auto wellicht a.s. zaterdag op misterieuze wijze anders staan aangeboden of hij is zogenaamd verkocht. (of iet natuurlijk) Anderzijds is deze verkoper er zaterdag niet en gok ik er stiekum op dat ik er met de eigenaar wél uitkom (volgens mij de vader van) wanneer ik hem wijs op die bovag bepaling.

ergens vind ik het niet erg om de auto zonder die beurt te kopen.
het gaat om 1250 euro extra
maar alleen de distri vervangen bij deze auto met deze motor kost al 890 euro. Met de rest van de beurt erbij haal ik het wellicht wel, maar nogmaals, dan koop ik een auto van 16000 euro bij een Bovag dealer notabene zonder garantie :| 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 07:24

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zou er niet kopen.

Straks geeft hij aan dat alles gedaan is, kom je er over een jaar achter dat de oude distr.riem er nog op zit, nadat hij geknapt is. Je garantie is dan wel verlopen en zal het hem een rotzorg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

paQ schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:18:
@ slasher:
nofi, maar lees de TS nog eens ;)
Ok duidelijk, vond de TS beetje slecht leesbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Ah, ik zie het probleem al; zie de 2 quotes uit de Voorwaarden BOVAG Garantie:
De garantie betreft zowel het herstel van gebreken die ten tijde van de koop niet waarneembaar
waren, als het herstel van gebreken die tijdens de garantieperiode ten gevolge van normaal gebruik
zijn ontstaan. De kosten van herstel zijn geheel voor rekening van de verkoper.
Hier beroept de BOVAG zich dus op in het gesprek met de topicstarter.
Reparaties of vervanging van onderdelen ter gelegenheid van normale gebruikelijke
onderhoudsbeurten, voor zover niet voortvloeiend uit de gebrekkige uitvoering van de voor de
aflevering door de verkoper verrichte onderhoudsbeurt, vallen niet onder de garantie.
Hier beroept de verkoper zich dus op omdat het een gebruikelijke beurt gaat betreffen.

Tja, als ik verkoper was zou ik ook voor het laatste artikel kiezen. Desondanks; als je als koper nu al weet wat eraan zit te komen qua onderhoud en je wil de auto heeeeeeel graag hebben, is het misschien een idee om met de verkoper vast te leggen dat jij bedrag x bijdraagt aan de komende beurt en dat de rest van de gebreken/handelingen voor zijn rekening zijn?

He Slasher! :w

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik zou voor die 16000 euro ook meer zekerheid willen hebben. Ik zou lekker verder zoeken, er staan zat auto's bij betrouwbare dealers te koop, die je wel de zekerheid geven.

Hey Octan :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
@ Max,
door die verwaaring heb ik dus ook de Bovag opgebeld.
Maar die zegt dat 'afleverbeurt' inhoudt, dat het onderhoud van de naastliggende interval rond moet zijn. M.a.w., als hij 94 had gelopen, en die beurt was uitgevoerd, dan hoeft de garage ook maar garantie te geven op alles wat daaronder valt.

Sja, ergens heb ik zoiets van: eigen schuld, dikke bult, dan had je deze auto maar nooit moeten inkopen / ruilen. Ondernemersrisico, maar volgens zijn lidmaatschap bovag, dient ie die beurt dus uit te voeren MITS hij deze aanbiedt en de koper daarmee akkoord gaat.

Dat laatste is dus het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 07:19
Gaat dit om een passat? De prijs die jij noemt zijn dealerprijzen. Distributieriem vervangen kost bij een dorpsgarage nog niet de helft. Ik zou zeggen dat ik de auto nam met beurt. en anders laat ik hem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
SG->VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Snelle Henkie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:19:
De prijs die jij noemt zijn dealerprijzen. Distributieriem vervangen kost bij een dorpsgarage nog niet de helft.
Vervangen van een distributieriem is veel arbeidsuur. en arbeidsloon is overal hoog, ook bij een dorpsgarage, en als het goedkoper is, zal het zeker niet de helft zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Is mijn persoonlijke ervaring. Kostte bij de vw dealer 770 euro. Kostte bij de garage hier in het dorp 320 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

770 euro is wel belachelijk veel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Dealer van TS rekent er 890 euro voor. Vandaar mijn vraag of het een passat betreft. Daar moet nogal aan gesleuteld worden alvorens men daadwerkelijk bij de riem kan. Blijft belachelijk veel geld. Heb het idee dat de dealers er een beetje op gokken dat men niet te slim is qua techniek. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een auto van 16000 euro zonder garantie willen verkopen? Al dat gezeur? Omdraaien en een andere garage zoeken. Als je nu al tegen een muur van onwil oploopt, wacht maar tot je na aankoop ergens tegenaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 06:48
paQ schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:18:
ergens vind ik het niet erg om de auto zonder die beurt te kopen.
het gaat om 1250 euro extra
maar alleen de distri vervangen bij deze auto met deze motor kost al 890 euro. Met de rest van de beurt erbij haal ik het wellicht wel, maar nogmaals, dan koop ik een auto van 16000 euro bij een Bovag dealer notabene zonder garantie :| 8)7
Sowieso erg veel geld extra lijkt me ?

Bij mijn Corolla die ik 2 weken geleden heb gekocht zat ook half jaar Bovag en apk en afleverbeurd ( 2 banden vervangen en wat ander grut ) en is mooi in de was gezet voor 450 euro. en voor 750 euro zou ik een jaar garantie hebben gehad en nog wat extra ( geen idee meer wat ) maar 1250 extra is wel erg veel lijkt me.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
op 16000 euro maakt die 1250 voor beurt, apk en 6 maanden garantie nou ook niet heel veel meer uit.
die prijs is al scherp en is daarom ook apart van de garantie berekend.
als je een auto koopt waar alles al bij in zit, betaal je ook een stuk meer; het is dus lood om oud ijzer.

die 890 (of 869 weet niet meer precies) euro is de dealer pakket prijs.
via mijngarage.nl bij 10 bovag garages hier uit de buurt: 840 euro.

het is gewoon een erg dure set;
distriset 320 euro
spanrollen 460 euro

ik kan er ook niets aan veranderen, maar het zou wel mooi zijn als ik me dus over die beurt geen zorgen hoefde te maken. (maar dan wel óók garantie)
Ik ga er zaterdagochtend heen en kijk hoe meneer de eigenaar reageert. Als hij de garantie verleent volgens de bovag richtlijnen hebben we meteen een deal, en is er niets aan de hand.
misschien is die verkoper waarmee ik gesproken heb gewoon een leip ventje en probeert ie tegen te werken. Het is een auto, wanneer er wat aan komt je je portomonnee kunt trekken (zie de prijs voor de distri) Zo'n garage is er dan niet happig op als ze voor een relatief lage meerprijs in weze enorm veel risico kunnen lopen. Maar daar heb ik geen boodschap aan. Zoals ik al eerder schreef; dan hadden ze de auto nooit moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
paQ schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:48:

Wie heeft ervaring met een dergelijke situatie?
wat zijn mijn opties?
hoe zouden jullie dit aanpakken?
Omdraaien en ergens anders een leuke auto uitzoeken. Of hij heeft geen kennis van zaken ((bijna) geen enkele distributieriem is 150K, 90-120, met een gemiddelde van 105K)
Of hij wil geen kennis van zaken hebben, of hij weet dat er iets niet helemaal lekker is met deze auto.
Allemaal redenen om niet bij hem te kopen.

Voor 16K heb je enorm veel keus. Have fun!

Er zijn ook autos die een distributieketting in de motor hebben. Dit is zo goed als onderhoudsvrij. Ik weet niet precies welke, maar Toyota's 1.8 (1ZZ-FE) is er een van.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronald op 29-05-2008 22:50 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
I know I know
maar ik heb nu eenmaal mijn zinnen gezet op die auto (lees: dat type), om meerdere redenen, maar die doen er ook niet zoveel toe.
Het gaat me ook helemaal niet om die distributieriem. Als ie 500 euro van de prijs haalt, doe ik zelf die beurt wel ergens laten uitvoeren.
Maar je biedt garantie aan, die accepteer ik vervolgens, en dan wil je het toch niet doen. (terwijl je gebonden bent aan je lidmaatschap Bovag)

Als ik mijn alternatief bij de dealer aanschaf, dan moet die beurt ook gebeuren over 20.000 km.
dan ben ik EN 2400 euro meer kwijt, EN heb een beurt te gaan van 900 euro binnen de eerste 8 a 9 maanden. Dat schrijft effe wat harder af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

knip:P hier stond wat doms 8)7

Maar niet verliefd worden op een auto hè... zo veel gezeik zou al genoeg moeten zeggen...
16k is niet de 750 gulden 'zo meenemen' hoek. Dus waarom ben je dan nog Bovaggarage als je hier 'm zo kwijt wil bij een bedrag van 16k?

@ ronald, een ketting is ook zeker niet zaligmakend hoor...

[ Voor 116% gewijzigd door GoldenSample op 29-05-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik weet het :'( maar ik heb een zwak voor mooie auto's :')

maarja... met dat kilometrage in die uitvoering is er een schaarste.
En ik houd het aanbod al een tijdje strak in de gaten.
Als er wat van de prijs af kan dan levert mijn inruil ineens niet meer zoveel op, en als de prijzen scherp zijn, dan doen ze er niets meer af.

Ik spreek nu over in totaal 4 merkdealers en 5 handelaren (allen bovag)
dat geeft een redelijk helder beeld van de inriulwaarde van mijn huidige auto en de aankoopprijs van de aan te schaffen wagen. (nogmaals uit dat bouwjaar en dat kilometrage / staat / onderhouden enz)

wat betreft het bijkopen van de garantie: dat zie je tegenwoordig meer en meer. Ook bij de duurdere 2e handsen. Men geeft tegenwoordig een lagere prijs op (net als voorheen met vliegtickets) maar dat is dan wel excl alles.
Bovag heeft hier zelfs een uitleg over op hun website staan, hoe dat dan precies zit.

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 29-05-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien zeg ik iets heel stoms, 'k heb je TS 2x gelezen en snap het probleem nog niet echt :P Jij zegt dat de auto met 120k km een beurt moet hebben, de verkoper zegt dat dat pas met 150k km moet. Ik denk dat jullie elkaar niet begrijpen ofzo, maar misschien heb ik het mis. Als de verkoper nu een afleverbeurt geeft (en dat uitgebreid doet, zodat het een grote beurt betreft), dan hoef je toch de komende X-duizend km niet terug te komen? Zeker niet met 120k km, lijkt mij.

Maar goed, 'k ben geen auto-expert :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:00:

Als er wat van de prijs af kan dan levert mijn inruil ineens niet meer zoveel op, en als de prijzen scherp zijn, dan doen ze er niets meer af.

Ik spreek nu over in totaal 4 merkdealers en 5 handelaren (allen bovag)
dat geeft een redelijk helder beeld van de inriulwaarde van mijn huidige auto en de aankoopprijs van de aan te schaffen wagen. (nogmaals uit dat bouwjaar en dat kilometrage / staat / onderhouden enz)

wat betreft het bijkopen van de garantie: dat zie je tegenwoordig meer en meer. Ook bij de duurdere 2e handsen. Men geeft tegenwoordig een lagere prijs op (net als voorheen met vliegtickets) maar dat is dan wel excl alles.
Bovag heeft hier zelfs een uitleg over op hun website staan, hoe dat dan precies zit.
Zelf een schaars model staat nog wel ergens anders. Misschien even later, maar hij komt wel een keer langs. De houding van de garage zegt mij genoeg. De vraag is of je wens om die auto te bezitten groter is dan de alarmbellen die gaan rinkelen naar aanleiding van het gedrag van de garagist. Wanneer het antwoord hierop ja is, dan zou ik hem gewoon kopen. Dan helpen argumenten in deze draad of richting de verkoper niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 13:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja als je hem daar al koopt, wie zegt jou dat hij die riem vervangt..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Grrrrrene schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:11:
Misschien zeg ik iets heel stoms, 'k heb je TS 2x gelezen en snap het probleem nog niet echt :P
Probeer 't nog eens ;)

paQ ziet een auto die hij graag wil hebben. paQ en verkoper zijn het eens over prijs van de auto + garantie.
paQ wil echter in de afleverbeurt (tegen meerprijs) dat de distributie gewisseld wordt (moet anders over 5.000km).

Verkoper wil hier onderuit en eigelijk ook onder de garantie uit.
Dit is echter weer strijdig met de bovagregels waar de verkoper bij aangesloten is.

@paQ; Je kan zaterdag eens gaan kijken en eens verder navraag doen bij de eigenaar van het bedrijf. Sommige verkopers zijn niet bepaald de meest "handige" en zien alleen de directe winst, maar niet de winst in een blije koper (mond op mond reclame blijft de beste reclame toch? :) ).

Toch zou ik me niet te hard vastbijten in deze wagen. Ik weet niet hoe scherp deze geprijsd is ten opzichte van de andere wagens die je bekeken hebt, maar daar kan af en toe ook wel eens een reden toe zijn. (te meer omdat de verkoper de auto eigenlijk zo kaal mogelijk wil verkopen).

[ Voor 32% gewijzigd door Harry op 29-05-2008 23:58 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ik zou verder kijken, maarja wie ben ik. Kent de TS de onderhoudshistorie van de auto? Wellicht is de laatste beurt inderdaad pas later gebeurd en hoef je bij 120k nog geen beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Sorry, maar voor een auto van 16.000 euro (waarvan we nog steeds niet weten om wat voor auto het gaat) zou ik toch echt wel wat service en zekerheid willen.
Zoals anderen al zeiden, zoek lekker verder.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:00:

aiai... Emotie-aankoop alarm! De dokter schrijft een afkoelingsperiode voor.

Laat iemand anders (ivm de objectiviteit die je zelf niet meer hebt) even uitrekenen hoeveel het gebruik van deze auto je gaat kosten de komende jaren, dus niet alleen onderhoud maar ook alle andere kosten. Brandstof, belastingen en de hele reutemeteut.

En doe dezelfde berekening dan nog eens met andere auto's die je met je budget kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd over wat voor een soort auto het nou gaat.

Ook omdat er veel gesproken wordt over de prijs en het onderhoud. Geeft naar mijn idee een toch wel wat vollediger beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ronald schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:48:
[...]

Omdraaien en ergens anders een leuke auto uitzoeken. Of hij heeft geen kennis van zaken ((bijna) geen enkele distributieriem is 150K, 90-120, met een gemiddelde van 105K)
Of hij wil geen kennis van zaken hebben, of hij weet dat er iets niet helemaal lekker is met deze auto.
Allemaal redenen om niet bij hem te kopen.

Voor 16K heb je enorm veel keus. Have fun!

Er zijn ook autos die een distributieketting in de motor hebben. Dit is zo goed als onderhoudsvrij. Ik weet niet precies welke, maar Toyota's 1.8 (1ZZ-FE) is er een van.
Zonder te weten welke auto het hier nou eigenlijk om gaat kan je niks zeggen over de vervangingstijd van een distributieriem. Diverse Opels hebben 60.000km (was 90.000km maar na teveel gebroken riemen is dat aangepast), diverse Fordjes hebben 40.000km en diverse Peugeots (waaronder mijn eigen 206) doen 240.000km met een riem.

Verder zou ik idd ook niet een auto kopen van 16K waarbij de verkoper probeert onder afspraken uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Het is geen speciale wagen ofzo, gewoon een Europeese, 'rijkelijk van uitrusting voorziene' auto. :P

@Grrrrrene
precies!
maar daar wilde hij dus later onderuit toen mijn interesse serieuzer werd.

@Akro,
sja dat is alleen met een grondige keuring te achterhalen denk ik.

@Soulfly.
nou daar hoop ik stiekum ook een beetje op.
Als ex-garagetest.eneller weet ik wel een beetje hoe en wat, en juist bij deze kan ik niet echt kritiek ontdekken, behalve dat de verkoper ook echt van het type 'auto-verkoper' is.
En ik denk dat ik het wel begrijp waar dat in zit.

NAP & Bovag zouden je dan geruststelling moeten geven, want ik ben bij 2 merkdealers dus echt finaal afgeknapt.

Voorlopig denk ik dus dat de verkoper plotseling inzag wat die beurt zou gaan kosten, en er alles aan wil doen om dat afleverpakket er niet bij te doen voor 1250, want als alles officieel loopt legt ie er op toe. En helaas voor hem heeft ie de inruilprijs EN bijbetaling al per e-mail aan mij kenbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

AkroBatik schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:46:
Mja als je hem daar al koopt, wie zegt jou dat hij die riem vervangt..
Tsjah dat kan een auto leek niet goed beoordelen natuurlijk.
Zoals gezegd: Ik heb mijn auto ook gekocht met inclusief een nieuwe distributieriem. Dat heb ik vast laten leggen op de koopovereenkomst en mocht het dus niet gebeurd zijn en hij knapt o.i.d dan kan altijd vastgesteld worden of die riem oud of nieuw is, en als die oud is kan je altijd de dealer daar mee om de oren slaan en hem op laten draaien voor de kosten. Dit al dan niet in combinatie met een rechtsbijstand verzekering.
_JGC_ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:53:
[...]
Diverse Opels hebben 60.000km (was 90.000km maar na teveel gebroken riemen is dat aangepast), diverse Fordjes hebben 40.000km en diverse Peugeots (waaronder mijn eigen 206) doen 240.000km met een riem.
Een Peugeot 206 die 240k met een riem doet? Maak daar maar 120k van, tenminste dat was met mijn pug206 uit 1998 het geval.

[ Voor 24% gewijzigd door Slasher op 30-05-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Slasher schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:15:
[...]
Een Peugeot 206 die 240k met een riem doet? Maak daar maar 120k van, tenminste dat was met mijn pug206 uit 1998 het geval.
Niet iedereen rijdt een "oude" auto op benzine. Dit gaat om een 1.4HDI uit 2004, Peugeot geeft daarvoor 240.000km of 10 jaar aan als vervangingstermijn. Ik ga het overigens binnenkort wel eens navragen bij een Peugeot dealer, voor je het weet krijg je dezelfde taferelen als de Opel Vectra 1.6 16V die mijn vader destijds had, denk je dat je nog wel 15.000km kunt rijden met je riem, knalt ie omdat ie 15.000km over de nieuwe aangeraden vervangingstijd heen zit waar alleen Opel dealers van wisten destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Heb zojuist nog eens op de site gekeken.

ze omschrijven zelf netjes de bovag garantie, en wat ook grappig is, zijn wat quotes van de eigenaar (die er dus zaterdag is)

"afspraak is afspraak"
en
"wat je belooft moet je nakomen"

:D

nou... dat is toch wel heel helder, niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Riem kan toch ook al ooit eerder vervangen zijn geweest? (bv. herstellen olielek oid) Hierdoor schuift de volgende beurt om deze te vervangen op natuurlijk.

Misschien eerst de situatie eens rustig bekijken met de 2 partijen alvorens er een welles nietes spelletje van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Wellicht niet niet van toepassing maar wel interessant om te weten: BOVAG garages hoeven pas zich aan die voorwaarden de houden als de auto een bepaalde verkoopprijs heeft. Ik weet het niet uit mijn hoofd maar ik meen iets van 5000 euro. Alles daaronder kun je wel bij een BOVAG garage kopen maar als je problemen hebt en ze werken niet mee dan doet de BOVAG niet bijzonder veel voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 06:48
Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:10:
Wellicht niet niet van toepassing maar wel interessant om te weten: BOVAG garages hoeven pas zich aan die voorwaarden de houden als de auto een bepaalde verkoopprijs heeft. Ik weet het niet uit mijn hoofd maar ik meen iets van 5000 euro. Alles daaronder kun je wel bij een BOVAG garage kopen maar als je problemen hebt en ze werken niet mee dan doet de BOVAG niet bijzonder veel voor je.
Volgens mij heb ik ergens 16000 euro zien staan in het topic.

Over die 5000 euro heb je gelijk. zo had ik op mijn oude auto ook geen bovag gerantie oid omdat die maar 3000 euro was.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
over 15 minuten reis ik af naar het noorden.
we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
alles goed gekomen :)

de eigenaar was er niet toen ik aankwam, maar we zijn toch alvast een proefrit gaan maken.
Auto beviel prima op enkele zaken na, waaronder een superkale voorbanden.

Naderhand rond de tafel gaan zitten en ik heb gevraagd naar wat de afleverbeurt ging inhouden als ik die 1250 euro zou bijbetalen.
Zijn antwoord: alles wat er bij de volgende beurt op de planning staat.

toen was de deal snel rond natuurlijk.
op de (bovag) aankoopbon staat ook genoteerd:
aankomende beurt, inclusief distributie
nieuwe voorbanden
enz

volgende week ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
Mogen we nu weten wat voor auto het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
een Peugeot 607 executive, met electronisch regelbaar onderstel.
3.0 V6, op LPG G3

Vooral dat laatste is werkelijk een crime om te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
is niet verkeerd. Veel plezier er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
dat gaat hopelijk wel lukken :) thanks

Pagina: 1