Vervangen CAI bekabeling: versterker, splitter, of beide?

Pagina: 1
Acties:

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 18:02
Hallo, ik wil mijn cai kabels en bijbehorende connectors gaan updaten ivm een aanbouw waarin nieuwe AV apparatuur komt. Ik wil alle nieuwe materiaal gebruiken van Hirschmann. De nieuwe situatie wordt als volgt:

* Cai komt binnen in meterkast begane grond, aanbieder is @home in Limburg.
* 1 tv op slaapkamer 1e verdieping (ca 15 meter kabel)
* 1 tv/radio in kamer A begane grond (ca 10 meter kabel). TV is HD plasma in combinatie met een HD kabel decoder
* 1 tv in kamer B begane grond (ca 10 meter kabel). TV is gewone tv in combinatie met een kabel decoder
*Verder ook telefonie / internet via de kabel beide aansluitingen op begane grond (kabel lengte resp 12 en 8 meter). Modem hangt in meterkast.

Vragen:
1) wat heb ik -behalve kabels en connectors- nodig aan versterkers en/of splitters? Heb ik uberhaupt een versterker nodig? Hoe kan ik daar achter komen? Ik zag deze versterk op internet: GHV20M. Is dat wat, of is dit totaal overbodig?
2) Hoe sluit ik alles met elkaar aan?

Graag jullie hulp. Alvast dank voor de reacties!

jackflash
Bekijk profiel
Stuur een privébericht aan jackflash
Zoek andere berichten van jackflash

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 14:35
kunnen wij niet zeggen he, of je beeld nu goed is ;)

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
Het hangt er vanaf hoe sterk je inkomend signaal is. Ik heb het signaal met een 3 voudige splitter opgedeeld, op alle 3 punten erg goed beeld (wel alles met Hirschmann (kabels, splitter en connectoren) aangesloten). Ik zou zeggen: probeer het zonder versterker. Is het niet goed, kun je altijd nog een versterker erbij halen.

Let ook even op de kwaliteit van de wand contact dozen...

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
Een versterker heb je nodig als het signaal na splitten niet goed meer is, maar dit zonder te splitten dik in orde is. Kijk of het signaal wat in je huis binnenkomt goed is (klein tv-tje direct aan sluiten op het punt waar de kavbel dus binnenkomt). Als je signaal dan in orde is, maar in de rest van het huis niet kun je je coax kabels nalopen op knikken/beschadigingen aan kabel en indien nodig (gedeeltelijk) vernieuwen. Wat je nog meer kunt doen is je de connecties van de wandcontactdozen nakijken en eventueel opnieuw aansluiten. Als het dan nog slecht is, is een versterker een goede optie. Plaats deze direct aan op de kabel die je huis binnenkomt (degelijke (korte) kabel gebruiken en goeie kwaliteit connectoren) zonder deze eerst te splitsen. Hoop geen goedkope wibra versterker omdat deze vaak het signaal alleen maar slechter maken, en ga niet een gesplitte kabel nog een splitten maar koop een meer kanaals splitten (of een versterker met meerdere uitgangen zodat splitsen niet meer nodig is).

Als je wilt beginnen met aansluiten van alles kun je het beste beginnen met 1 punt uitzoeken vanuit waar je ALLE kabels wilt splitten/trekken. Koop dan een meerder kanaals splitter (1 ingang, meerdere uitgangen) en kijk of het werkt. Een versterker kun je er altijd nog tussen zetten als het niet werkt.

Ik gebruik thuis een versterker van de hirschmann (geloof de GHV20M) en connectoren/kabels/wandcontactdozen ook van dit merk en ben zéér tevreden over het signaal door het gehele huis. Woon ook in limburg en heb ook @home als kabelaanbieder (alleen geen internet over kabel). Let bij het kopen van de versterker ook op of deze ook werkt met internet over kabel. Met de GHV20M zou dit moeten werken geloof ik O-)

[ Voor 17% gewijzigd door ToWi1989 op 29-05-2008 18:16 ]

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 17:05
:/ wel zo lekker als iemand een keer echt terug reageerd van; 'ja het heeft geholpen, dank' of 'nee nog niet, iemand nog ideeen?'

Verwijderd

Is dit niet een handige site voor je?
http://multimedia.hirschm..._configurator/index.phtml

Succes!
Pagina: 1