Toon posts:

routerproleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem bij het installeren router linksys en geraak er niet meer uit.
provider is versatel,2 computers die allebij inloggen op versatel zonder problemen met de modem geleverd door versatel.Nu komt het probleem.
computer 1 router linksys geinstalleerd zonder probleem.
computer 2 router linksys begint met de installatie maar wanneer de verbinding tot stand moet komen loopt het mis,de modem logt niet in alhoewel alle gegevens die moeten worden ingegeven identiek zijn zoals bij computer 1. De router van linksys heeft bij mij thuis altijd samen met computer 2 ingelogd bij skynet maar bij het overgaan naar belgacom tv heb ik een andere gekregen en wil deze nu bij mijn dochter installeren wat mij niet lukt.Allemaal nogal wat moeilijk uitgelegd maar hopelijk geraken jullie er uit en weten jullie waar de fout zit. :'( :'(

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
firewall die blokkeert??
werk je wired of wireless?
Wat zegt een ipconfig?

Ik zou trouwens zelf die installatie cd niet gebruiken... normaal moet insteken toch voldoende zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door webinn op 29-05-2008 14:06 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Allereerst zou het prettiger lezen zijn met interpunctie en alinea indeling (wat meer is dan hier en daar wat punten tussen frotten).

Ontopic: Wat wil je nou precies bereiken? Maak eerst eens een tekening van het netwerk dat je in hoofd hebt.

Vervolgens moet je eerst eens uitzoeken of het "versatel modem" ook al een router is van zichzelf? Dit maakt namelijk nogal veel verschil in hoe je de linksys router aan moet sluiten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:02:
Ik zit met het volgende probleem bij het installeren router linksys en geraak er niet meer uit.
provider is versatel,2 computers die allebij inloggen op versatel zonder problemen met de modem geleverd door versatel.Nu komt het probleem.
computer 1 router linksys geinstalleerd zonder probleem.
computer 2 router linksys begint met de installatie maar wanneer de verbinding tot stand moet komen loopt het mis,de modem logt niet in alhoewel alle gegevens die moeten worden ingegeven identiek zijn zoals bij computer 1. De router van linksys heeft bij mij thuis altijd samen met computer 2 ingelogd bij skynet maar bij het overgaan naar belgacom tv heb ik een andere gekregen en wil deze nu bij mijn dochter installeren wat mij niet lukt.Allemaal nogal wat moeilijk uitgelegd maar hopelijk geraken jullie er uit en weten jullie waar de fout zit. :'( :'(
Op die 2e PC hoef je de router niet nog eens te installeren.. De router is geen hardwarecomponent dat een driver behoeft op je PC.

De router is een netwerkcomponent dat voorziet in IP adressen (DHCP), en een route naar het andere netwerk (Internet waarschijnlijk :P )

Maar erg duidelijk is je verhaal niet. Kan je misschien iets duidelijk omschrijven wat je setup is, hoe het e.e.a. ingesteld staat, welke IP adressen je gebruikt en last, but nog least, rekening houden met het feit dat niet iedereen krullebolisch leest ;)