Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joassens
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08-2024
Hallow allemaal,

Ik heb een vragje, mischien weet iemand hier de oplossing van, aangezien ik er niet uitkom.
ik heb voor een bedrijf een active directory gemmaakt met roaming profiles. De directeur ervan wil wel inloggen op de active directory vanaf thuis. maar natuurlijk gaat het niet zomaar, eerst moet er een verbinding tot stand worden gebracht. Is het mogelijk op windows xp dat de computer met een vpn server te laten verbinden voordat de user zich kan aanmelden? 8)7

(ik heb ook geprobeerd on de vinkje aanmelden met inbelverbinding, maar dan wilt ie letterlijk inbellen via een 92k modem in plaats van de vpn verbinding die als standaardverbinding ingesteld was)
kan iemand me hier uit helpen? |:(

greetz

Joseph Assens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, de volgende correcties maar even om te beginnen.
- je hoeft geen verbinding te hebben met de AD om je aan te melden. Als je op de PC al eens aangemeld bent houdt die een hash vast van je laaste aanmelding en kun je met je wachtwoord gewoon wéér aanmelden. Daarna kun je dan VPN maken.
- Dial Up voor login houdt in dat je een RAS verbinding kan starten. Als je dus je VPN als RAS verbinding op de client aanlegt kan dit gewoon werken.
- Als je voor aanmelding Wifi wilt gebruiken moet je driver daar wat voor doen: Windows zelf snapt dat niet en laat je pas wifi opbouwen nadat je aangemeld bent. Intel heeft in z'n NIC software daar een tooltje voor, en Dell ook op een aantal kaarten. Volgens mij kon dit ook met een beetje hekwerk in het register actief gemaakt worden voor alle andere kaarten maar ik heb me daar niet in verdiept.

Als jouw klant dus over Wifi moet VPNnen en zowel de Wifi als de VPN verbinding in de pre-login environment geactiveerd worden kunnen, dan werkt dit. Anders niet. Maar kan hij toch aanmelden om daarna VPN op te bouwen. Dus hoeft het geen probleem te zijn.

Als je meer hulp nodig hebt zul je wat informatie moeten posten die relevant kan zijn, zoals hoe het netwerk opgebouwd is, of de PC in het domein hangt en bijvoorbeeld wat voor VPN je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joassens
Bedankt voor je reactie,

Gelukkig hoeft mijn klant niet via de WiFi te VPN'en, het is gewoon een stevige internetverbinding met DHCP (router dus). wat dat betreft zal het echter geen probleem zijn. deze is al actief tijdens het booten, de drivers en dat soort zaken zijn al geregeld.

Mijn vraag is dus het volgende, hoe kan ik de VPN nou in godsnaam als RAS instellen? ik wou dat ik dit eventjes kon doen, mss is het een makkelijke instelling maar ik kom er in godsnaam niet op...

zou fijn zijn als iemand het me uit kon leggen....

Greetz

Joseph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49
Als je kiest voor verbinding maken voor het inloggen dan kan dat heel gemakkelijk. Je maakt in windows de vpn verbinding aan met de juiste instellingen en die kun je dan kiezen als je dat vinkje (inbellen voor inloggen) aanvinkt. Dan krijg je de vpn verbindingen te zien die er in windows zijn aangemaakt.
Het kan zijn dat de eerste keer gevraagd wordt voor het netnummer etc. maar daar moet je gewoon doorheen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

via de network connections,kies je voor create a new connection,die wizard doorlopen.dan kom je vanzelf vpn tegen :) zogouw een verbinding bij je network connections staat,kan je deze kiezen voor het inloggen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joassens
Whohoo!!!

Serieus? moet je er gewoon dorrheen te klikken...?
Godverdomme... als uik het eerder had geweten had ik geneens de eerste post geplaatst 8)7 xD
thanx a lot... ik hoop dat het werkt!!1 _/-\o_

Greetz

Joseph
Pagina: 1