Toon posts:

[Webapplicatie cursus] Wat raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met webdesign. Voornamelijk html / CSS, en dit spreekt mij nogal aan. Ik wil mijn kennis dan ook gaan uitbreiden met een andere programmeertaal wat matcht met de huidige standaarden.

Na wat verdieping heb ik (imho) de volgende opties:

- ASP.NET
- RoR
- PHP

Wat zouden jullie mij aanraden? En waarom?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
HTML noch CSS zijn programmeertalen, en met alleen een cursus leer je weinig. Ik zou zeggen; geef eerst eens aan welke kant je op wil met je kennis. Als je een beetje eigen sites wilt maken kun je prima jezelf PHP aan gaan leren, maar als je het professioneel wil doen kom je er niet met een 'cursus'.

https://niels.nu

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou eerst zelf eens gaan verdiepen in de 3 opties. Er is zoveel over geschreven: http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart

Ik kan wel roepen dat ik de keuze heb gemaakt voor PHP. Waarom? Omdat er veel hosting is die deze taal standaard ondersteunen. Omdat deze hosts bovendien vaak goekoper zijn dan ASP hosting. Omdat er veel open source applicaties/scripts voor zijn. Omdat destijds RoR helemaal nog niet bestond. Maarja.. of dit jouw keuze helpt?

[ Voor 30% gewijzigd door Noork op 29-05-2008 13:10 ]

Verwijderd

Ik zal dan nog maar een mainstream antwoord geven: PHP

Simpelweg omdat (zoals Noork al zegt) PHP veel te vinden is op webhosts, maar ook omdat de ondersteuning online zeer groot is. Er zijn zeer veel online cursussen/tutorials te vinden.

Verder zou je ook nog wel kunnen kijken naar JSP, ik doe er zelf nog weinig in maar er zijn zelfs al mensen die durven te zeggen dat JSP de toekomst is. (ben ik het zelf niet mee eens though)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

-NMe- schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 01:27:
Je vraag is wel eens vaker voorbij gekomen en eigenlijk is er altijd een eenduidig antwoord op. Zeer specifieke problemen daargelaten is elk probleem wel op te lossen in een hedendaagse programmeertaal/ontwikkelomgeving.
Topics als deze lopen 9 van de 10 keer uit op mensen die hun favoriete taal proberen aan te smeren, terwijl een taal vrijwel totaal irrelevant is voor het daadwerkelijke programmeerwerk dat je doet. Aangezien deze vraag/discussie al 1001 keer gepasseerd is, doe ik je topic op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.