Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen Vista home premium na update (ntoskrnl.exe)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het updaten van Vista. Werd deze opnieuw geboot in System Recovery Options. Na verschillende pogingen op het systeem te herstellen, zowel van dvd als van hhd heb ik met Bootrec.exe de opstartproblemen in Windows Vista proberen te herstellen.http://support.microsoft.com/kb/927392/
(Het hulpprogramma Bootrec.exe ondersteunt de volgende opties. Gebruik de optie die van toepassing is op uw situatie.

Opmerking Als het probleem niet wordt opgelost door de BCD opnieuw samen te stellen, kunt u de BCD exporteren en verwijderen, en vervolgens deze optie opnieuw uitvoeren. Op deze manier weet u zeker dat de BCD helemaal opnieuw wordt samengesteld. Daarvoor typt u in de herstelomgeving van Windows de volgende opdrachten bij de opdrachtprompt:
• bcdedit /export C:\BCD_Backup
• c:
• cd boot
• attrib bcd -s -h -r
• ren c:\boot\bcd bcd.oud
• bootrec /RebuildBcd)

Hier door kon hij wel weer opstarten in het "f8 scherm" met veilige modus enzo. Maar toen ik van uit hier windows vista wilde doorstarten kreeg ik een melding dat hij ntoskrnl.exe niet kon vinden of dat deze beschadigd was. Weer vista laten fixen maar dat haalde niets uit. Ik moest zelfs op nieuw bootrec gebruiken. Dus van een andere pc het bestand over en vervangen in C;\windows\system32\ maar dit werkt ook niet. heb het hele bestand verwijderd maar ook dit helpt niet.

Is er misschien iemand die dit ook heeft gehad en een oplossing heeft. Want op het moment zit ik vast en heb niet zo een zin in een format C:.

Alvast bedankt,

Boudewijn

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Je moet natuurlijk wel ntoskrnl.exe gebruiken van vista hé, niet van een of ander ander OS.
Je moet hem kopiëren van een installatieCD.

Je boot.ini is waarschijnlijk ook niet goed, gebruik daarvoor fixboot.

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:47:

Je moet hem kopiëren van een installatieCD.

Je boot.ini is waarschijnlijk ook niet goed, gebruik daarvoor fixboot.
Waar staat hij dan op de instal dvd/cd. En die fixboot doe je ook met bootrec toch??

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Start anders op vanaf je Vista DVD, en kies daarna voor herstel/recovery oid na het eerste schermpje dat je te zien krijgt. De disc gaat dan bezien of je opstart-records goed staan, en de bestanden die hiervoor evt. benodigd zijn.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Kan je dit niet fixen met 'sfc /scannow'?

Of valt 'ntoskrnl.exe' daar niet onder?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:18:
Start anders op vanaf je Vista DVD, en kies daarna voor herstel/recovery oid na het eerste schermpje dat je te zien krijgt. De disc gaat dan bezien of je opstart-records goed staan, en de bestanden die hiervoor evt. benodigd zijn.
Heb ik al meerder keren geprobeerd heb net ook alles hand matig vervangen via:
http://forums.microsoft.c...stID=3040612&forumID=1992
Alright guys, Here's what I did to boot my Windows up again and re-install SP1 (Already confirmed working by other users):

You'll need to manually restore some files again to the version that came with your Windows installation DVD. Use the Windows DVD to boot into repair mode and restore these files using the command prompt:

In your "\Windows\System32\" folder, restore just these files:

hal.dll

ntoskrnl.exe (You shouldn't need to replace it because it's not really corrupted.)

ntkrnlpa.exe (Same as ntoskrnl.exe. Try booting without replacing them first)

And in your "\Windows\System32\Drivers" folder, restore these:

acpi.sys

msisadrv.sys

pci.sys

volmgr.sys

volsnap.sys

disk.sys

maar nog steeds geen resultaat
Pagina: 1