Toon posts:

Connectie string met MySQL database op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor demo doeleinden dient er een MySQL database (de gratis versie Community) op een laptop te worden geïnstalleerd en vervolgens dient de software applicatie met deze database te worden verbonden middels een connectie string.
De applicatie draait dus locaal en hoeft niet verbonden te worden met een externe database die ergens anders draait(dus geen ASP).
Gezien deze situatie heb ik onderstaande vragen en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen:

1. Hoe lang duurt het om MySQL Community te downloaden en te installeren?
2. Hoe ziet de connectie string eruit, m.a.w. hoe zet ik de connectie op met de locale database op de laptop en hoeveel tijd neemt dit ongeveer in beslag voor iemand die geheel thuis is in de werking van MySQL databases.
Ik wil dit namelijk gaan uitbesteden.

Ik dank jullie bij voorbaat voor de moeite en zie met belangstelling een reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Robert

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. dat hangt natuurlijk af van je download snelheid.
2. pakweg 2 seconden ofzo. Zet het IP op 127.0.0.1 of localhost en je zit op je eigen pc. Dus iemnd die hier mee overweg kan is hier zoveel tijd aan kwijt als dat het hem kost om de host in te tikken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ligt er natuurlijk ook aan op hoeveel plaatsen de connectie-string dient te worden aangepast. Maar ik schat dat het geheel nog geen uurtje werk is. En dan heb je nog tijd om een bak koffie te drinken ook :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is een extreem voorbeeld van 'probeer het gewoon even'; ik zie niet helemaal wat daar zo moeilijk aan is? Probeer het eens te downloaden en probeer het eens voor elkaar te krijgen; dat was namelijk al af geweest voordat je deze post af had ;)

Lees ook gerust Policy: Alle regels die op het forum gelden nog een keertje door :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hartelijk dank voor jullie antwoorden en excuses voor een schrijffout van mijn kant.
Ik heb in mijn vraag gesteld dat het om MySQL ging maar dit behoort Microsft SQL te zijn.
Gelden de gegeven antwoorden ook als het om Microsft SQL gaat.

De reden voor mijn vraag is dat een goede vriendin van mij waarschijnlijk in de maling wordt genomen door haar compagnon (hij heeft een ICT en DB achtergrond), die stelt dat de door mij omschreven werkzaamheden bijna een dag in beslag nemen. Ik probeer dus te checken of zijn beweringen juist zijn. Het gaat dus om de gratis versie van Microsft SQL die locaal op een laptop komt te draaien, zodat de door mijn vriendin bedachte software gecheckt en getest kan worden. met name vergeleken met het door haar geschreven functioneel/technisch rapport en de bedachte werkprocessen.

Ik hoor graag van jullie

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40

DizzyWeb

Ondertiteld

Dan blijft het antwoord toch hetzelfde? Probeer het even, weet je het direct....
Pagina: 1