Toon posts:

Medion 42" LCD TV bij Aldi vanaf 31 mei, is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf aanstaande zaterdag verkoopt de Aldi deze 42" Full HD LCD TV: Medion MD 30234

Nou hoef je bij een low-budget zaak als de Aldi geen topkwaliteit te verwachten. Maar de prijs/kwaliteit verhouding is vaak wel dik in orde, en aangezien deze 999 euro kost (wat toch geen bodemprijs is, er hebben al 42" Full HD's voor 800 op internet gestaan) vraag ik me af hoe hij zich verhoudt tot bijvoorbeeld de TV's in de recente tweakers TV roundup.

Is er toevallig al iemand bekend mee, of kan er meer over vertellen n.a.v. de specs?

Ik heb alvast een vraag, bij de aansluitingen van dat ding staat dit:
- 2x HDMI
- 2x SCART
- VGA
- S-Video (Mini DIN)
- Composite Video (cinch)
- Stereo Audio in voor Composite Video (cinch)
- Hoofdtelefoon (3,5 mm jackplug)
- enzovoort
Kan ik hier nu een laptop (die native 1920x1080 aan kan) met VGA, DVI en TV-Out (zo een) op aansluiten, en heb ik dan goede (d.w.z. digitale high-res) kwaliteit? Welke connector moet ik daarvoor gebruiken?

Verwijderd

ik zou het niet doen!!! (ben ook absoluut Medion hater)

kan nergens vinden hoeveel hz of ms het heeft en dat is meestal geen goed teken. Zeker als je snellen beelden (voetbal) wilt kijken moet dit redelijk zijn anders krijg je van de witte strepen achter de bal.

Er zijn vele mooiere televisies voor deze prijs

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38

Sen

<-->

Ik gok dat deze medion ook een tatung is. Dus kijk eens naar die specs......

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En waar is die haat op gebaseerd??
Ik heb 2 medion computers gehad, en kan niet anders zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

Ook is de service van medion (naar mijn ervaring) oke. Mijn zus had een medion laptop die na een paar dagen niet meer werkte. Ze kwamen de volgende dag van medion de laptop ophalen, en een dag later de laptop terug, waar sindsdien niks mee aan de hand is geweest.

Verwijderd

dus 1/3 machines in jouw directe omgeving is er na een paar dagen mee gestopt.. dat is voor mij al reden genoeg ;)

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:23
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:01:
dus 1/3 machines in jouw directe omgeving is er na een paar dagen mee gestopt.. dat is voor mij al reden genoeg ;)
mja iemand die een ipod koopt mag hier niks over bashen dus.... niks miss met medion .... is niet voor de top markt gemaakt maar voor de normale markt en voor da geld zal het wel prima zijn :/

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• M a r c o
  • Niet online
Onze philips breedbeeld tv hebben we de eerste week 2 keer omgeruild.
De eerste 2 kwamen blijkbaar uit een zelfde slechte productie serie.
Dus we hadden 3 tv's voor we een goede hadden. (3 op 1)

Maakt dit philips nou 9 keer slechter dan medion??

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 09:31
Dat zegt helemaal niets. Er is geen enkele fabrikant die geen defecte producten levert. Er zijn zat mensen die een Samsung, LG, Sony Bravia TV kochten en die naar een paar dagen kapot gingen.

@Topicstarter. Je zal toch moeten kijken van welke fabrikant de tv is. Medion is niets anders dan een stickerplakker. Ze kopen producten op, plakken hun eigen sticker erop en verkopen het als een Medion product.
Soms zijn het hele goede producten voor een lage prijs, een andere keer kan je het product beter links laten liggen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-12 13:46
zo hetzelfde met m`n LG tv, na 3 weken kapot en heeft ruim 1 maand geduurd voordat ik em terug had.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

ChojinZ schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:11:
[...]

Dat zegt helemaal niets. Er is geen enkele fabrikant die geen defecte producten levert. Er zijn zat mensen die een Samsung, LG, Sony Bravia TV kochten en die naar een paar dagen kapot gingen.

@Topicstarter. Je zal toch moeten kijken van welke fabrikant de tv is. Medion is niets anders dan een stickerplakker. Ze kopen producten op, plakken hun eigen sticker erop en verkopen het als een Medion product.
Soms zijn het hele goede producten voor een lage prijs, een andere keer kan je het product beter links laten liggen.
Maar hoe kom je er achter of het goed is of niet? Het lijkt mij ook een mooie tv, maar zitten er ook haken en ogen aan? Accepteert de tv wel echt full HD? Is er HDCP etc. Als ze dan ook nog eens niks van info in de folder zetten :/ Ik denk dat ik maar 100 euro meer uitgeef voor een SONY.

Ik heb ook een beetje hekel aan aldi producten, vooral die met een accu. Een oude medion pc waar een cybercom sticker opgeplakt zit is daarentegen oerdegelijk gebouwd. Er is enorm dikke plaat gebruikt in de case en de voeding heeft totaal geen moeite van een VGA upgrade van fx5200 naar 6800GTX _/-\o_ )

[ Voor 13% gewijzigd door jdm8 op 29-05-2008 14:20 ]

• ChojinZ
jdm8 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:15:
[...]

Maar hoe kom je er achter of het goed is of niet? Het lijkt mij ook een mooie tv, maar zitten er ook haken en ogen aan? Accepteert de tv wel echt full HD? Is er HDCP etc. Als ze dan ook nog eens niks van info in de folder zetten :/ Ik denk dat ik maar 100 euro meer uitgeef voor een SONY.

Ik heb ook een beetje hekel aan aldi producten, vooral die met een accu. Een oude medion pc waar een cybercom sticker opgeplakt zit is daarentegen oerdegelijk gebouwd. Er is enorm dikke plaat gebruikt in de case en de voeding heeft totaal geen moeite van een VGA upgrade van fx5200 naar 6800GTX _/-\o_ )
Als je weet wie de fabrikant is van de tv en/of paneel dan zou je kunnen googlen op review's en zoeken naar specs. Nu is het wel zo dat van onbekende fabrikanten minder reviews te vinden zijn.

Het plaatsen van weinig tot geen specs is vaak een slecht teken. Als een fabrikant een tv uitbrengt met superspecs dan willen ze daar graag mee patsen en zullen ze dat met grote letters, onderstreept en bold (bij wijze van spreken ;) ) vermelden.
Geen specs zijn vaak slechte specs.

Mocht je nou geen info kunnen vinden over de tv, dan zou ik idd er 100 euro extra tegen aan gooien en voor sony (of een ander bekend merk) gaan.

Oja, nog wat extra info over de medion 30234:
Das Kontrastverhältnis beträgt 1.500:1 und der Helligkeitswert wird mit 500 cd/m² angegeben.
http://www.tvfacts.de/new...v-999-euro-aldi-nord.html

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• M a r c o
  • Niet online
Sen schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:47:
Ik gok dat deze medion ook een tatung is. Dus kijk eens naar die specs......
hij lijkt er wel op, maar het is niet exact dezelfde.

Afbeeldingslocatie: http://www.graficall.nl/ProductImages/5483P.jpg

1dayfly verkocht 2 dagen geleden een 42 inch full hd van tatung voor € 850

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 15:30
Er staan ook geen contrast of helderheidswaarden in het krantje... Ik zou dan dus echt liever 90 euro bijleggen en voor de LG Electronics 42LG5000 (http://nl.lge.com/products/model/detail/lcdtv_42lg5000.jhtml) of iets vergelijkbaars gaan. Staat al voor 1.088,00 bij Cameranu.nl

• ChojinZ
Crim schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:26:
Er staan ook geen contrast of helderheidswaarden in het krantje... Ik zou dan dus echt liever 90 euro bijleggen en voor de LG Electronics 42LG5000 (http://nl.lge.com/products/model/detail/lcdtv_42lg5000.jhtml) of iets vergelijkbaars gaan. Staat al voor 1.088,00 bij Cameranu.nl
Contrastwaarde (en brightness) heb ik net gepost: 1500:1 & 500 cd/m² ;)

*edit*
ik kwam dit op de tatung site tegen:

EU office (Netherlands) Cupid Chen
cupid.chen@tatung.nl
Tel :+31-24-3287-227
Fax :+31-24-3287-211

Je kan een mailtje sturen met de vraag of zij misschien wat meer van de specs afweten. Nee heb je, ja kan je krijgen! :9
Ik weet namelijk bijna zeker dat het hier om een Tatung gaat...

[ Voor 29% gewijzigd door ChojinZ op 29-05-2008 16:44 ]

• ChojinZ
dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door ChojinZ op 29-05-2008 16:36 ]

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:37:

[...]

Kan ik hier nu een laptop (die native 1920x1080 aan kan) met VGA, DVI en TV-Out (zo een) op aansluiten, en heb ik dan goede (d.w.z. digitale high-res) kwaliteit? Welke connector moet ik daarvoor gebruiken?
- S-Video (Mini DIN)
die past volgens mij op de TV-Out
- VGA
die past volgens mij op VGA 8)7

VGA is VGA en dat is niet echt digitale high-res, misschien een kabel kopen die DVI-HDMI is, das wel een eurootje of 80, maar je hebt dan wel digitaal signaaloverdracht

• ChojinZ
Dalyxia schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:54:
[...]

- S-Video (Mini DIN)
die past volgens mij op de TV-Out
- VGA
die past volgens mij op VGA 8)7

VGA is VGA en dat is niet echt digitale high-res, misschien een kabel kopen die DVI-HDMI is, das wel een eurootje of 80, maar je hebt dan wel digitaal signaaloverdracht
S-video kan maar suppport (zo uit mijn hoofd) maximaal 1024*768.

VGA is idd niet digitaal maar kan wel full HD resolutie's aan! Het nadeel van VGA echter, is dat het met hoge resolutie's er minder goed gaat uitzien.
DVI>HDMI heeft dat ook de voorkeur. Alleen hoeven die kabels echt geen 80 euro te kosten. Laats bij de MediaMarkt 5 meter kwaliteits kabel (lees dikke mantel; goed afgeschermd) gekocht voor nog geen 3 tientjes.

• Paultje72
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:21
Bij de Aldi in duitsland (Nord) wordt de TV ook verkocht, voor hetzelfde bedrag, alleen nu MET EEN WANDHOUDER !!!
Aanbieding is gisteren ingegaan.

http://www.aldi-essen.de/OFFER_D_DO/OFFER_22/OFF001.SHTML

Vlgs mij een leuke aanbieding. Zit er ook aan te twijfelen. Dan haal ik 'm in Duitsland (mede door de wandsteun, maar is ook de dichtsbijzijnde Aldi vestiging, woon net aan de grens).

Of wachten tot een 'echt' merk met vergelijkbare specs. voor hetzelfde bedrag te krijgen is????

Twijfel / twijfel / twijfel .....................................

Wanneer er een review te vinden is, laat het svp weten...

Vlgs een duits forum:
http://www.newstube.de/Te...r-999-euro-bei-aldi-nord/

betreft het een Tevion 30134. En Tevion is weer van LG.
Iemand ervaring ????

Ps, zegt mij niets, Tevion.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik kan alleen zeggen dat ik absoluut niet positief ben over Medion, 3 vd 3 machines die ik heb gehad zijn kapot gegaan.

De laptop doordat de plug niet berekend was op continue verbruik, dus die smolt, nam tegelijkertijd de voeding en de accu mee. Bij een pc het moederbord , dat wil ik ze dan nog wel vergeven, maar bij de laatste pc was de HDD kapot gegaan, hoogstwaarschijnlijk doordat er 2 Seagate 400GB HDD's dicht tegen elkaar opzaten zonder enige vorm van koeling, waardoor ze beide continue 50 graden werden.

Aan de andere kant doet t 19" scherm dat ik 5 jaar geleden kocht het nog steeds..

Verwijderd

Hierbij een link naar een Duitse test van de MD 30234

http://www.computerbild.d...-mit-Full-HD_2951581.html

Verwijderd

Ik zou de LCD laten staan gezien onderstaande testresultaten, waarschijnlijk 50hz want bij bewegend beeld wat toch een kenmerk is van een uitzending trilt het beeld, daarnaast moet je echt recht voor de buis gezien de hoek van 20 graden.

Bildqualität
TV-Sendungen über die eingebauten Empfangsteile zeigte der Medion mit leichtem Grieseln und etwas unscharf. Das fiel besonders bei Bewegungen auf, wobei das Bild eine verschlierten Eindruck machte. Die etwas kräftigen Farben können Sie im Bildschirmmenü herunterregeln (Farbe: 44). Der Kontrast stimmte.
Ein schärferes TV-Bild erreichen Sie mit einem externen Empfänger für digitales Kabel- oder Sat-TV – oder mit einer Film-DVD. Schließen Sie den DVD-Player am besten per HDMI an. Einen entsprechenden HDMI-Ausgang besitzen die meisten neuen Geräte; zum Beispiel der aktuell bei Aldi angebotene DVD-Spieler Medion MD 82333. Vollständig flüssige Bewegungen gelangen dem Medion allerdings auch bei hochwertiger Zuspielung nicht, Kameraschwenks ruckelten beispielsweise: Auf eine Bewegungsoptimierung hat Hersteller Medion augenscheinlich verzichtet.
Ab einem Betrachtungswinkel von 20 Grad nimmt der Bildkontrast sichtbar ab. Sie sollten also möglichst mittig vor dem Gerät sitzen.
Pagina: 1