• feroza29
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01-2018
Hallo,

Onlangs heb ik een 22 inch scherm (philips) aangeschaft wat het beste werkt op een resolutie van 1680X1050X60X32. Onder windows wordt alles goed weergegeven, maar tijdens BF1942 neemt deze een ander resolutie aan. Hiervoor heb ik al wat aanpassingen gedaan in diversen Video.con files zoals op internet te vinden is. Als het spel eenmaal opgestart is, is het scherm al meteen gevuld. De resolutie is niet slecht maar draait nog steeds niet onder de ingesteld res. van 1680X1050X32X60.
Ook de letters zijn minder goed leesbaar. Ook de muis beweegt in de setup menu's een beetje traag/vreemd. Maar dit gaat over als het spel eenmaal begint.
Het viel mij ook op, dat als de stuurprogramma's voor de monitor geladen zijn, de optie in BF1942-------controls------video de optie 1600x1200x32x60 verdwijnt...??

Heeft er iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Geg:
Pentium 4 2,66 GHz Dual-core
Asus P5PL2
Asus video kaart Nvidia GF 7300 GS
Philips 220AW8

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Uhm, wat dacht je van de resolutie en mouse sensitivity aanpassen in game? Ik snap niet helemaal wat het probleem is...

Dat de optie 1600x1200 verdwijnt is niet zo heel vreemd als de native resolutie van je monitor 1680x1050 is. Je monitor stuurprogramma geeft aan dat je monitor die resolutie niet aan kan, dus kan je deze optie niet meer selecteren.

specs

• feroza29
Aanpassingen van resolutie en mouse settings leveren geen verbetering op !!
Wat mij nu het meeste stoort is dat de letters (text) die het spel weergeeft niet correct zijn, zeg maar moeilijk leesbaar..

Maar waarom blijven alle anderen mogelijke resoluties dan wel in beeld, terwijl deze in theorie helemaal niet toepasbaar zijn..????

Uhm, wat dacht je van de resolutie en mouse sensitivity aanpassen in game? Ik snap niet helemaal wat het probleem is...

Dat de optie 1600x1200 verdwijnt is niet zo heel vreemd als de native resolutie van je monitor 1680x1050 is. Je monitor stuurprogramma geeft aan dat je monitor die resolutie niet aan kan, dus kan je deze optie niet meer selecteren.
[/quote]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

BF1942 doet niet aan 19:10 verhouding/resolutie volgens mij (tenzij dat nu gepatched is)

had ikzelf ook 1920*1200 scherm en @ BF 1600*1200 als max

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
Bij mijn weten kan BF alleen op 4:3 resoluties draaien, dus dan zul je waarschijnlijk max 1280 x 1024 kunnen draaien.

• feroza29
word bij jou dan wel alles goed en duidelijk weergegeven?
ThaHandy schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:03:
BF1942 doet niet aan 19:10 verhouding/resolutie volgens mij (tenzij dat nu gepatched is)

had ikzelf ook 1920*1200 scherm en @ BF 1600*1200 als max

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
je moet vooral bij TFT schermen opletten dat scaling uitstaat. Je moet die zwarte randjes aan de zijkant maar even voor lief nemen, maar het is zaak dat je 1:1 de pixels op je scherm toverd.

• feroza29
is dit een setting op de monitor of zit dat ergens in de software van de kaart?
-krekel- schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:27:
je moet vooral bij TFT schermen opletten dat scaling uitstaat. Je moet die zwarte randjes aan de zijkant maar even voor lief nemen, maar het is zaak dat je 1:1 de pixels op je scherm toverd.

Verwijderd

zit als het goed is in het menu van je beeldscherm en is redelijk makkelijk te vinden onder dingen als "Aspect ratio" of "optimal aspect ratio" zoals bij mijn 22" wide-screen.

• MsG
  • Laatst online: 19-05 16:16

MsG

Forumzwerver

Bij de betere schermen kan het in het scherm zelf. Soms kan het ook bij je drivers, maar hangt ook van je videokaart af. Bij mijn Nvidea drivers in mijn 7600GS heb ik het wel staan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 06:50

• feroza29
dit heb ik al gedaan. Het scherm is wel volledig gevuld, maar resolutie kan volgens mij nog beter. Dit is ook duidelijk te zien aan het feit dat de letters een beetje onduidelijk zijn.

• feroza29
iemand enig idee hoe ik de beeld kwaliteit (text) kan verbeteren?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:40
feroza29 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:08:
iemand enig idee hoe ik de beeld kwaliteit (text) kan verbeteren?

[...]
Kan niet.. BF1942 heeft geen widescreen ondersteuning.. en ik heb zo'n vermoeden dat EA die niet meer gaat programmeren.. -O-

Verwijderd

Blurrig text ingame? Moet je waarschijnlijk kijken bij je videokaart instellingen en aliasing uitzetten. Instellingen door applicatie laten bepalen enzo en eventueel als er bij Nvidia ergens specifiek een bf1942.exe staat oid hier ook door applicatie laten bepalen aanzetten of sowieso die aliasing uitzetten.

Het menu zal altijd 800x600 zijn (hardcoded), en ingame kun je aanpassen d.m.v. de link die inmiddels is gegeven. Maar als je in de opties het e.e.a. gaat aanpassen gaan de instellingen automatisch weer terug naar default dacht ik als BF1942 de resolutie niet herkend, moet je het dus naderhand weer handmatig aanpassen. De resolutie die je handmatig invult in de .con bestand zal je ook nooit te zien krijgen in het menu.

Die fieldofview zou ik overigens niets mee doen in BF, kun je beste gewoon niet gebruiken omdat het toch geen meer beeld oplevert.

Dat de muis traag reageert in BF menu of ingame had dacht ik iets te maken met mouse acceleration (oid) ergens in Windows moet je even bij de muisopties kijken ofzo. Weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar ingame is daar iig niets voor aan te passen.
Bij mijn weten kan BF alleen op 4:3 resoluties draaien, dus dan zul je waarschijnlijk max 1280 x 1024 kunnen draaien.
Dat is geen 4:3 resolutie (5:4) en verschijnt dacht ik ook nooit in BF1942.

op die widescreen gamer staat overigens dat het ingame een juiste ratio zal hebben bij resoluties anders dan 4:3 behalve de GUI. Maar daar is niets van waar in bf1942, ALLES is vervormd naar een 4:3 resolutie (en kan je gewoon geen meer breedbeeld krijgen, die fieldofview optie zal daar niets aan veranderen) maar voor het oog maakt het niet zoveel uit.
Pagina: 1