Allen,
Ik ben even einde raad dus ga ik even naar de fellow tweakers..
Gister mijn onderdelen binnengekregen om mijn nieuwe PC te assembleren, wat zit erin:
* VIDEOCARD: GigaByte 8800 GT Zalman,
* PROCESSOR: Intel® Core™ 2 Quad Q6600,
* MOBO: Abit IX38-QuadGT,
* HARDDRIVE: Samsung SpinPoint F1,
* MEMORY: OCZ 4 GB DDR2-1000 Kit,
Verder gebruik ik mijn oude dvdbrander nog (1 jaar oud).
Als ik mijn systeem opstart, wat overigens wel goed gaat, vraagt deze om een installatieCD van bijv windows. Dus ik doe de vista dvd erin, vervolgens krijg ik een scherm waarin staat: "Loading Windows files".
Wanneer dit proces voltooid is krijg ik een loadingscreen, een groen balkje wat van links naar rechts gaat totdat ik het volgende scherm krijg. Dit volgende scherm is een vista-achtige omgeving, de achtergrond is namelijk in de Vista kleuren, met een cursor in mijn scherm, maar verder niets!
Mijn systeem installeerd helemaal niets! Ik kan mijn muis bewegen, maar dat gaat snel vervelen kan ik je vertellen..
Heeft iemand enig idee wat dit betekend? Ik weet het zelf namelijk niet meer..
Bedankt voor de reacties alvast!
Ik ben even einde raad dus ga ik even naar de fellow tweakers..
Gister mijn onderdelen binnengekregen om mijn nieuwe PC te assembleren, wat zit erin:
* VIDEOCARD: GigaByte 8800 GT Zalman,
* PROCESSOR: Intel® Core™ 2 Quad Q6600,
* MOBO: Abit IX38-QuadGT,
* HARDDRIVE: Samsung SpinPoint F1,
* MEMORY: OCZ 4 GB DDR2-1000 Kit,
Verder gebruik ik mijn oude dvdbrander nog (1 jaar oud).
Als ik mijn systeem opstart, wat overigens wel goed gaat, vraagt deze om een installatieCD van bijv windows. Dus ik doe de vista dvd erin, vervolgens krijg ik een scherm waarin staat: "Loading Windows files".
Wanneer dit proces voltooid is krijg ik een loadingscreen, een groen balkje wat van links naar rechts gaat totdat ik het volgende scherm krijg. Dit volgende scherm is een vista-achtige omgeving, de achtergrond is namelijk in de Vista kleuren, met een cursor in mijn scherm, maar verder niets!
Mijn systeem installeerd helemaal niets! Ik kan mijn muis bewegen, maar dat gaat snel vervelen kan ik je vertellen..
Heeft iemand enig idee wat dit betekend? Ik weet het zelf namelijk niet meer..
Bedankt voor de reacties alvast!
Ik draai alles op stock nog.Behzo schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:52:
Draai je alles op stock? Of heb je al een beetje lopen clocken?
Oef, moeilijk te zeggen, denk 2 minuten max? Maar niets is aan het ratelen of wat dan ook, mijn systeem is volledig aan het idelen._Apache_ schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:52:
[...]
Hoelang heb je gewacht? Vista heeft namelijk even wat idle tijd nodig, bij mij ging ie naar een paar minuten weer vrolijk verder.
Heb ik ook gehad tijdens een 32b installatie.
Really? Er is dus misschien niets aan de hand? Zou geweldig zijn! Ik ga na mijn werk direct alles booten en dus aan laten staan.. Mocht dit de oplossing zijn dan ben ik erg dankbaar voor de info!Moshe85 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:17:
[...]
Nee dan is je cpu aan het maxen![]()
Laat hem maar gerust een minuutje of 10 wachten dan gaat hij vast wel verder.
Will do..Spider.007 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:23:
Naast wat geduld tijdens je installatie zou een topictitel volgens Policy: Alle regels die op het forum gelden ook gewaardeerd worden. Ik pas je topictitel dus even aan met het verzoek hier in het vervolg zelf op te letten
Vista 64 bit NOT INSTALLING! > [Vista] Lijkt te hangen voor installatie? *
Jeetje, ik was ook ernstig aan het stressen gister! Die melding zou wel welkom zijn inderdaad, ik ben nieuw in Vista...Gertjan. schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:28:
[...]
even? Ik heb denk ik toch bijna een kwartier moeten wachten. Dacht in eerste instantie dat er problemen waren vanwege het feit dat mijn moederbord mijn processor niet herkende. Dus ik eerst XP erop en mijn bios updaten en probleem bleef bestaan.
Liep al helemaal te flippen na de 3de reboot, terwijl ik flippend door het huis ging zag ik ineens in mijn ooghoek dat hij alsnog door was geschoten. Maar ik vind wel dat men bij Microsoft op zijn minst een melding zouden moeten geven dat ze bezig zijn met iets of gewoon iets van een animatie zodat je ziet dat hij bezig is. Dit is best verwarrend zo.
Ga ik ook nakijken, bedankt Omegasun.Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:28:
Je geeft zelf aan draait alles op stock, denk je aan het spanningsbereik van je OZC geheugen? die werkt pas goed vanaf 2.1 Volt tot 2.2 Volt...
[ Voor 55% gewijzigd door wrvk82 op 29-05-2008 10:31 ]