[C#] CreateEvent

Pagina: 1
Acties:

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Heeft iemand ervaring op het gebied van het gebruik van CreateEvent in C#?
Ik heb al lopen googlen, maar het enige wat ik vind is de DLLImport.
Misschien dat hier iemand weet hoe ik dit kan gebruiken?

Het gaat gebruikt worden om een applicatie te laten listenen op een Event, waneer deze applictie een 2e keer gestart wordt wil ik dat dat Event wordt aangeroepen, en het programma zichzelf dan afsluit.
Omdat hij geminimized staat in de tray werkt het niet om gebruik te maken van WM_Close, Process.Close() of Process.CloseMainWindow().
Enige wat blijkt te werken is het door hem af te sluiten op een harde manier, en dat is Process.Kill().
Het probleem wat ik dan wel heb is dat je een Niet verzenden fout krijgt, en dat mijn notifyIcon nog zichtbaar is in de system tray (Totdat je met de muis erover gaat).

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Met een beetje zoeken had je op dit artikel kunnen stuiten waarin wordt uitgelegd hoe je kunt voorkomen dat er meerdere instanties van jouw applicatie draaien.

If it isn't broken, fix it until it is..

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-11 23:50
Leesvoer, ook voor technische problemen waar je vast nog niet aan gedacht hebt:
http://www.flounder.com/nomultiples.htm

Het idee erachter is een Singleton Design Pattern.
De eerste keer dat je je applicatie opstart maak je 'm echt, de volgende keren dat je 'm opstart, geef je de referentie naar de al gemaakte applicatie terug.

Er zijn wel problemen die je misschien moet omzeilen, als 2x opstarten voordat je eerste applicatie al netjes de applicatie heeft kunnen maken.

Succes!

• PaulEm
Wat ik er niet bij vermeld heb is dat ik zelf al gebruik maak van een Mutex, wat ik wil dat als er het parameter CLOSE wordt toegevoegd bij een snelkoppeling, dat hij dan het programma afsluit...

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 21:13

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• PaulEm
PaulEm schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:43:
Heeft iemand ervaring op het gebied van het gebruik van CreateEvent in C#?
Ik heb al lopen googlen, maar het enige wat ik vind is de DLLImport.
Misschien dat hier iemand weet hoe ik dit kan gebruiken?

Verwijderd

• PaulEm
Jazeker, hier kan ik inderdaad verder mee, nu heb ik gelijk ook iets extra's dat als de exe een 2e keer wordt geopend zonder een parameter, dat hij het form van het programma opent, bedankt!
Pagina: 1