Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Recovery Console start niet

Pagina: 1
Acties:

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb een NEC Versa M500e laptop (ouwetje ja). Ik wil Windows opnieuw installeren en moet daarvoor gebruik maken van de recovery console. Als ik de computer opstart kan ik er in een dual-boot menu voor kiezen om Windows op te starten of om de recovery console op te starten. Dus niet zoals in veel windows-versie op d 'r' drukken. Als ik echter voor de recovery console kies, gebeurt er helemaal niets (zwart scherm, knipperend streepje links bovenin).
Op de harde schijf is op een verborgen partitie het hele recovery-gebeuren geïnstalleerd. Is er een mogelijkheid om vanuit die verborgen partitie het herstel proces te activeren?
De NEC-software voorziet ook in de mogelijkheid om een master-DVD te branden, wat ik ook gedaan heb. Als ik deze gebruik, krijg ik echter de melding "computer incorrectly configured. Contact technical support".
Ik begrijp het niet, want eerder heb ik zonder problemen windows opnieuw kunnen installeren (via de recovery console, dus niet mbv van de master-DVD).
Heeft er iemand goede raad???

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet dmv een Windows CD-ROM de boel repareren? Echter zal die niet werken via jouw recoverypartitie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• joepert
  • Niet online
Dat zou misschien kunnen, want in de verborgen partitie zit ook een hal.dll bestand. Maarreh: hoe pak ik dat dan aan?

• Outerspace

Outerspace

Gewoon van je CD-ROM booten en dan recovery console starten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• joepert
  • Niet online
Dat heb ik gedaan en dan krijg ik op een gegeven moment de keuze of ik
c/minint of
d/windows
wil starten. Ik koos C en dan komt er een prompt en moet ik dus iets intypen, maar ik kom er niet uit wat ik dan precies typen moet.

• Outerspace

Outerspace

Typ eens help in :) (kan ook nog wel eens /? zijn)
Volgens mij moet je dmv fixboot of fixmbr het een en ander doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 30-05-2008 10:44 ]

• joepert
  • Niet online
Ik zal het vanavond even proberen.
Bedankt in ieder geval.

• joepert
  • Niet online
Ik kom er niet uit.
Op de E:schijf (verborgen partitie) staat (als het goed is) alles wat ik nodig heb om windows opnieuw te installeren. Maar de tools die ik volgens NEC moet gebruiken om erin te komen werken niet (een smartRestore-programma of F11 tijdens boot). Op de E:schijf staat deze boot.ini:
[boot loader]
timeout=0
default=C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT
[operating systems]
C:\CMDCONS\BOOTSECT.DAT="Windows PE Recovery Process W/O Data losing" /cmdcons
C:\BOOTSECT.DOS="MS-Dos OEMSETUP Recovery Process..."

De eerste regel zit ook in de boot.ini van de C:schijf en die verwijst dus naar de recovery die niet wil starten.
De tweede regel lijkt mij te verwijzen naar wat ik wil, namelijk de fabrieksinstellingen herstellen.
Deze regel heb ik nu ook in de boot.ini van de C:schijf gezet. Als ik die kies tijdens het opstarten krijg ik echter de melding dat hal.dll mist of corrupt is. Aangezien ik deze melding niet krijg als ik gewoon windows start, weet ik niet welke hal.dll ik zou moeten vervangen. Inmiddels heb ik wel een windows-XP cd en ik kan dus de Windows recovery console gebruiken. Maar ik wil dus het NEC recovery programma!
Oh ja: mijn NEC notebook is hetzeldfe als sommige Packard Bell notebooks (E4 en E6 dacht ik). Verder heb ik in het verleden wel een master recovery CD kunnen branden, maar als ik die nu in de notebook stop, krijg ik (nadat ik het serienummer van de notebook heb ingevuld) de melding dat de configuratie van de computer niet goed is. Nu heb ik in het verleden een intern wireless kaartje geïnstalleerd en geheugen uitgebreid. Maakt dit uit? Dat kaartje haal ik er zo uit, maar het oude geheugen heb ik niet meer.
Pagina: 1