Toon posts:

hoe warm mag een thunderbird 700 worden

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren een Asus A7v moederbord en een thunderbird 700 gekocht.
De temperatuur van het moederbord word 34a35 graden en de temperatuur van de thunderbird werd 73 graden, heb er nog een koelvin boven gehangen en nu is de temperatuur 68.5 graden is dit normaal of moet de temperatuur lager.
De processor wordt gekoeld met een iceberg socket-A koeler en nu dus met een grote vin daar weer boven koelt tevens mijn moederbord denk ik.

Verwijderd

deze vraag hoort eigelijk thuis in t forum
Processors Mobo's & Overclocken maareh....
das heeeeeeeeel warm
ik zou een andere koeler kopen

Verwijderd

volgens mij max 70 a 75 dus is op het randje.

maar asus staat er niet om bekend dat de juiste temp wordt gemeten. Zo heb ik zelf een athlon 200 mhz OC. Max wordt ie 50C maar das met Vos 32 en silver cool prut maar naar mijn idee is dit ook veel te warm en klopt er ook niets van.

Mijn mobo wordt ook iets van 35c terwijl mijn p2b in dezelfde kast slecht 23C werd.

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik heb afgelopen woensdag bij SWW een t-bird 700 MHz gekocht, daar werd tegen mij gezegd dat de processor maximaal zo'n 61 graden mag worden. Die van mij draait nu op 53 graden op een A7V rev 1.02, met D.net.

The need for speed drives me

Verwijderd

Absolute max is 99 graden, want daarna begint ie te koken. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Kan zijn omdat mijn kast nog open staat maar mijn T-Bird 700 draait zo rond de 41 graden.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De maximale temperatuur voor een T-Bird is volgens AMD 90 graden. Dat is echt de uiterste limiet.

68 graden lijkt mij trouwens nog erg veel. Ik heb ook een T-Bird 700 en die van mij werd maximaal 58 graden op 700, nu heb ik hem op 800 lopen en nu wordt ie maximaal 62 graden. Dit alles met een Coolermaster 5H51.

Ik zou dus nog maar es naar je koeler kijken als ik jou was. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Dat temperatuur gebeuren is maar een rare zaak de bij het moederbord horende sofware en BIOS van de K7Tpro geeft 34 graden aan en Sandra meldt 72 graden. Volgens Sandra is mijn CPU veel te warm!!! Het zal verder overigens worst zijn wat er aangegeven wordt! De temperatuur metingen zijn erg onbetrouwbaar volgens mij....

Verwijderd

Bij mij kloppen de temperaturen van Bios/Asus Probe en Sandra psies.

Als t niet klopt heb je toch iets fout zitten.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is al opgelost aan de onderkant van de koeler zat een strookje plastic dat had ik verwijderd maar daaronder zat nog iets en ik dacht dat dat voor koeling was blijkt dat ik dat ook moest verwijderen en daarna kwam er wat koeling pasta te zien had dat dus niet gedaan dus hij kon niet koelen door dat stukje plastic gewoon stom niet goed opgelet.
Temperatuur is nu 53 graden maar de cpu zit in een desktop dus weinig ruimte dus sneller warm. Ik heb helaas geen ruimte voor een tower. In ieder geval iedereen bedankt voor zijn suggestie.
Oldman
Pagina: 1