Hoe onderliggend commando van een send knop achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-02 16:04
Ik heb een satelliet ontvanger. Op deze ontvanger kun je via de webinterface (dus via de pc) een bericht versturen die dan op de tv wordt getoond. Ik zou graag willen weten welk commando verstuurd wordt als ik in de webinterface op de SEND knop druk. Hoe kan ik daar achter komen?

Verwijderd

Even met rechts klikken op de website dan 'Bron weergeven' en scrollen naar het juiste stukje code, om vervolgens het bestand die bij 'action' staat te openen en die code door te lezen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

De simpele manier: met ssh (of hoe dan ook) inloggen op je decoder.
Je gaat naar de map van de webbrowser en je kijkt in de php/html/wathever bestanden welke code daar in staat.
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:13:
Even met rechts klikken op de website dan 'Bron weergeven' en scrollen naar het juiste stukje code, om vervolgens het bestand die bij 'action' staat te openen en die code door te lezen.
Het is de vraag of de gehele code in de bron staat. Het kan, maar er kan net zo goed een verwijzing naar een ander bestand in zitten.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 29-05-2008 00:17 ]

Verwijderd

Het is de vraag of de gehele code in de bron staat. Het kan, maar er kan net zo goed een verwijzing naar een ander bestand in zitten.
Daarom zeg ik toch ook het bestand die bij 'action' staat te openen? Of begrijpen we elkaar niet?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Eeh, Job, we hebben het hier om een Web interface. Dus zeg maar een website.
Of de satteliet ontvanger uberhaupt SSH of telnet of FTP ondersteund weten we niet eens. We weten alleen dat hij een webserver heeft.

@TS: Webpagina's kun je gewoon lezen. (Bron openen, het is al eerder genoemd) Geen encryptie, geen binair formaat. Wat je dan te zien krijgt is HTML / XHTML code. Een van de "tags" die daarbij gebruikt wordt is : "<form [attributen]>".

Tenzij je webadmin dingetje nog frames gebruikt (wat anno 2008 helaas nog altijd kan) moet dat form element erin staan. Daarin staat wat er gebeurt. Er is oa een action attribuut wat aangeeft naar welk adres de info gestuurd wordt en een method attribuut dat aangeeft op welke manier dat gebeurt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:24:
[...]

Daarom zeg ik toch ook het bestand die bij 'action' staat te openen? Of begrijpen we elkaar niet?
Jawel, maar je weet niet of je zomaar het bestand kan openen via de webserver. dat kan met rechten prima zijn dicht getimmerd (zou moeten tenminste)
Nijn schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:30:
Eeh, Job, we hebben het hier om een Web interface. Dus zeg maar een website.
Of de satteliet ontvanger uberhaupt SSH of telnet of FTP ondersteund weten we niet eens. We weten alleen dat hij een webserver heeft.
Ja dat weet ik. Er zijn echter niet zoveel ontvangers met een ingebouwde webserver waarmee je berichten naar je tv kan sturen (ik heb er zelf een). Dus ik gok op het merk waarmee dat kan, en die heeft zeker toegang via ssh/ftp/telnet. Maar misschien gok ik mis. Dat kan.

Verwijderd

Jawel, maar je weet niet of je zomaar het bestand kan openen via de webserver. dat kan met rechten prima zijn dicht getimmerd (zou moeten tenminste)
Oke, met openen bedoelde ik dus ook echt openen, niet parsen en in de browser weergeven.

Op welke manier deze webserver toegankelijk is, is moeilijk te zeggen, aangezien we niet meer informatie dan 'een satelliet ontvanger' hebben. Dat mag wolters (achterstevoren typt zo lastig) zelf uitzoeken, of hij moet wat meer info posten.

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-02 16:04
De ontvanger ondersteund wel ftp en telnet. Dus ik ga eens knutselen. Thnx!!! Het is inderdaad een dreambox.

Ik had nl op mijn oude dreambox (7000) het zo gemaakt dat er een bericht op mijn tv verscheen met de naam en nummer van iemand die mij belde. Dat ging doordat mijn pc het nummer logt middels het programma IdentifyLite. Deze kon dan weer een batch bestandje starten waarin de code werd aangeroepen om een bericht te versturen. Op mijn nieuwe DM800 werkte dit niet meer (enigma2 in plaats van enigma1). De code was veranderd. Dus vandaar.

[ Voor 75% gewijzigd door sretlow op 29-05-2008 01:24 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Dan nog is het nergens voor nodig om de bronbestanden zelf te zien. Waarom zou je moeilijk gaan doen...

Het formuliertje werkt met GET of POST. GET is het makkelijkst, dat houd in dat je alleen een pagina hoeft op te vragen. Dus bijvoorbeeld http://dreambox/message/send.cgi?message=blaat
Dat doe je gewoon met wget, wat beschikbaar is op zowel Linux als Windows.

Post is ietsjes moeilijker, maar niet gek veel.

Alle info die je hier voor nodig hebt staat in de bron van de pagina.

@Job: De TS vraagt om het commando dat verstuurt wordt als hij op SEND drukt. Dat is dus een GET of POST commando. Dus of de vraag van de TS is fout, of jouw antwoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 29-05-2008 13:16 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Wat nog makkelijker is even de add-on tamper installeren op firefox.
Zodra het request voorbij komt kan je deze inzien en opslaan en ook veranderen.

Zeer goed te gebruiken bij online flash games waarbij de highscore ook via een http post gebeurt ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1