Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43
Is het mogelijk en juridisch toegestaan om bij 1 werkgever 2 arbeidscontracten te hebben? 1 voor onbepaalde tijd, 32 uur per week, en 1 0-uren contract? En moet/mag dat laatste contract dan voor onbepaalde tijd zijn, of voor bepaalde tijd.

En hoe zit het eigenlijk met overwerk-regels bij 'n deeltijd-contract? Mag je (structureel) overwerken? Moet dat dan tijd-voor-tijd verrekend worden? Is er 'n verplichting om overuren tegen 'n meer-tarief uit te betalen?

Ik heb geen idee. Bij gewone full-time contracten is dat allemaal veel makkelijker, net als bij 1 contract.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ardana schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:28:
Is het mogelijk en juridisch toegestaan om bij 1 werkgever 2 arbeidscontracten te hebben? 1 voor onbepaalde tijd, 32 uur per week, en 1 0-uren contract?
Mijn eerste gedachte is, waarom niet? De enige belemmering lijkt me dat je fysiek wel in staat moet zijn om beiden naast elkaar uit te oefenen, anders zal dat tamelijk lastig worden.

Je kunt toch best 4 dagen in de week administratief werk doen en op oproepbasis voor de vrijdag soms moeten bijspringen als plantenverzorger in het gebouw? Ik zie niet in waarom dat niet kan :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:16

Lordy79

Vastberaden

Volgens mij moet je dan gewoon 1 contract hebben en in dat contract staat dan dat het salaris voor arbeidscategorie A 10 euro per uur is en salaris voor arbeidscategorie B 15 euro per uur is.

De totale loonsom wordt maandelijks opgeteld en dan kan er gewoon netjes loonheffing e.d. afgetrokken worden.

Ik ken deze situatie ook wel: iemand was telefonische verkoopmedewerker bij een computerwinkelketen maar werkte ook als assemblagemedewerker en het salaris voor laatstgenoemde was minder dan voor zijn verkoopwerk.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De vraag is of je er financieel wijzer van zal worden.
De belasting zal het als 2 banen zien, en op de 2e zul je dus (o.a. ?) geen loonheffingskorting enzo krijgen. Je houd dan dus netto minder over. De vraag is dan dus : zou je bij het zelfde aantal uren (standaard contract + 10 overuren tegenover stadnaard contract + 10 uur op je 0-uren contract) niet netto meer overhouden bij 1 contract ?

De constructie is ook raar. Als ze werk voor je hebben, en jij kan en wil zoveel werken kunnen ze toch ook gewoon overuren uitbetalen :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

loonheffing kan over 1 baan

waarom zou je dit willen?

je kan het best gewoon een 32-urig contract hebben met daarin dat overwerk betaald wordt, probleem opgelost toch?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 17:07
Structureel overwerk is verboden. Dan zou je werkgever in 't geval van een parttimer gewoon een hoger aantal contracturen aan moeten bieden, mits jij dat ook wilt natuurlijk. Incidenteel overwerk is in princiepe in overleg, maar dat zit vaak al een beetje in 't bedrijfscultuur gebakken hoe daar over gedacht wordt.

Als je 't over precies 't zelfde werk en/of salaris hebt, dan kan je 't onder één contract doen en als over/meerwerk schrijven. Is zowel voor jou als voor je baas veel makkelijker.
Koffie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:55:
De belasting zal het als 2 banen zien, en op de 2e zul je dus (o.a. ?) geen loonheffingskorting enzo krijgen. Je houd dan dus netto minder over. De vraag is dan dus : zou je bij het zelfde aantal uren (standaard contract + 10 overuren tegenover stadnaard contract + 10 uur op je 0-uren contract) niet netto meer overhouden bij 1 contract ?

De constructie is ook raar. Als ze werk voor je hebben, en jij kan en wil zoveel werken kunnen ze toch ook gewoon overuren uitbetalen :?
Je bedoelt 't goed, maar je bent een beetje incompleet met je reactie. Je mag maar voor één werkgever/contract heffingskorting toepassen, dus op dat moment krijg je misschien minder.
Eind van 't jaar is 't gewoon al je inkomen minus je heffingskorting is je belastbaar inkomen.
Hierover wordt de belasting berekend en verrekend met 't gene wat al ingehouden is bij je salarisbetaling. Dus eind van 't jaar betaal je over 10.000 euro inkomen altijd evenveel belasting. of je nou 1, 2 of 25 baantjes hebt. Als je maar je aangifte goed invuld.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Koffie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:55:
Nee - aan het eind van het jaar wordt je belasting afgerekend over je Box 1 verzamelinkomen. Hoe dat opgebouwd is maakt niet uit.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, dat wist ik niet. Weer wat geleerd :Y)

Nog steeds lijkt het me makkelijker om gewoon de exra uren als overuren in te dienen onder je bestaande contract.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1