Binnen 1 netwerk heb ik op 2 computers een 'blue screen of death' gehad. Mijn vraag is of een virus dit kan veroorzaken, of wat hiervan anders de oorzaak kan zijn.
Op de ene computer (OS = XP professional, ASUS P5N32E SLI, met Core duo 6600) heb ik na het blauwe scherm niets meer gekregen. Zelfs het BIOS is niet te bereiken. Het display wordt in de slaapstand gedwongen. Wat geluiden betreft lijkt de computer toch iets te doen / op te starten.
1. Heb een andere (goed werkende) videokaart geprobeerd: geen verandering
2. Heb separaat de HDD op een andere computer geprobeerd: lijkt gewoon goed te werken.
3. Heb een nieuwe processor gekocht: geen verandering.
4. Zou dit een moederbord probleem zijn?
Op de andere computer (OS = Vista Professional, Asus P4C800E-deluxe, P478 2,4 Ghz) krijg ik wel de BIOS (alles lijkt daar in orde en te werken), maar start de computer niet op. Als ik opstart met de Windows Vista CD (alsof ik Vista opnieuw wil installeren) geeft hij na 2 minuten een stop op de load met de mededeling: 'harware failure', alleen niet in tekst gespecificeerd wat er aan hardware is gefailed. Daarbij worden de volgende fail codes aangegeven:
*** STOP: 0X000000D1 (0X3F3F3F47, 0X00000002, 0X00000000, 0XF73C71E0)
*** acpi.sys - Address F73C71E0 base at F73C6000, Datestamp 3d6dd69f
Wie heeft er enig idee wat er met mijn netwerkje aan de hand is? BVD!!
Op de ene computer (OS = XP professional, ASUS P5N32E SLI, met Core duo 6600) heb ik na het blauwe scherm niets meer gekregen. Zelfs het BIOS is niet te bereiken. Het display wordt in de slaapstand gedwongen. Wat geluiden betreft lijkt de computer toch iets te doen / op te starten.
1. Heb een andere (goed werkende) videokaart geprobeerd: geen verandering
2. Heb separaat de HDD op een andere computer geprobeerd: lijkt gewoon goed te werken.
3. Heb een nieuwe processor gekocht: geen verandering.
4. Zou dit een moederbord probleem zijn?
Op de andere computer (OS = Vista Professional, Asus P4C800E-deluxe, P478 2,4 Ghz) krijg ik wel de BIOS (alles lijkt daar in orde en te werken), maar start de computer niet op. Als ik opstart met de Windows Vista CD (alsof ik Vista opnieuw wil installeren) geeft hij na 2 minuten een stop op de load met de mededeling: 'harware failure', alleen niet in tekst gespecificeerd wat er aan hardware is gefailed. Daarbij worden de volgende fail codes aangegeven:
*** STOP: 0X000000D1 (0X3F3F3F47, 0X00000002, 0X00000000, 0XF73C71E0)
*** acpi.sys - Address F73C71E0 base at F73C6000, Datestamp 3d6dd69f
Wie heeft er enig idee wat er met mijn netwerkje aan de hand is? BVD!!