Toon posts:

Binnen 1 netwerk 2 x 'blue screen of death'

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

Verwijderd

Topicstarter
Binnen 1 netwerk heb ik op 2 computers een 'blue screen of death' gehad. Mijn vraag is of een virus dit kan veroorzaken, of wat hiervan anders de oorzaak kan zijn.

Op de ene computer (OS = XP professional, ASUS P5N32E SLI, met Core duo 6600) heb ik na het blauwe scherm niets meer gekregen. Zelfs het BIOS is niet te bereiken. Het display wordt in de slaapstand gedwongen. Wat geluiden betreft lijkt de computer toch iets te doen / op te starten.
1. Heb een andere (goed werkende) videokaart geprobeerd: geen verandering
2. Heb separaat de HDD op een andere computer geprobeerd: lijkt gewoon goed te werken.
3. Heb een nieuwe processor gekocht: geen verandering.
4. Zou dit een moederbord probleem zijn?

Op de andere computer (OS = Vista Professional, Asus P4C800E-deluxe, P478 2,4 Ghz) krijg ik wel de BIOS (alles lijkt daar in orde en te werken), maar start de computer niet op. Als ik opstart met de Windows Vista CD (alsof ik Vista opnieuw wil installeren) geeft hij na 2 minuten een stop op de load met de mededeling: 'harware failure', alleen niet in tekst gespecificeerd wat er aan hardware is gefailed. Daarbij worden de volgende fail codes aangegeven:

*** STOP: 0X000000D1 (0X3F3F3F47, 0X00000002, 0X00000000, 0XF73C71E0)

*** acpi.sys - Address F73C71E0 base at F73C6000, Datestamp 3d6dd69f

Wie heeft er enig idee wat er met mijn netwerkje aan de hand is? BVD!!

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-05 22:53
Is je switch / router niet overleden en staat er in eens een dikke spanning op de netwerkpoort? Vinden mobo's over het algemeen niet zo fijn als dat zo is.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt bijna een stroompiek geweest te zijn welke nu bepaalde hardware heeft gesloopt.

Heb je al de FAQ Troubleshooting doorgelopen?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je bij pc1 al eens alles los gekoppeld? Dus alleen één geheugen-module, geen dvd-drives, geen harddisks en verder alleen de videokaart. En dan kijken of je een POST ziet. :)

Hier staat nog een mooi stappenplan overigens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 28-05-2008 22:50 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zonder duidelijke, volledige specs en doorlopen van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter (niet alleen een tweetal dingen, maar doorgaan tot je het vindt) kunnen wij ook weinig voor je betekenen.

Verder zou je hier ook kunnen kijken: Windows XP en 2000 BSOD guide

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.