Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sinds een tijdje draai ik vista zonder al te veel problemen. Nu duurt het echt eeuwig voordat ik een werkende internetverbinding heb (blauw bolletje bij netwerkicoon) bij het opstraten van Vista. Hij blijft heel lang op een rode kruisje voordat hij veranderd naar een blauw icoontje.

Ik heb recent de SP1 update uitgevoerd en heb het idee dat dit de oorzaak is. Maar volgens informatie op het internet moet dit niet uitmaken. Ook heb ik het idee dat veel mensen er last van hebben (diverse forums) maar niemand nog echt een oplossing heeft.

Verder alle drivers gecheckt en alle updates uitgevoerd. Zowel op vista als netwerkkaart e.d. Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je toevallig geen VMware?
Heb daar zelf ook last van, duurt een minuut of 2 voordat ik aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 11:15
de volgorde van netwerkadapters misschien wijzigen ?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Diamond AT schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:36:
Sinds een tijdje draai ik vista zonder al te veel problemen. Nu duurt het echt eeuwig voordat ik een werkende internetverbinding heb (blauw bolletje bij netwerkicoon) bij het opstraten van Vista. Hij blijft heel lang op een rode kruisje voordat hij veranderd naar een blauw icoontje.
En als je nou gewoon klikt terwijl het rode kruisje nog zichtbaar is? Voor SP1 had ik hetzelfde probleem. Ik wachtte altijd braaf totdat het blauwe icoontje verscheen totdat ik er achter kwam dat ik 30 seconden eerder gewoon internetverbinding had.

(Na SP1 verscheen het blauwe icoontje binnen 2 seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-07 17:08
Welke Antivirussoftware gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had dit probleem ook een keer bij de broadcomdrivers, probeer eens de nieuwste netwerkkaartdrivers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Firewalls uit, virus scanners uit, niet gebruikte netwerkverbindingen uit, laatste netwerk drivers, netwerk opnieuw instellen, heb je het probleem dan nog?

Je kan overigens geïnstalleerde updates (SP1) ongedaan maken met een van de links links in het 'software verwijderen' venster bij het configuratiescherm.

[ Voor 3% gewijzigd door TaraWij op 29-05-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:44:
Gebruik je toevallig geen VMware?
Heb daar zelf ook last van, duurt een minuut of 2 voordat ik aan de slag kan.
Die gebruik ik wel. Ik heb alleen de netwerkdriver hiervoor allemaal op disabled gezet.
Diamond AT schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:57:
[...]

De netwerkkaart waar het om gaat staat bovenaan.
Diamond AT schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:59:
[...]

Ik kan dus niet internetten totdat het icoontje blauw is.
Diamond AT schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:59:
[...]

AVG Antivirus. Free edition.

[ Voor 44% gewijzigd door een moderator op 29-05-2008 17:03 . Reden: multipostert :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb even je antwoorden bij elkaar gezet.
Voor het geval je het nog niet wist:
je kan in één post op meerdere mensen tegelijk reageren, daar hoef je geen 4 posts achter elkaar voor te doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:04:
Ik heb even je antwoorden bij elkaar gezet.
Voor het geval je het nog niet wist:
je kan in één post op meerdere mensen tegelijk reageren, daar hoef je geen 4 posts achter elkaar voor te doen ;)
Oeps. Thanksss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 07:28:
Ik had dit probleem ook een keer bij de broadcomdrivers, probeer eens de nieuwste netwerkkaartdrivers te gebruiken.
Ook updaten van mijn netwerkdrivers heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 08:45
Ik heb het eerlijk gezegd al sinds ik vista geinstalleerd had op deze nieuwe pc.
Heb vermoeden, dat het iets met windows mail te maken heeft.

Je kunt namelijk wel onmiddelijk je windows explorer gebruiken om te internetten, maar lokaal netwerk, mail etc dat duurt, totdat het rode kruisje weg is.
Zeer irritant, maar helaas, heb het ook niet kunnen vinden wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdorie, ik heb dit probleem ook sinds een paar dagen. Kan de oorzaak nog niet pinpointen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 16:43

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:18:
Potverdorie, ik heb dit probleem ook sinds een paar dagen. Kan de oorzaak nog niet pinpointen...
Ziggo? Ik heb hetzelfde, nooit problemen, tot een paar dagen geleden.
Diamond AT schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:36:
Nu duurt het echt eeuwig voordat ik een werkende internetverbinding heb (blauw bolletje bij netwerkicoon) bij het opstraten van Vista. Hij blijft heel lang op een rode kruisje voordat hij veranderd naar een blauw icoontje.
Knipperend lampje op je modem: "online"?

[ Voor 40% gewijzigd door BertV op 30-05-2008 11:23 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
BertV schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:20:
[...]

[...]

Knipperend lampje op je modem: "online"?
Geloof me het ligt niet aan de modem. Zodra ik inlog en bijv. FTD opstart zie ik dat deze gewoon zijn resources vanuit het internet ophaalt. Het lijkt dus wel of internet gewoon werkt, alleen duurt het een eeuwigheid voordat Vista en bijv. internet explorer dit door hebben.

p.s. Dit gebeurde volgens mij na installatie van SP1 (vista).

[ Voor 7% gewijzigd door Tasminos op 30-05-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu kunnen pinpointen dat dit gebeurt als ik mijn RV042 router in DUAL WAN modus zet. Zet ik deze op 1 WAN dan start Vista wel ok en heeft Internet Explorer ook meteen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
De RV042 firmware heeft een compatibility probleem met de TCP/IP stack van Vista als het gaat om het correct implementeren van RFC1323 (TCP Window Scaling) .
Windows' TCP stack doet 't dit keer goed, trouwens.

Network connectivity may fail when you try to use Windows Vista behind a firewall device

[google=Vista RV042]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RV042 v1.3.8 en ouder had daar inderdaad last van. Dit is opgelost in versie v1.3.8.1 en ik draai zelf met versie v1.3.9-q50.
Als ik jou link volg kan ik kiezen voor een test http://www.microsoft.com/...ng/tools/igd/results.mspx.
Deze test geeft aan dat de RV042 (in DUAL WAN modus) in staat is om te gaan met deze Window Scaling.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 18:44 . Reden: test uitgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Misschien dat je wat met ECN kan spelen dan, of daar verschillen uitkomen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
C:\Windows\system32>netsh int tcp show global
Querying active state...

TCP Global Parameters
----------------------------------------------
Receive-Side Scaling State          : enabled
Chimney Offload State               : disabled
Receive Window Auto-Tuning Level    : highlyrestricted
Add-On Congestion Control Provider  : none
ECN Capability                      : disabled
RFC 1323 Timestamps                 : disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Firmware updaten van mijn Zyxel (P-2602H-D1A) heeft ook niet mogen baten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tasminos op 03-06-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Is er een manier om te achterhalen waar die zo lang over doet bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Duurt het gewoon 2 minuten voordat je systray icon 'werkt', of werkt ook je internet verbinding/netwerk verbinding niet?
oftewel: als je een logon script zou maken wat constant je router pingt, werkt die ook pas na 2 minuten, of direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een zwart scherm (alleen muis) voordat je desktop wordt getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het probleem ook, ik heb de windows update KB972036 verwijderd en het aanmelden bij het netwerk gaat weer snel !
Pagina: 1